Stempel + o-ring
Fra : Niels Svane

Dato : 27-07-07 19:29

Hej

Forbremsen på min Honda CB400F begyndte for godt en måned siden at hænge og
til sidst blokere helt.
Nu har jeg så købt en brugt kaliper+stempel og nogle nye småting til
bremsen.

Der iblandt en ny o-ring.
Mit spørgsmål er så: når stemplet kører frit i kaliperen uden o-ring isat,
men ikke kan presses ned når o-ringen er på plads hvad kan jeg så gøre?
Det skal lige siges at jeg ikke har forsøgt med bremsefedt endnu, men er jeg
sikker på det hjælper?

Og jeg har selvfølgelig fjernet alt gammel skidt fra kaliperen også der hvor
o-ringen sidder.

Tak

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-07-07 19:57

Niels Svane skrev:

> [...]
> sikker på det hjælper?
>
> Og jeg har selvfølgelig fjernet alt gammel skidt fra kaliperen også der hvor

Det er netop det du magler. Bare giv den lidt bremsefedt. Så løser
problemerne sig.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : jørgen nielsen

Dato : 28-07-07 10:38

Og hvis ikke har jeg en nyrenoveret kaliber liggende til sådan en model

Jørgen
jeg træffes på jorgen2hjejlevej.dk udskift 2 tallet med du ved

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 12:06

Niels Svane skrev:

> Det er netop det du magler. Bare giv den lidt bremsefedt. Så løser
> problemerne sig.

Og årsagen er at pakningen skal gå så stramt at den forhindrer stemplet i at
presses ind så man skal pumpe bremsen før den tager fat

På modsatte vis er grunden til at den er så kraftig, at den lige vrider sig
lidt før den giver efter for stemplets udadgående bevægelse ved brug af
bremsen, og når den ved bremseriets ophør vrider sig tilbage igen, trækker
den stemplet en anelse tilbage - og dermed klodserne fri af skiven!

--
Armand.

--
MVH