"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:468b4bed$0$93806$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Sune wrote:
>> Kawa'en har markant dårligere bremser
> Uenig.
>
>>, med tromlebremser på baghjulet.
> Korrekt. Men jeg synes da ikke forbremsen på Honda'en er markant bedre end
> forbremsen på Kawa'en?
>
> Og bagbremsen er jo da mest "for sjov".
Det er en meget udbredt misforståelse. Bagbremsen kan være ganske effektiv,
når man lærer at kontrollere den.
Især i sving kan man bremse ganske effektivt med bagbremsen, men så skal man
selvfølgelig være helt sikker på hvad man gør.
> Men bortset fra det.... Min GN250 havde tromlebremse bagpå. Min ER-5 har
> også.
> Når jeg er ude at prøvekøre andre maskiner (Bandit 600, GS500) og jeg
> bruger bagbremsen, så klodser den næsten altid.
Hvad kan jeg sige - lær at bruge bagbremsen rigtigt
> Kan det være du bare ikke trykker hårdt nok på din ER-5, fordi du er vant
> til skivebremsens mindre tryk-behov?
Jeg kører ofte på et væld af forskellige er5 og cb500 og laver masser af
bremseøvelser og der er helt klart en forskel.
Men det kunne lyde som om jeg ikke kan lide er5'eren, men det er faktisk en
dejlige maskine.
Du har ret i det du nævner i et andet svar, at den er mere styrevillig end
CB500.
MC-hilsen Sune
>
> Jeg synes bagbremsen er nem at dosere, og hvis jeg trykker hårdt nok, så
> klodser den. Meget mere kan man vel ikke forlange af en bremse?
>
>> Kawa'en er lidt af en "kuglestøder" når der sidder nogen
>> bagpå. Sædet er lidt mere skråt og det betyder, at du glider længere
>> fremad ved opbremsninger med passagerer bagpå.
>
> Mine bukser har sådan noget gummi-skridsikkert fidus på bagen. Så jeg er
> ikke stødt på problemet.
> Men jeg kører ikke sportsligt når jeg har passager på. Konen kan ikke lide
> det, og ungerne vil jeg ikke køre stærkt med.
>
> /jim
>