|
| Suzuki GS500E 97 Hjælp Fra : Kim Svensson |
Dato : 04-07-07 12:23 |
|
Hej NG
Har gennem de sidste par uger prøvet at hjælpe en kammerat med hans
maskine, men kan ikke længere finde på noget.
Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
bliver ved ca 3000 rpm. Karburatorer er renset, membraner er skiftet,
Nålen hævet en tak, hvilket hjalp på response, men ikke på forhøjet
tomgang. Tændrør er næsten lysende hvide, og maskinen lugter varmt når
den er varm, mere end min egen BMW R100, eller MZ ETZ for den sags
skyld.
Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.
Tændingen på sån'en skiderik er fuld elektronisk, og skulle således
ikke kunne blive hængende i advance position.
Masiknen reagerer modvilligt på gas, som meget for mager blanding,
hvilket tændrørene osse indikerer.
Nogen der ved noget ?
Link til værkstedsbog ?
Hvad skal svømmerhøjden være ?
osv osv.
På forhånd tak
Kim
BMW R100 RS
MZ ETZ 251 Saxon - Velorex
| |
Hans Paulin \(6310\) (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 04-07-07 12:34 |
|
Kim Svensson skrev:
> Masiknen reagerer modvilligt på gas, som meget for mager blanding
Lyder i hvert fald som mager blanding.
Hvordan der luftfilteret ud?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd,
| |
Kim Svensson (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Kim Svensson |
Dato : 04-07-07 14:53 |
|
On Wed, 4 Jul 2007 13:33:54 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:
>Kim Svensson skrev:
>
>> Masiknen reagerer modvilligt på gas, som meget for mager blanding
>
>Lyder i hvert fald som mager blanding.
>
>Hvordan der luftfilteret ud?
Luft filtret er helt nyt, originalt.
| |
Martin Guld Thomsen (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 04-07-07 13:30 |
|
"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> wrote in message:
> Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
> bliver ved ca 3000 rpm.
Jeg gætter på det er chokeren, der ikke kan falde tilbage. Selvom den den
evt. godt kan køres tilbage på styret kan der godt være et problem med
kablet.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
Kim Svensson (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Kim Svensson |
Dato : 04-07-07 14:54 |
|
On Wed, 4 Jul 2007 14:30:20 +0200, "Martin Guld Thomsen"
<sneware@FJERNtiscali.dk> wrote:
>"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> wrote in message:
>> Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
>> bliver ved ca 3000 rpm.
>
>Jeg gætter på det er chokeren, der ikke kan falde tilbage. Selvom den den
>evt. godt kan køres tilbage på styret kan der godt være et problem med
>kablet.
>
>Mvh.
>Martin Guld Thomsen
>
Hvis det er chokeren, vil den få for fed blanding, det gør den afgjort
ikke, højre cylinder blander lidt magrere end venstre.
Nogen der har CO tallenen for sån en ?
| |
Futte & Co. (04-07-2007)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 04-07-07 14:46 |
|
Kim Svensson wrote:
> Hej NG
> Har gennem de sidste par uger prøvet at hjælpe en kammerat med hans
> maskine, men kan ikke længere finde på noget.
>
> Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
> dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
> ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.
>
Prøv at fejlsøge falsk luft vha. dieselstart (æter) i stedet for wd40
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954
Triumph T120R Bonneville, 1969
| |
Jes Vestervang (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 05-07-07 23:02 |
|
Kim Svensson <kim.svensson@tdcadsl.dk> writes:
> har ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.
Brænder det (dets drivmiddel) godt nok til at have indflydelse på rpm?
Husrådet herinde anbefaler dieselstart.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
| |
Steen Gruby (05-07-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 05-07-07 23:07 |
|
Hej.
>
>Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
>dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
>ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.
>
Revnet indsugningsgummi.
Sprøjt dieselstart på gummiet, hvis den stiger i hastighed er de
revnet.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Kim Svensson (06-07-2007)
| Kommentar Fra : Kim Svensson |
Dato : 06-07-07 22:17 |
|
On Fri, 06 Jul 2007 00:06:38 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:
>Hej.
>>
>>Jeg har haft mistanke om snavs i karb, hullede membraner, stoppede
>>dyser, og falsk luft, men kan tilsyneladende ikke finde fejlen. har
>>ledt efter falsk luft m WD 40, heller ikke noget resultat.
>>
>Revnet indsugningsgummi.
>Sprøjt dieselstart på gummiet, hvis den stiger i hastighed er de
>revnet.
Vi prøver lige igen med dieselstart, mener nu osse WD 40 skulle virke,
hvis det ikke brænder sklle RPM falde, hvis det brænder skulle det
stige..
MVH
| |
Armand (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-07-07 20:50 |
|
"Kim Svensson" <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:v60n83t9vf2c0ss7mtu7i5pcg05sk9d5ik@4ax.com...
> Hej NG
> Har gennem de sidste par uger prøvet at hjælpe en kammerat med hans
> maskine, men kan ikke længere finde på noget.
>
> Problemet er at maskinen når den er varm ikke falder til tomgang, men
> bliver ved ca 3000 rpm.
Udover den allerede gennemførte debat omkring diagnosticering (hvad har du i
mellemtiden konkluderet??), er det måske på tide at vende problemstillingen:
Tomgangen skal af praktisk hensyn justeres ved varm motor - Gør dét og meld
lige tilbage om hvorvidt at dét ikke lader sig gøre at starte og bruge
motorcyklen derefter-
--
Armand.
| |
|
|