/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
OT eBay
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-07 11:56

Til orientering

Jeg ved at der er mange eBay brugere herinde, og det må være rimeligt at
oplyse:

ebay "Standard-Kaeuferschutz" er kun tomme løfter, og en stor
mail-indbakke, som ikke bliver læst, endsige besvaret. Adskillige
henvendelser over den de sidste 2 måneder har ikke givet svar, oplysninger
eller andet.

Det er nok værd at bemærke, Du er _helt_ alene ude på markedet, så vær på
vagt. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

 
 
Hekto (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-06-07 12:21

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Til orientering
>
> Jeg ved at der er mange eBay brugere herinde, og det må være rimeligt at
> oplyse:
>
> ebay "Standard-Kaeuferschutz" er kun tomme løfter, og en stor
> mail-indbakke, som ikke bliver læst, endsige besvaret. Adskillige
> henvendelser over den de sidste 2 måneder har ikke givet svar, oplysninger
> eller andet.
>
> Det er nok værd at bemærke, Du er _helt_ alene ude på markedet, så vær på
> vagt. :-/
>
Lyder underligt, for jeg har da faktisk klaget over en sælger og Ebay
returnerede beløbet.Det er godt nok ved at være 2 år siden, skal det lige
siges.

Man plejer at få et svar og en adresse man kan kommunikere med, hvis ikke
man føler spørgsmålet klarlagt.
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields - Jeg er ikke enig!

Richard (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 30-06-07 12:33

Orla Pedersen wrote:

> ebay "Standard-Kaeuferschutz" er kun tomme løfter, og en stor
> mail-indbakke, som ikke bliver læst, endsige besvaret. Adskillige
> henvendelser over den de sidste 2 måneder har ikke givet svar, oplysninger
> eller andet.

Prøv at kontakte dem igen, Orla. De er ganske vist uger om at reagere, men
jeg har da pt en sag kørende hos ebay.de. Godt nok sætter de sig ikke ind
i sagen og tager stilling for/imod, men de reagerer da indimellem...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-07 13:23


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:icsrxwpp04q0.11be49xdyw8sp$.dlg@40tude.net...
> Til orientering
>
> Jeg ved at der er mange eBay brugere herinde, og det må være rimeligt at
> oplyse:
>
> ebay "Standard-Kaeuferschutz" er kun tomme løfter, og en stor
> mail-indbakke, som ikke bliver læst, endsige besvaret. Adskillige
> henvendelser over den de sidste 2 måneder har ikke givet svar,
> oplysninger
> eller andet.
>
> Det er nok værd at bemærke, Du er _helt_ alene ude på markedet, så vær på
> vagt. :-/
>
Fruen har i foråret været gennem en sælger der "døde" efter en ellers
konstruktiv brevveksling, og hun fik (efter en meget tung procedure!!) de
penge tilbage fra sælger som man umiddelbart kunne tømme hendes
Paypal-konto for, samt et løfte om at de efterfølgende ville forsøge at
punke sælger for det resterende beløb!

Jeg tror at systemet primært lever på sælgeres hidtidige bedømmelser,
hvilke de kan være interesserede i at opretholde. Så at gå efter længere og
mere positiv sælger-historik er nok det bedste værn mod dårlige oplevelser
:-/

--
Armand.
--
Armand.



Snusken (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 30-06-07 13:37

Så at gå efter længere og
> mere positiv sælger-historik er nok det bedste værn mod dårlige oplevelser

JA, og det skal være sælgere med flere års positiv statistik med mange
handler tæt på 100%.!
En kort tilmeldingsperiode med 100% positiv er INTET værd, idet kan være
venners virtuelle handler hinanden imellem. Pludselig udbydes der en
masse (imaginære) sager hvor sælger(ne) tømmer kontoen før
det vælter ind med negative anmeldelser !

mvh Erik

Ukendt (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-07 14:01

On Sat, 30 Jun 2007 14:37:15 +0200, Snusken wrote:

> Så at gå efter længere og
>> mere positiv sælger-historik er nok det bedste værn mod dårlige oplevelser
>
> JA, og det skal være sælgere med flere års positiv statistik med mange
> handler tæt på 100%.!

Et par år burde vel række, og dette var _ikke_ den retsmæssige ejer af
siden, såe, det kan ikke rigtigt bruges til noget. Men hold øje med de
sidste dages handler, og kontinuiteten i handler.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Rene Joergensen (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 30-06-07 14:55

Snusken <snuske@anywhere.nu> wrote:

> JA, og det skal være sælgere med flere års positiv statistik med mange
> handler tæt på 100%.!

Så som ny sælger skal man altså ikke forvente at sælge noget.

Catch 22.

--
-René


Anders Houmark (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 30-06-07 17:57

Rene Joergensen wrote:
> Snusken <snuske@anywhere.nu> wrote:
>
>> JA, og det skal være sælgere med flere års positiv statistik med
>> mange handler tæt på 100%.!
>
> Så som ny sælger skal man altså ikke forvente at sælge noget.
>
> Catch 22.

Præcis på samme måde som når firmaer søger nye folk.. De skal være 25 år
gamle og have 50 års erfaring. :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Rene Joergensen (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 30-06-07 18:36

Anders Houmark <sunsitenews@andersh.dk> wrote:

>> Catch 22.
> Præcis på samme måde som når firmaer søger nye folk.. De skal være 25 år
> gamle og have 50 års erfaring. :)

Eller være 20-25 år, have ingeniøruddannelse og 10 års erhverserfaring.

--
-René


MKS - 74 (01-07-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-07-07 10:50

On 30 Jun 2007 13:54:41 GMT, Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

>Snusken <snuske@anywhere.nu> wrote:
>
>> JA, og det skal være sælgere med flere års positiv statistik med mange
>> handler tæt på 100%.!
>
>Så som ny sælger skal man altså ikke forvente at sælge noget.
>
>Catch 22.

Nah.... man kan sagtens sælge _noget_ (bl.a til mig , men som
sælger skal man bare være klar over, at de første handler muligvis
bare ikke indbringer så meget så.

Jeg har lige købt en lille portion dele til en well.....meget gunstig
pris, fordi det var en sælger med sine første handler. OK, det er
måske nok mere risikobetonet, men til gengæld som sagt kan man lande
noget rigtigt godt - Jeg fik nogle dele i superstand, til en helt
latterlig lav pris, og faktisk har jeg derfor nu "råd" til at blive
snydt et antal gange . Det handler lidt om risikovillighed på
eBay...Men når det er sagt, synes jeg personligt ikke den risiko er
ret stor - Jeg har efterhånden gennemført et pænt stort antal handler
over en årrække og aldrig blevet rigtig snydt, og den del hvor det er
gået småskævt, ligger vel under et par procent eller deromkring - Ikke
meget i forhold til den gavn jeg har haft af eBay.

Sjovt nok havde jeg fornyligt en lidt alternativ oplevelse med en
sælger med omkring 99% positiv feedback, og omkring 400 handler gennem
flere år. Han var pænt sløv og det tog laaang tid og 4-5 mails før den
handel var gennemført og jeg havde egentlig vinket farvel til de ca.
100 EUR. Undervejs (langt henne i forløbet) forsøgte sælger en masse
yada-yada-yada, f.eks påstod han at pakken var sendt, men var kommet
retur og det var det forsinkelsen skyldes og forlangte flere penge for
at gensende, men det T&T-nr jeg så fik kunne desværre ikke findes,
hvilket han heller ikke rigtig kunne forstå . Morsomt nok fik han
et par negative anmeldelser (ikke fra mig) i samme periode for at være
for sløv - Nå i sidste ende fik jeg tingene og en meget positiv
anmeldelse selv (så måske han havde lidt dårlig samvittighed .

Omvendt som sagt, gennemførte forleden en handel med en sælger, der
solgte nogle af sine første ting, kanon kommunikation, superpris og
tingene kom prompte.....Så deeeet.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Rene Joergensen (01-07-2007)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 01-07-07 11:20

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> wrote:

> Omvendt som sagt, gennemførte forleden en handel med en sælger, der
> solgte nogle af sine første ting, kanon kommunikation, superpris og
> tingene kom prompte.....Så deeeet.

Jeg må indrømme at jeg er ikke så pernitten med hvor mange handler
sælger har lavet, bare han ikke har fået negativ kritik.

Er der så lidt negativt, plejer at jeg se på hvad der er skrevet, og
bedømmer på den måde om jeg skal holde mig væk.

--
-René


MKS - 74 (01-07-2007)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-07-07 11:31

On 01 Jul 2007 10:19:51 GMT, Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

>Jeg må indrømme at jeg er ikke så pernitten med hvor mange handler
>sælger har lavet, bare han ikke har fået negativ kritik.
>
>Er der så lidt negativt, plejer at jeg se på hvad der er skrevet, og
>bedømmer på den måde om jeg skal holde mig væk.

Exactly - Man _kan_ naturligvis godt gå med livrem og seler og kun
forsøge at gennemføre handler med meget-meget lav risiko, det må jo
være op til den enkeltes risikovillighed, og hvis man f.eks ved, at
man bliver ekstremt negativ, skulle man blive snydt i ny og næ. Det er
bare min erfaring, at man så snyder sig selv for en masse potentielle
rigtig gode deals og at risikoen (naturligvis stadig forsøge at bruge
den sunde fornuft i den udstrækning man har en sådan , ikke er så
forfærdelig stor...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Ukendt (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-06-07 13:57

On Sat, 30 Jun 2007 14:22:35 +0200, Armand wrote:

> Fruen har i foråret været gennem en sælger der "døde" efter en ellers
> konstruktiv brevveksling, og hun fik (efter en meget tung procedure!!) de
> penge tilbage fra sælger som man umiddelbart kunne tømme hendes
> Paypal-konto for, samt et løfte om at de efterfølgende ville forsøge at
> punke sælger for det resterende beløb!
>
> Jeg tror at systemet primært lever på sælgeres hidtidige bedømmelser,
> hvilke de kan være interesserede i at opretholde. Så at gå efter længere og
> mere positiv sælger-historik er nok det bedste værn mod dårlige oplevelser
> :-/

Jo, men for at få en dialog, så skal eBay jo svare, og efter at de fik
transaktionen og indberetning pr. fax, for over en måned siden, så har de
valgt ikke at reagere på mails.

Om historik. Denne sælger havde kun positive "bevertninger", men det
hjælper jo kun lidt når siden/kontoen bliver hacket. Måske Ebay ikke
har lyst til at indrømme at det kunne ske, lader til at de andre "kunder"
føler sig lige så trådt på... :-|

Det bliver vist desværre en af de knap så heldige handler, nå-ja, det kunne
have været det samme, jeg kunne have stået med to defekte Pilot Power, som
jeg kunne have haft svært ved at få byttet

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Orla Pedersen (03-07-2007)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 03-07-07 09:33

Orla Pedersen wrote:

> Jo, men for at få en dialog, så skal eBay jo svare,

Og det gjorde de så igår, på den første rykkermail. Så må vi se hvad de
siger til dem, der ligger i bunken.

De lovede i øvrigt ikke noget om hvornår de havde tid til at kigge på
sagen :-/

mvh
Orla


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste