kawa z650 82
Fra : KWR

Dato : 18-07-07 17:33

Min efterhånden ret populære z650 har en detalje, jeg kunne tænke mig at
ændre. Gashåndtaget kan ikke slippes uden at smutte til nul af sig selv, og
jeg får følelsesløse fingre i løbet af de første 30 km. ( Ja ja, jeg er
fyldt 60 år) Jeg kan se, at der har siddet en bolt, som muligvis har været
beregnet til at 'bremse' håndtaget. Den har jeg imidlertid ikke lyst til at
erstatte med en anden, da den så vidt jeg kan se har virket direkte på
gaskablet, -skidt måde.
Er der nogen, der har erfaring/gode idéer ?
vh. KWR

Fra : HC

Dato : 18-07-07 18:04

KWR wrote:

> Er der nogen, der har erfaring/gode idéer ?

Der hersker vist lidt uenighed om hvorvidt det er lovligt at køre med
sådan en indretning, men kig f.eks. på pacekeeper.dk

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : KWR

Dato : 18-07-07 18:54

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan en indretning, men kig f.eks. på pacekeeper.dk
>
> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!

Tak, - jo, den ser ud til at løse problemet, meeen... 1200,-...
Jeg overvejer at montere en eller anden form for spændebånd med en 'klump',
der kan deformere gasrullen i beskeden grad..?
vh
KWR

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 20:50

On Wed, 18 Jul 2007 19:54:25 +0200, KWR wrote:

> Tak, - jo, den ser ud til at løse problemet, meeen... 1200,-...
> Jeg overvejer at montere en eller anden form for spændebånd med en 'klump',
> der kan deformere gasrullen i beskeden grad..?

Overvej hvad, der vil ske i en situation med dig under cyklen, motoren
spindende ved høje omdrejninger, og dit ben i klemme mellem kæde og asfalt
:-/ Der er en grund til at såkaldte "cruise control" systemer skal forsynes
med flere udløsende sikkerhedssystemer.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 18-07-07 21:30

KWR <kwedel@pc.dk> skrev:

>Er der nogen, der har erfaring/gode idéer ?
> vh. KWR

Joh, jeg kender problemet, og oplever det selv somme tider.
Forsøger (når jeg husker det) at slappe af i højre hånd, d.v.s.
stramme minimalt; det hjælper noget.
Ellers en smøg-pause.!
Alternativt, en billig løsning, THansen har en plast-flap til at
sætte på en standard gas-rulle med en form for håndledsstøtte,
til at aflaste fingrene.
Nogen siger, den er fin fin,
og så koster den ikke nogen bondegård.!
God tur fremover
Jørgen
--
Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!

Fra : KWR

Dato : 18-07-07 21:49

"Jørgen Z. Alexandersen (slet GUTO5)" <jorg79alex@GUTO5sol.dk> skrev i en
meddelelse news:11847909210.294530255801661@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> --
> Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
> nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!

Tak for svarene, - brikker til en løsning.
vh
KWR

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-07-07 08:03

slet GUTO5 skrev den 18 jul 2007 i

> Alternativt, en billig løsning, THansen har en plast-flap til at
> sætte på en standard gas-rulle med en form for håndledsstøtte,
> [...]

Hvis det er den såkaldte throttlerocker så la´vær, selv om det er fristende,
jeg har været ud for at komme til at give gas i stedet for at bremse i en
hurtig reaktionsmanøvre, svedigt og angstprovokerende. Lær at slappe af i
gashånden, brug forskellige håndstillinger, hold pauser

Fra : HC

Dato : 19-07-07 19:38

Arne Lorenzen wrote:

> Lær at slappe af i gashånden, brug forskellige håndstillinger, hold pauser

Hvad med at skifte til en "slappere" fjeder ved spjældet? Det er nok
lidt af en balancegang, for den skal stadig kunne trække en stålwire +
gashåndtag tilbage i udgangspositionen.. Naaaah, ved nærmere eftertanke
er det vist en ret elendig ide

Fra : Knud Dam

Dato : 20-07-07 11:26

> [...]
> af en balancegang, for den skal stadig kunne trække en stålwire +
> gashåndtag tilbage i udgangspositionen.. Naaaah, ved nærmere eftertanke er

Det kunne også være, at et par nye kabler ville gøre underværker.

Spjældkarburatorer er nok også meget hårdere at trække frem for
vacumkarburatorer.

; - )

KD

Fra : Bongo

Dato : 25-07-07 23:12

> KD

Hey Knud

Her sidder jeg lige så stille og finder ud af at vi to har gået på
Glamsbjerg efterskole sammen, lol . Jeg er nr.2 fra h. på dette billede.
http://www.knuddam.dk/gfe/Sommerfesten/kd7.jpg

Vh Bongo

Fra : Knud Dam

Dato : 26-07-07 17:32

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her sidder jeg lige så stille og finder ud af at vi to har gået på
> Glamsbjerg efterskole sammen, lol . Jeg er nr.2 fra h. på dette billede.

Hej Michael - ja, verden er lille. Du kom da fra Djævleøen ?

Du kan smide mig en mail

; - )

KD

Fra : Jan

Dato : 22-07-07 08:57

"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gaskablet, -skidt måde.
> Er der nogen, der har erfaring/gode idéer ?

Hejsa..
Kender også problemet.. Jeg har lavet mit gashåndtag "større".. Det første
forsøg var et stykke af en blomsterpind og noget gaffatabe, for at se om det
havde nogen virkning.. det havde det for mig !!
Har efterfølgene fundet et håndtag der var noget større end standart, sat
det på, stadig med en "pind" på langs ... og det virker fantastisk..

lad høre hvad du finder ud af..

Mvh Jan J

Fra : Rasmus

Dato : 22-07-07 10:18

KWR skrev:
> [...]
> jeg får følelsesløse fingre i løbet af de første 30 km. ( Ja ja, jeg er

Jag skrev nyligen i swnet.fordon.motorcyklar om att vibrationsdämpande
arbetshandskar har hjälpt mig. Kanske kan det hjälpa fler.

http://groups.google.se/group/swnet.fordon.motorcyklar/browse_thread/thread/
e208a071539ea63c/796f07d5b18ac07d?hl=sv#796f07d5b18ac07d

/Rasmus, Malmø

--
CX500`78 http://www.bikepics.com/members/megapyton

Fra : Myrhøj

Dato : 26-07-07 13:08

KWR wrote:

> [...]
> jeg får følelsesløse fingre i løbet af de første 30 km.
> Er der nogen, der har erfaring/gode idéer ?

Tjae...måske kan der overvejes en cruise-helper. Har selv brugt sådan en
på lange stræk. Fås bla. her (sikkert også de fleste andre steder):
http://www.kok-mc.dk/
75 kr.
Fraråder egetlig cruise-control eller som nogle basker en o-ring i klemme.

Myrhøj