typegodkendelse til CBR600F2
Fra : tp

Dato : 27-07-07 08:55

Hejsa

skal have sådan en til toldsyn onsdag og jeg blev bedt om at finde
typegodkendelse på fstyr.dk (færdselsstyrelsen). Desværre er der kun for 99
og frem (min er 91-95). Så hvad nu? Er der nogen der har et nr på denne og
evt et link? Så vidt jeg ved, kører der da en del af dem i dk stadig

mvh TP

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-07-07 16:20

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99 og frem (min er 91-95). Så hvad nu? Er der nogen der har et nr på
> denne og evt et link? Så vidt jeg ved, kører der da en del af dem i dk

Hej
Der er ikke noget krav til at du skal medbringe typegodkendelse. (Men den
kan hjælpe med at afklare tekniske spørgsmål)
(Hvis bremseskiver ikke er nye, og der ikke er stemplet et min. tykkelses
mål i dem, kunne det være en god ide at medbringe noget teknisk dok. på hvor
langt de må slides ned)

Kent Nielsen

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 00:14

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Der er ikke noget krav til at du skal medbringe typegodkendelse.
Det kommer i høj grad an på om køretøjet er hentet indenfor EU eller ej og
jeg sidder med en smag af at dét ikke er tilfældet!

--
Armand.

Fra : tp

Dato : 28-07-07 09:37

> Det kommer i høj grad an på om køretøjet er hentet indenfor EU eller ej og
> jeg sidder med en smag af at dét ikke er tilfældet!
>
> --
jojo, det er helt normal tysker med de sædvanlige 98hk... Og F2 er jo
rimeligt udbredt herhjemme, så der burde ikke være problemer... Håber jeg

Fra : Armand

Dato : 28-07-07 12:00

> jojo, det er helt normal tysker med de sædvanlige 98hk... Og F2 er jo
> rimeligt udbredt herhjemme, så der burde ikke være problemer... Håber jeg
Så er det blot urutineret procedure-forvirring i stil med forlangende af en
vejeseddel, der også varierer fra sted til sted :-|
Da jeg skulle toldsyne min tilsvarende F2'er, kiggede ka'len tomt på mig og
den 10 minutter gamle vejeseddel og spurgte om jeg vidste hvad han skule
kunne bruge sådan en til! Jég mødte til gengæld ingen krav om
typegodkendelse, hvilket pågældende synshal selv burde være nærmeste til at
kunne opstøve!

--
Armand.

Fra : JimR

Dato : 27-07-07 20:04

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> 99 og frem (min er 91-95). Så hvad nu? Er der nogen der har et nr på
> denne og evt et link? Så vidt jeg ved, kører der da en del af dem i dk

Hvis den har samme typenummer som dem der er godkendt kan du måske printe en
bunke af de godkendte ud fra skat.dk og medbringe som dokumentation.

mvh

JimR