Måske en fusker..?
Fra : Morten KD

Dato : 29-07-07 09:39

Hej.

Jeg har fået svar på en annonce i dba., som jeg ikke helt kan gennemskue.

Kopi:

Hej.Jeg kontakter dig vedr. din Gilera runner fra dba.dk.Jeg skal lige
forklare at jeg er flyttet fra Danmark (har boet der i 17år) til Polen
sammen med min virksomhed derfor ville spørge om du kunne undersøge hvor
meget jeg skal give for din runner uden afgift.Jeg har kigget på skat.dk og
der kunne man beregne selv , det er blivet til ca de 8000kr.Hvis det er det
beløb eller helst under så er kanont.Er du villige til at undersøge det så
er jeg meget intereseret i købet?
Venlig hilsen Dariusz Klimek
evt mit tlf nr 0048-xxxxx*1686 eller skype navn dariusz-timely

(*-udeladt af hensyn til manden)

.... er her tale om en potentiel fusker, eller kan jeg roligt gå i gang med
projektet?

Venligst,
Morten

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 29-07-07 10:34

> [...]
> det beløb eller helst under så er kanont.Er du villige til at undersøge
> det så er jeg meget intereseret i købet?

Umiddelbart er der ikke noget odiøst i at en køber fra nabolandet gerne vil
have sig frabedt den tårnhøje danske registreringsafgift. Spørgsmålet er om
du gider det administrative besvær, hvis det ellers kan lade sig gøre.

John de Summer-Brason

Fra : Moller

Dato : 29-07-07 10:55

Morten KD skrev:
> [...]
>
> (*-udeladt af hensyn til manden)
>
> ... er her tale om en potentiel fusker, eller kan jeg roligt gå i gang med

   Ja og nej, det er ikke den fulde afgift osv. du for tilbage så vidt jeg
husker. Så det at han regner ud fra den skat.dk, skal du lige ha sikret
dig først.

--
VH
   Moller

Fra : HKN

Dato : 29-07-07 16:17

> Ja og nej, det er ikke den fulde afgift osv. du for tilbage så vidt jeg
> husker. Så det at han regner ud fra den skat.dk, skal du lige ha sikret
> dig først.

Skat tager såvidt jeg husker 15% af afgiften for besværet

-Henrik

Fra : Morten KD

Dato : 29-07-07 17:17

Tak for jeres svar

Tror jeg takker nej til hans foreslag... - nok lidt for besværligt og
omstændigt.

Ser også ud til at jeg vil sætte for mange penge til..

Venligst,
Morten