"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> wrote in message
news:f81hrs$mqd$1@news01.versatel.de...
> Kent Nielsen skrev:
>> "Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@
www.multi-max.dk> skrev i en
>> meddelelse news:3870$46a396e0$55181a70$13912@news.arrownet.dk...
>>> Så vidt jeg husker er det abmeldungsschickung
>> Dem laver de ikke mere, de stempler i stedet reg attesten
>>
>>> og fahrzeugsbrief
>>
>> Jeps, både teil 1 og 2
>>
>>
>
> Mja, den er lidt indviklet: Der blev for nogle år siden indført nye
> registreringsdokumenter i Tyskland (vistnok samtidigt som i Danmark). De
> nye dokumenter har en "Teil 1" og "2". Da du sandsynligvis har købt en
> lidt ældre model, har den sandsynligvis stadigvæk de gamle papirer, dvs.
> Fahrzeugbrief, som er beviset på juridisk ejerskab, og Fahrzeugschein.
> Fahrzeugschein dog kun, hvis den stadig er indregistreret, den skal
> afleveres hvis mc'en afmeldes, i stedet får man en Abmeldebescheinigung.
>
> Så du skal have 1. Fahrzeugbrief, 2. Fahrzeugschein hhv.
> Abmeldebescheinigung.
>
> --
>
> Hilsen Jan
>
> GSX 750 AE
Når man kører ned og henter cyklen kan det blive svært at få
"Abmeldebescheinigung" med da det vel kræver at man tager pladen af og kører
til deres 'motorkontor' og afmelder cyklen. Så skal man tage derned på en
hverdag hvor sælger kan afmelde og overdrage papirerne. Alternativt kan
sælger eftersende papirerne men bliver let en risikabel affære.
Så vidt jeg har læst er det altid en god idé at få sidste TÜV godkendelse
med, det skulle lette synsbehandlingen.
Min interesse for emnet skyldes sjovt nok en Yamaha TRX 850 til salg i
Berlin for 2300 Euro (17500kr)....
JimR