Er vi blevet for mange??
Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 29-06-07 19:31

Hej

Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere mellem
hilsnerne MC'isterne imellem.
Er det også Jeres oplevelse, at vi er blevet så mange, at vi ligesom
bilisterne ikke længere gider hilse
på hinanden derude på vejen? Måske til nødt hilser man på en med samme
maskine.....

Jeg vil gerne slå et slag for:
hils på hinanden
hjælp dem som er kørt istykker

Jo stærkere fællesskab vi har, skaber og vedligeholder, desto stærkere
står vi overfor alle de slemme uhyrer som venter på os, derude hvor "vejen
glider i et med horisonten".

MC HILSNER

TigerRasmussen
XS650 Heritage Special

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 21:25

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> skrev i
meddelelsen news:46854fcf$0$2468$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jo stærkere fællesskab vi har, skaber og vedligeholder, desto stærkere
> står vi overfor alle de slemme uhyrer som venter på os, derude hvor "vejen

Kan kun være helt enig, jeg kører ikke så meget, typisk kun i weekender og
når jeg ellers har tid til at se mig lidt omkring på to hjul, jeg stødet på
en del mc'ister og der er dælme ikke mange der hilser mere. Jeg lærte selv
på køreskolen at man selvfølgelig hilser på andre 2 hjulere, men hvorfor er
det lige at det er blevet så svært for andre lige at løfte hånden, eller
give et lille nik når man holder på hver sin side af et lyskryds?? Synes det
er ærgeligt hvis vi ligesom bilister ender med at være ligeglade med
hinanden og kun kan kontakte hinanden for at råbe og skrige af den dårlige
opførsel på vejen.

//Rasmus

Fra : Lars D

Dato : 29-06-07 21:26

> Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere mellem
> hilsnerne MC'isterne imellem.

Ja... sådan har jeg også oplevet det her på det sidste... det er lige
før jeg ej heller selv gider at løfte hånden mere...

Nej - jeg bliver nu ved lidt endnu alligevel.

vh

Lars D
Yamaha Dragstar 650A

Fra : Neser

Dato : 29-06-07 21:41

> [...]
>
> Jo stærkere fællesskab vi har, skaber og vedligeholder, desto stærkere
> står vi overfor alle de slemme uhyrer som venter på os, derude hvor "vejen

Har også tænkt lidt på det her på det seneste. Dog syntes jeg tit dem jeg
kommer imod enten "kun" hilser med en finger, så det knapt kan ses (ellers
bremser alle bare når de ser mig :D ) eller som før nævnt overhovedet ikke
hilser.
Jeg er sku' ligeglad med hvem jeg hilser på; Harley, Suzuki, Honda, BSA,
Ural osv osv. - bare det er en MC.

Når jeg selv holder ved kryds eller kører langsomt (læs: under 40 km/t)
kniber det med at få hånden væk fra koblingsgrebet, og så nikker jeg
tydeligt (Til tider har jeg endda viftet med det ene ben for at gøre det
tydeligt)

Hils på hinanden derude.

- Neser
Ducati 996SPS

Fra : Ole

Dato : 29-06-07 22:21

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mon ikke der er mange "friværdis mcister" der lige skal vænne sig til at
hilse ?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 30-06-07 09:44

Ole skrev:
> "Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der er mange "friværdis mcister" der lige skal vænne sig til at
> hilse ?

Nu får jeg sikkert skældud, men min teori er, at lige præcis
friværdi-motorcyklisterne er de mest hilseivrige, fordi de er så
henrykte over at være en del af "fællesskabet". Sådan havde jeg det også
som ny motorcyklist.
Nu har jeg fået lidt mere blandede følelser omkring hilseriet. Jeg
plejer stadig at hilse, hvis jeg kan nå det, men glansen er gået lidt af
det. For hånden på hjertet, så har jeg ikke den vilde fællesskabsfølelse
med alle mennesker der kører på motorcykel. Det opdager man lynhurtigt,
hvis man møder en, man lige med hujende armbevægelser har hilst på, på
tanken 5 minutter efter. Så har man jo lejlighed til at hilse rigtigt på
ham, men gør man det? Hvad fanden skulle man så snakke om?
- "Ja, du har jo så en motorcykel."
- "Jo, det er da rigtigt nok."
- "Det er pudsigt, for det har jeg også jo..."

Den slags samtaler forekommer af gode grunde aldrig (medmindre
vedkommende lige kører en bestemt mc man har en særlig interesse i), og
så opdager man, at man faktisk hverken har noget at snakke om eller
noget særligt tilfælles. Så derfor hilser jeg, men mest for ikke at
skuffe de flinke mennesker, der ellers bliver kede af ikke at få
besvaret deres hilsen.

Og for øvrigt holder man da ind og hjælper alle der skulle have brug for
det, uanset om det er i bil, på løbehjul eller kængurustylter, det
hænger for mig at se ikke uløseligt sammen med et særligt fællesskab
mellem chauffører på forskellige trafikmidler (især ikke, fordi de
fleste af os jo også ejer en cykel og en bil).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ole

Dato : 30-06-07 10:14

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> friværdi-motorcyklisterne er de mest hilseivrige, fordi de er så henrykte
> over at være en del af "fællesskabet". Sådan havde jeg det også som ny

Du har da nok ret, jeg husker bare, at jeg i starten var lidt "genert"

Fra : Armand

Dato : 30-06-07 13:12

> [...]
> - "Ja, du har jo så en motorcykel."
> - "Jo, det er da rigtigt nok."
> - "Det er pudsigt, for det har jeg også jo..."

