TOTAL renovering af motor
Fra : karstenjosefsen

Dato : 19-07-07 19:43

Hej..

Jeg overvejer at få TOTAL renoveret motoren på min Kawa GPZ 500s.

Er der nogle af jer der ved hvor man kan få det gjort og hvad det vil koste.

Har for noget tid siden købt en GPZ fra 1989 som desværre ikke går helt som
en drøm.
Den "hakker og spytter" i det når den går i tomgang.
Så jeg ville gerne have den til at lyde og se ud som en ny..
Vil have gang i en total renovering af cyklen når vinteren begynder at tage
sin entre.

Hilsen
Karsten

Fra : tp

Dato : 19-07-07 20:18

> Jeg overvejer at få TOTAL renoveret motoren på min Kawa GPZ 500s.
>
> Er der nogle af jer der ved hvor man kan få det gjort og hvad det vil
> koste.

En totalrenovering koster KASSEN!!!! Hvis du ikke selv kan gøre det, så
drop det og find en anden motor på ebay el.l.

> Har for noget tid siden købt en GPZ fra 1989 som desværre ikke går helt
> som en drøm.
> Den "hakker og spytter" i det når den går i tomgang.

Det kan jo være MEGET andet end selve motoren. Mål kompression og afgør om
det er motoren. Oftest er det blot et spøgsmål om karburering. Et
rullefelt og en trimning kan vel klares for en 1000-1300 kr...

Fra : Moller

Dato : 19-07-07 20:28

karstenjosefsen skrev:
> Hej..
>
> Jeg overvejer at få TOTAL renoveret motoren på min Kawa GPZ 500s.
>
> Er der nogle af jer der ved hvor man kan få det gjort og hvad det vil koste.

   Det gør man selv, ellers er der ingen økonomi i det, eller for den sags
skyld i det gøre ordentligt, da en forhandler/værksted køre på time
basis, og derved er det tiden der koster, samtidig vil det at skulle
bestille nye dele osv. være en tidsrøver, og med originale dele osv. en
meget dyr fornøjelse her i dk. Og selv om motoren køre fint når du for
den igen, så ved du ikke hvor der er sprunget over osv.

   Gør som en anden skriver, skaf en tysker som virker, det er meget
billigere, hvis så du er nysgerig, eller har mod på det, så kan du
kaste dig over den nuværende motor og arbejde dig frem, worstcase er den
stadig ikke virker, men din cykel vil kunne køre i mellemtiden med
tyskermotoren, som så kan sælges igen hvis du ender med at få din
nuværende motor i så god stand at du heller vil køre med den.

--
VH
   Moller

Fra : karstenjosefsen

Dato : 19-07-07 20:52

Jamen hvis man smider en anden motor på F.eks. en tysker.
Skal man så ikke til at betale afgift på cyklen igen eller afgift af
motoren?

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 21:00

On Thu, 19 Jul 2007 21:51:49 +0200, karstenjosefsen wrote:

> Jamen hvis man smider en anden motor på F.eks. en tysker.
> Skal man så ikke til at betale afgift på cyklen igen eller afgift af
> motoren?

Nej

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 21:26

> Nej

....og det burde da være til at finde en rimelig ny motor. Er det ikke samme
motor som sad i ER-5

Fra : karstenjosefsen

Dato : 20-07-07 03:50

Hvis det er rigtig, såååååå skal jeg da lige en tur ind og kigge efter en
næsten ny ER-5 ér..

Er der nogle a i andre der ved om det er den "samme" motor?

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 08:34

On Fri, 20 Jul 2007 04:49:49 +0200, karstenjosefsen wrote:

> Hvis det er rigtig, såååååå skal jeg da lige en tur ind og kigge efter en
> næsten ny ER-5 ér..

Alltså!

1. Få nu lige repareret/justeret den lille fejl, motoren er kendt som
bundsolid, og er næppe slidt synderligt. Ventiljustering,
karburatorjustering, og kontrol af tænding.

2. Anden motor, som godt kan være fra ER-5, som dog har lidt lavere ydelse.

3. Større motor? Nae, for besværligt, ER-6 er en helt anden konstruktion,
og kan ikke umiddelbart sættes i. Større GPZ motorer er 4-cylindrede, og
passer næppe heller i. Stiger ydelsen med over 20%, så skal Du omkring
told/skat, (og syn, og evt. enkeltgodkendelse/typegodkendelse).

4. Et lille hint, det er praktisk for alle, at der svares under det
citerede, som jeg gør her. Og at skære det væk som man ikke svarer på, det
letter læsningen, det er jo ikke jepardy og vi stakkels modembrugere
sparer tid på download.

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-07-07 08:39

Orla Pedersen wrote:

> letter læsningen, det er jo ikke jepardy og vi stakkels modembrugere
> sparer tid på download.

Modem... Modem? Hvad er det nu liiige det er? Jeg troede monopolet
havde stoppet en ADSL ned i halsen på den sidste modem-bruger nu.. :)

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 09:45

On Fri, 20 Jul 2007 09:38:43 +0200, Ole Hansen wrote:

> Modem... Modem? Hvad er det nu liiige det er? Jeg troede monopolet
> havde stoppet en ADSL ned i halsen på den sidste modem-bruger nu.. :)

Det er tæt på, i løbet af måneden forhåbentlig, men ISDN'en skal
konverteres først, (sonofon), og så først kan der ADSL'es fra monopolet

Fra : karstenjosefsen

Dato : 20-07-07 15:46

1. Få nu lige repareret/justeret den lille fejl, motoren er kendt som
bundsolid, og er næppe slidt synderligt. Ventiljustering,
karburatorjustering, og kontrol af tænding.

okay det skal jeg nok gøre.

TAK for hjælpen alle sammen..
Det har været en meget stor hjælp..

Fra : Moller

Dato : 19-07-07 21:16

karstenjosefsen skrev:
> Jamen hvis man smider en anden motor på F.eks. en tysker.
> Skal man så ikke til at betale afgift på cyklen igen eller afgift af
> motoren?

   Ud fra hvad tror du det ??? det svare til at fylder du vand i en tom
ølflaske, skal du betale spiritus afgift af flasken en gang til... ;)

--
VH
   Moller

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 19-07-07 22:42

Moller wrote:

> Ud fra hvad tror du det ??? det svare til at fylder du vand i en tom
> ølflaske, skal du betale spiritus afgift af flasken en gang til... ;)

SSSccccchhh! For Satan!

Hvis SKAT opdager man kan det er du så klar over hvor mange
ekstraregninger vi alle sammen får!!

/Magnus

Fra : Jeppe

Dato : 19-07-07 21:40

Nej, afgiften følger stellet. Du kan (så vidt jeg ved skifte alt)

Fra : karstenjosefsen

Dato : 20-07-07 03:58

Hvor meget må man entelig for øge motoren's størrelse (altså i cc) før man
skal til omsyn?..