Hej!
"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:469bb6f0$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Den overflade du aflevere til forchromningen er den samme du får retur.
> Selve Nikkel laget er ca 25 MY tyndt, altså mikroskopisk faktisk chromen
> er den "blå" farve der bliver lagt ovenpå.
> Så den skal forbi en sliber/polere og den skal helst være så du kan spejle
> dig i metallet, så får du absolut det bedste resultat.
>
> Sæt nye plade stykker i hvor den er gal, altså hvor rusten har været og
> også de steder hvor tykkelsen på den resterende plade er så tynd efter
> polering. Så skal der slipes og poleres, jo finere den er når du aflevere
> tanken jo bedre.
> Resultaten er det samme som det du aflevere
>
> MvH Eg ( der for snart maaange år siden arbejde et par år på Kermo Chrom
> i Stenlille)
Tims bekymring er vel, at der ikke kan forkromes ovenpå spartelmasse.
Dette er måske et vildskud, men, uanset isvejsning af plade eller
sølvlodning, vil der være mangel på en glat overflade til forkromeren.
Er det den gamle karosserimagerdyd, at tin-spartle, der kan være aktuel?
Jeg har ikke checket de forskellige metallers spændingsrække, og ved derfor
ikke, om det tæringsmæssigt "svarer til at montere jern efter
kobber/messing i et varmeanlæg".
Men hvis tinspartling kunne være aktuel, ved jeg at Jaguar-manden i Vester
Alling behersker dyden til fuldkommenhed:
http://www.vintagecarservice.dk/restaurering.htm
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057