En lille historie fra det virkelige liv...~
Fra : kop

Dato : 14-07-07 23:39

I går trillede jeg min nye BMW F800ST hjem fra Ølgod. Den kører bare rigtig
godt, et rigtig godt moment (85 nm) en god lyd; men lidt irriterende at
ramme frigearet mellem 5. og 6. lidt tit; men jeg lærer det vel.

Hvorfor køre man så fra Korsør til Ølgod for at købe en BMW, når der ligger
en forhandler i Odense?

Jeg har i 3 omgange besøgt MP i Odense, og er alle 3 gange blevet totalt
ignoreret, senest i mandags, hvor en person fra medarbejderstaben (vist nok
én af de herrer ejere) talte til mig, han svarede "ja", da jeg spurgte om en
motorcykel der blev startet ude i gården var en F800. Derefter forsvandt han
ind på kontoret, mens jeg cirklede rundt i butikken, ingen henvendte sig til
mig i de ca. 10 min. min tålmodighed varede. Onsdag kørte jeg til Ølgod og
blev omgående betjent da jeg entrede butikken, fredag kom jeg igen med min
Fazer, vi blev enige om en pris, Runes gamle far blev sendt i byen
(Grindsted) efter en nummerplade, og 1½ time senere var jeg på vej hjem med
min nye BMW. Ja sådan er kundebetjeningen så forskellig.

KOP

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-07-07 00:34

"kop" <kop@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
med
> min nye BMW. Ja sådan er kundebetjeningen så forskellig.

Tillykke med den "lille ny", og god fornøjelse på vejene med den.
Har haft samme oplevelser med ham Københavnerforhandleren et par gange, som
du havde i O'ense. Gider slet ikke at tage ham i betragtning mere. Til noget
som helst.
Og jow - gutterne i Ølgod ved, hvordan de skal behandle kunderne.
Har da oplevet at 'sjukken blev tilbudt gratis overnatning, mens bimmeren
var hos "lægen" og blive strammet op - alternativt fik lov at låne
"firmacyklen", mens bimmeren blev fikset, hvis det tog lidt længere tid.
At det så var hans gamle cykel gjorde det så en sjælden gang til en noget
alternativ oplevelse - det er en gammel firmacykel, så den har sine fejl og
mangler - især rent elektrisk.
Men skulle du blive udsat for at køre den, så giv den et gok over baglygten
hvis baglygten ikke gider at virke, det plejer at hjælpe.
De har den iøvrigt stadig til salg på deres hjemmeside - det er den sorte
K75RT'er med lidt kilometer på klokken.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs nu...endelig.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-07-07 06:58

> Ja sådan er kundebetjeningen så forskellig.

tror det går godt i branchen, cyklerne sælger jo næsten sig selv...
Så er det desværre ikke alle som gider at holde serviceniveauet oppe.

Jeg synes det er fedt du har købt andetsteds, og tillykke med den lille ny

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jan A Jensen

Dato : 15-07-07 11:55

..

> Hvorfor køre man så fra Korsør til Ølgod for at købe en BMW, når der
> ligger en forhandler i Odense?

Kender det godt.. jeg bor i Nørresundby... og måtte købe Suzuki i Næstved.

Vores lokale Suzuki forhandler.. Kender ikke ordet service.. Og når han
endelig skal arbejde er det dyrt og går MEGET langsomt

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk

Fra : McLund

Dato : 15-07-07 15:06

Ja det er da utroligt at ens forretning kan gå så godt at man ikke gider at
betjene kunderne...

Havde en lignende oplevelse hos Rydberg MC. Ringer i forvejen og aftaler at
jeg skal komme og se på brugt XJ600. Da jeg kommer derud kan de ikke finde
nøglen til maskinen - så jeg bliver bedt om lige at se mig om i butiken
medens de leder efter nøglen. Efter 1½ timer giver opgiver de at finde den -
INGEN PRØVETUR!. De lover at ringe til mig en af de kommende dage når de har
fået sat en anden tændingslås på og jeg siger at jeg er klar til at handle
hvis den kører som den skal... Efter 14 dage uden at have hørt en lyd -
tager jeg til BMW i Ålborg hvor jeg får en meget fin behandling og har en
fin XJ600 med derfra..

HLK.

Fra : Hans

Dato : 17-07-07 09:08

Rydberg...

Jeg har altid fået en god service hos Rydberg.
Du må ha´ været meget uheldig den dag.

Jeg selv er fra Randers, og her er vi ikke helt forvent med service hos
byens to forhandlere, eller rettere sagt den er ret svingende.
Man kan være "dagens" kunde og blive opvartet i alle ender og kanter og
andre gange får man en ubehøvlet og u-prof behandling.

