hjem transport fra udlandet... ??
Fra : marq_hansen@hotmail.~

Dato : 22-07-07 16:12

Hej

Jeg har været så heldig (håber jeg) og vinde en auktion på Ebay, på en
Ducati.'
Den står i Hamburg, og det er en privat mand der sælger den.
Hvordan gør jeg får at hente den ?
Så vidt jeg ved er der plader på. kan jeg kører hjem på dem ?
Er det nemmeste måske og hente den i kassevogn ?
eller hvordan gør man.
og hvilke papirer osv skal man sørge for at få med ?

Thomas

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-07-07 17:13

> Jeg har været så heldig (håber jeg) og vinde en auktion på Ebay, på en
> Ducati. Den står i Hamburg, og det er en privat mand der sælger den.
> Hvordan gør jeg får at hente den ?

Hej Thomas

Jeg har lige fløjet til Düsseldorf med Air Berlin. Det koster ned til 200kr
fra Kastrup. Jeg blev afhentet at sælger i lufthavnen og kørte cyklen til
grænsen på sælgers plader og købte en prøveplade ved grænsen og sendte
sælgers plader tilbage med posten. Jeg skulle alligevel have besøgt familien
i Sønderjylland, så alt i alt ver det ret billigt, men tog en hel dag.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR 650 L '95

Fra : Jørn Brink Mårtensso~

Dato : 22-07-07 18:06

Hej
der er i hvertfald 3 muligheder:
1
Jeg har selv lige købt en MC i München, og fik den fragtet hjem af
"Zweiradtransport24.de" - se www.zweiradtransport24.de . De er super
professionelle og kan også ordne betalingen for dig (Treuhandservice) og
kontrollerer også at den er i den stand I har aftalt, og evt. skader
registreres hvilket sælger skriver under på.
2
Du lejer en motorcykeltrailer og henter den selv, kan lejes mange steder.
3
Du kører den til grænsen på hans tyske plader som du returnerer med posten.
Ved grænsen sætter du danske prøveplader på som du har lejet ved politiet.

Husk at sørge for at motorcyklen er "abgemeldet" og at du det originale
"Fahrzeugbrief" med der er stemplet afmeldt

Jørn

Yamaha XV 1100

Fra : flopper

Dato : 22-07-07 21:32

> [...]
>
> Husk at sørge for at motorcyklen er "abgemeldet" og at du det originale
> "Fahrzeugbrief" med der er stemplet afmeldt

Spørgsmål:
Hvordan kan man køre på tyske plader, når cyklen er abgemeldt ? eller
har man et andet system i tyskland end i dk

flopper
der er lidt forvirret, og i øvrigt er ved at tage på ferie i sverige,
og derfor håber på bedre vejr i norden

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-07-07 21:47

On Sun, 22 Jul 2007 22:32:14 +0200, flopper <odalhan@hotmail.com>
wrote:

Hej.

>Spørgsmål:
>Hvordan kan man køre på tyske plader, når cyklen er abgemeldt ? eller
>har man et andet system i tyskland end i dk

Det kan du heller ikke.
Abgemeldet betyder afmeldt - Helt afmeldt!

Der er nu to (tre) muligheder.

Første:
Få en tysk prøveplade hvilket både er dyrt, burokratisk og røve
besværligt - Med den kører du i Germanistan.
Ved grænsen sætter du en dansk prøveplade på til videre fart i DK.
For at få den skal du have en kopi af cyklens papirer tilsendt, med
mindre du kender en med en fast tildelt prøveplade du kan låne.

Anden:
Lej eller lån en kassevogn.
Prisen på prøveplader kan næsten betale turen.

(Tredie).
Sæt en trailer på Jydekrogen og hent cyklen med den.
Hvis du kommer fra Sjælland og skal med færgen er prisen på
færgebillet for bil+trailer så høj at jeg ville gå til mulighed 2 med
det samme

Noget helt andet er, at jeg under ingen omstændigheder vil bevæge mig
ud på en 500+ Km tur på en MC jeg ikke kender standen af.
Det er surt at stå halvvejs med en havareret MC, så jeg vil under
alle omstændigheder vælge løsning 2.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 23-07-07 21:54

Det bliver så nok en kassevogn.

