Hej Orla
Når en ny BMW bliver pakket på fabrikken i Berlin, er bla. batteriet ikke
monteret. Det er forhandleren, der i forbindelse med klargøring monterer
batteriet, så noget tyder på, at forhandleren af din BMW har sjusket, da han
monterede det. Hvis du har købt den fra ny, bør du så absolut reklamere til
forhandleren. Har du købt den brugt, er der også den mulighed, at det er den
tidligere ejer, der dels har brugt forkerte skruer, og ikke fået dem spændt
i forbindelse med fx. vinterladning af batteriet,
Mvh
Lars Mikkelsen
R1200GS
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:nyv4aie6b69l$.5mio4b92d0y1.dlg@40tude.net...
> Måske flere modeller.
>
> Tag lige et kig på akkumulatoren, og forvis jer om at plus (+) polskoen
> sidder fast. Det gjorde den ikke på min R1200S, og den specielt
> BMW-designede bolt kunne ikke spændes, den stod i bund på gevindenden. Der
> var ej heller brugt spændeskive, hvilket nu kun ville have hjulpet
> marginalt. Både polsko og bolt var tydeligt forbrændt. Den originale
> BMW-design cylindriske M6*15, med torx 25 kærv, er vist beregnet til et
> BMW-startkabel tilslutning, men gevindstykket er for langt til den
anvendte
> akkumulator.
En _meget_ tyk skive kan løse problemet, alternativt kyl
> bolten aht, og erstat med en normal M6*10 bolt og en spændeskive.
>
> Jeg opdagede misæren tilfældigt nu hvor det er mere mørkt om aftenen,
lyset
> var meget ustabilt i tomgang. Startermotoren har også været "langsom", men
> jeg havde opfattet det som værende normalt.
>
> Jeg håber, at jeg er sluppet uden skader på elektronikken, og for f.....
> hvor sådan en "makita" motor kan ligge stille i tomgang når blot den har
> forbindelse til akkumulatoren
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
>
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
>
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg