"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4687db6b$0$2486$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> dennishoyer@gmail.com wrote:
>>
>> Mit spørgsmål er: er den stor nok (rent fysisk) - jeg er 2 meter høj.
>> Jeg har prøvet at sidde på den, men det er lidt svært at vurdere da
>> jeg er helt ny i mc-verdenen. Det føles fint nok tror jeg.
>>
> Du kan sikkert sagtens køre GSX'eren- men du skylder dig selv at prøve
> cykler af den type - Suzuki V-strom 650, Kawasaki Versys osv.
>
Jup!
Der er ikke nogen almindelige japanske motorcykler der er skabt til 2-meters
mennesker, men netop V-strom; Versys og masser af de "rejse-offroadere" som
de er en afart af, har såvel større sædehøjde som en mere opret kørestilling
der bedre giver mulighed for længere kropsbygning og arme.
De for tiden populære "nøgne" modeller i klassisk stil har samme fordel
omkring sidde positionen, men er lavere over sædet.
Selvom du ikke umiddelbart føler noget for de nævnte motorcykler, skylder du
dig selv at tage en prøvesidde-tur på disse tre nævnte mc-typer hos den
nærmeste større forhandler for at bemærke forskellen, som du givetvis ikke
har været focuseret på før!
> Derudover tror jeg du bliver jævla ked af GSX'erens dyre plastic første
> gang du parkeringsvælter den, men det må du selvfølgelig om.
>
Hørt!
Plastfrie motorcykler til novicerne, er et af mine mantra'er:
Det koster mindst 10.000,- hvis sådan en750F'er tilter af støttebenet og
lægger sig på fortovet (been there twice på en tilsvarende GPZ900R
http://blog.so-net.ne.jp/_images/blog/kobay_gpz/337719.jpg dog forårsaget
af parkerende biler) og indtil videre er gruppens fælles-vid oppe på 148
måder at "komme til" at vælte på:
http://www.dfmc.dk/tilte.asp hvorunder den
urutinerede er størst udsat for "lige at komme til" :-|
--
Armand.