Efterhånden er der mange der har vendt sig til "Rydberg" og gerne tager de
20-25 km derud.

Her er der tid til en snak, de har en fin beklædningsafdeling, og noget vi
ikke er forvent med i Randers; - Man må få en prøvetur.

En prøvetur hos Frankie´s MC i Randers er umuligt.
Cyklen bliver jo til en "brugt" model.
Jeg ved ikke hvem der køber en cykel uden at få lov til at prøve den først,
eller to- tre andre modeller.
Dette er helt umuligt - i hvert fald for mig og dem jeg kender.

Nej, jeg er bange for at du har ramt en virkelig ueheldig og unormal dag hos
Rydberg.
Har kun godt at sige om stedet.

MV
Hans

Fra : Ole Hansen

Dato : 15-07-07 22:38

Jan A Jensen wrote:

> Kender det godt.. jeg bor i Nørresundby... og måtte købe Suzuki i Næstved.
>
> Vores lokale Suzuki forhandler.. Kender ikke ordet service.. Og når han
> endelig skal arbejde er det dyrt og går MEGET langsomt

Du kunne da have nøjes med at køre til Farsø?

--
Ole Hansen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 15-07-07 23:08

Ole Hansen skrev:

> Du kunne da have nøjes med at køre til Farsø?

akkurat min tanke.....

Der har jeg ihvertfald ikke noget at klage over, fino service, stor
imødekommenhed, og masser af hjælp.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : MORTEN VIND

Dato : 15-07-07 14:52

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> min nye BMW. Ja sådan er kundebetjeningen så forskellig.

Hej...

Arrogant personale - det er simpelthen det værste. Og du havde jo oven i
købet tilkendegivet at du ville KØBE en MC.
Jeg ville også have drejet om på hælen og forladt biksen med det samme...

Og tillykke med din nye Bimmer....

Morten V.

Fra : Morten K

Dato : 16-07-07 08:44

Tillykke tilllykke tillykke. Jeg netop læst anmeldelsen af den i det
seneste Touring Nyt. Pga. den nye motor har jeg været specielt
interesseret i denne cykel. BMW's gode navn og rygte i kombination med
en parellel twin var noget der fangede mig interesse.
Jeg kunne enormt godt tænke mig en prøvekørsel af den, men de af TRX
vennerne der har prøvet den siger det slet ikke er det samme
motormæssigt, tilgengæld er den nok mere langtursvenlig.

Håber du bliver rigtig glad for den! Og bliver glad for alsidigheden i
sådan en motor.

mvh
Morten K
Yamaha TRX 850

Fra : Rubberduck

Dato : 16-07-07 22:03

> BMW F800ST .........................
Hjertelig tillykke med din Bimmer - har læst anmeldelsen af den i Touring
Nyt og den lyder som en god tour trækker. Skriv endelig om dine oplevelser
med den her.....

> Hvorfor køre man så fra Korsør til Ølgod for at købe en
> BMW........................................
Ja hvorfor.
Fordi man får VERDENS BEDSTE SERVICE i Ølgod hos Xpedit.
Rune og de andre drenge og piger klarer gerne flere ekspeditioner ad gangen,
men du bliver som kunde, ikke forsømt af den grund - tværtimod.
Jeg triller meget gerne fra Nordsjælland derover, for at få oplevelsen af,
at være velkommen.

> Ja sådan er kundebetjeningen så forskellig...........................
Det har du så sandelig ret i. Kig evt. ind på deres hjemmeside og se
hvormange bimmere de sælger - det taler vel sit tydelige sprog.

Venlige (BMW) hilsner fra en yderst tilfreds Xpedit-kunde i Nordsjælland
Ole Hansen
BMW K1200 LT

Fra : Bent Sachmann

Dato : 19-07-07 08:14

nemlig - kørte i marts til lokal BMW forhandler for at se på K1200GT.

- kom igen når vi har åbent hus, så kan du få MC'ern at se og evt. en
prøvetur.

Hos Xpedit kunne du straks prøve alle de BMW'er du havde lyst (også selvom
det regnede).
Kør så længe du har lyst. Kom tilbage, drik en kop kaffe, og prøv så en
anden model.

Efter 2 dages "søgen og prøven" faldt mit valg på en ny K1200LT. Få dage
efter
var jeg kørende på ny MC.

Alle virker utroliget serviceminded. Tak for det.

Med BMW hilsen fra FYN's land

Bent Sachmann
K1200LT