Det vil sige jeg skal bare sørge for at reg. attesten er stemplet "abgemeldt
" og at sælger underskriver en købskontrakt.
også burde det bare være og tøffe hjem og låne en prøve´plade og finde ud af
om det er noget der skal betales afgift af ?

Har jeg forstået det helt korrekt ??

Hvad nu hvis sælger ikke vil afmelde motorcykel. hvis han nu ikke stoler på
man kommer og køber den..

Thomas
Iøvrigt, tak for alle de svar..

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-07 21:56

On Mon, 23 Jul 2007 22:54:25 +0200, "Thomas marq Hansen"
<marq_hansen@dsa-net.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Det bliver så nok en kassevogn.

Den løsning havde jeg også valgt.

>Det vil sige jeg skal bare sørge for at reg. attesten er stemplet "abgemeldt
>" og at sælger underskriver en købskontrakt.

Jeg er ikke "up-to-date" med de seneste tyske regler.
Tidligere var det Fahrzeugsbrief og Abmeldeschein der skulle huskes.
Som tidligere skrevet kan TÜV være gået over til at stemple
Fahrzeufsbrief med "Abgemeldet" - Så må det være OK.
Købsaftale i underskrevet stand er også OK.

>også burde det bare være og tøffe hjem og låne en prøve´plade og finde ud af
>om det er noget der skal betales afgift af ?

Hvis du er i tvivl om det skal du ikke købe den

>Har jeg forstået det helt korrekt ??

Så vidt jeg kan se så - Ja.

>Hvad nu hvis sælger ikke vil afmelde motorcykel. hvis han nu ikke stoler på
>man kommer og køber den..

Så hent den på en hverdag hvor der er åbent hos TÜV så den kan
afmeldes.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 23-07-07 23:12

Hej Steen

tak for det ..
jeg kan se du selv har en Ducati, det drejer sig om, en 750 ss fra 1992, er
der noget specielt der skal holdes øje med ved køb af sådan en..
Selvfølgelig er den ikke ny, og har da også rundet næsten 50000km, dog ikke
motoren, men til en pris af 1500 euro kan det vil ikke gå helt galt..

Thomas

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-07 23:16

On Tue, 24 Jul 2007 00:11:39 +0200, "Thomas marq Hansen"
<marq_hansen@dsa-net.dk> wrote:

Hej Thomas.

> [...]
>Selvfølgelig er den ikke ny, og har da også rundet næsten 50000km, dog ikke
>motoren, men til en pris af 1500 euro kan det vil ikke gå helt galt..

Jeg kender ikke meget til detaljerne på den model.
Min kollega har en mage til, og der har været et par "hændelser" der
maner til forsigtighed.
Svinghjulet havde løsnet sig, og det kostede generatoren livet.
Det bør du kontrollere når den er hjemme.
Koblingen havde klippet et par af nitterne i koblingsskålen, så det
bør du også checke, selv om jeg aldrig har hørt om den fejl før.
Hvis den ikke har fået skiftet remme til knasterne for nylig, så gør
det før du kører med den - Det er kedeligt med en knækket rem
Check ved samme lejlighed ventiljusteringen - Ikke at den behøver at
være "langt ude", men det giver ro i sjælen.
Motoren er ellers bundsolid, så 50KKm er ikke noget for den.
Set i det lys er jeg glad for at jeg anbefalede dig
kassevognsløsningen
1500 Øvro er en fin pris hvis den ellers er uskadet, så tillykke med
købet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 27-07-07 08:50

> Hvad nu hvis sælger ikke vil afmelde motorcykel. hvis han nu ikke stoler
> på man kommer og køber den..

Du kan også afmelde en tysk mc på et dansk motorkontor - Du skal blot
aflevere de tyske plader ved skranken og beskeden sendes videre i systemet
til tyskerne.

Det er også en fordel for dig hvis den står med plader i tyskland da du så
lovligt kan få en ordenlig prøvekørsel inden du køber

/A

Fra : Thomas marq Hansen

Dato : 28-07-07 21:59

Så er mc´en hentet.. ingen poblemer

så Ducati´en holder trygt hjemme i garagen

Kører som en drøm, selv med 15 år på bagen..

Fra : Leif

Dato : 29-07-07 11:10

"Thomas marq Hansen" <marq_hansen@dsa-net.dk> wrote in message
> Så er mc´en hentet.. ingen poblemer