Hold da op!
Forventer du ikke på det nærmeste en kommentar om vejret; bensinpriserne;
trafikken (You name it) fra en anden motorcyklist du møder på tanken??

Alene dér ligger der en stor forskel: Bilister bliver lige overraskede om
jeg på motorcykel eller i bil, slynger en aktuel kommentar ud og svarer
oftest: "Hvad?" for efterfølgende at se fjollede ud når bemærkningen er
skåret ud i pap. Motorcyklister hár man allerede øjenkontakt med, hvorfor
forekommende kommentarer ikke kommer bag på dém, tværtimod: De har ofte en
repliceren liggende på tungen!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 01-07-07 09:28

Armand skrev:

> Hold da op!
> Forventer du ikke på det nærmeste en kommentar om vejret; bensinpriserne;
> trafikken (You name it) fra en anden motorcyklist du møder på tanken??

Næ, ærlig talt ikke, jeg er ikke smalltalk-typen. Som sagt, hvis der er
noget at snakke om, så slår jeg da gerne en sludder af, men jeg finder
ikke bare sådan på emner, som dybest set er ret uinteressante (som
f.eks. benzinpriserne eller vejret).

Og som du selv siger, så gør du det jo uanset om det er bilister eller
motorcyklister du møder på tanken, så for mig at se er det snarere
forskelle i personlighed vi snakker om og ikke fællesskabsfølelse blandt
motorcyklister.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 30-06-07 20:10

> [...]
> for mig at se ikke uløseligt sammen med et særligt fællesskab mellem
> chauffører på forskellige trafikmidler (især ikke, fordi de fleste af os

Fint Jan....
Kan du så ikke lige tage en hjelm på med en stor lygte, så ved jeg da,
at jeg ikke skal hilse på dig... Fortsæt bare med dit liv.

Men der findes mange som tænker som dig ... desværre
Hvis alle var som dig, så ville verden squ være et hyggeligt sted.
Et sted hvor alle går rundt med et kosteskaft oppe i røven.

Hilsen
TigerRasmussen

Fra : Dr. Enduro

Dato : 01-07-07 09:21

Søren Normann Rasmussen skrev:
750 AE

> [...]
> Hvis alle var som dig, så ville verden squ være et hyggeligt sted.
> Et sted hvor alle går rundt med et kosteskaft oppe i røven.

Ja, jeg må jo nok erkende, at jeg sandsynligvis er en del af ondskabens
akse. Tak, Søren Normann!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Ole

Dato : 03-07-07 17:11

Søren Normann Rasmussen wrote:

> [...]
> Hvis alle var som dig, så ville verden squ være et hyggeligt sted.
> Et sted hvor alle går rundt med et kosteskaft oppe i røven.

Lad mig gætte.. du har lige fået din første to hjulede over
50ccm , men opføre dig stadig som en knallertdreng

Nå.. det har vi jo set før.

Ole

Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 03-07-07 21:16

Hej Ole

Jamen jeg må sige du jo er skarp.....godt læst mellem linierne.
Men dog er det en del år siden jeg kørte på min puch maxi 2 gears
(håndgear).
Og jeg har da før kørt både på MZ 251 og VF400.

Så jeg ville måske snarere karakterisere mig selv som fyrre, fed og færdig
== indebrændt gammel stodder.
Det kan da godt være tråden har kørt et utal af gange før mig..... men
derfor er den vel ikke mindre
relevant??

Skåret helt ind til benet så er det jo noget med forventninger og det store
perspektiv i sammenholdet.
Men men det er åbenbart nogle enspændere som gerne vil lades alene, respekt
for det.
Ser vi lidt længere end bare til vores egen egoistiske næsetip, så kunne
jweg godt forestille mig alle
mc'ister samlet i et fælles og slagkraftigt forbund lidt ala FDM, hvis vi
stod sådan sammen i fællesskab,
så skulle vi nok opleve mere respekt ovenfra. Og hvorfor så ikke starte
nedefra ved at skabe
positive relationer hinanden imellem?

Må vinden være med dig Olé
TigerRasmussen
XS 650 Heritage Special

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-07 06:10

> [...]

> jweg godt forestille mig alle
> mc'ister samlet i et fælles og slagkraftigt forbund lidt ala FDM, hvis vi

Er du så medlem af DMC?

--
vh
Torben

Fra : WonderDrug

Dato : 04-07-07 08:02

Humm nu er det bare mig men var meningen ikke med denne tråd at styrke
sammenholdet og ikke kridicere hianden??
Spænd hjælmen folkens, stop krigen internt og styrk sammenholdet i stedet
for at splitte den yderligere.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-07-07 08:42

WonderDrug wrote:
> [...]
> sammenholdet og ikke kridicere hianden??
> Spænd hjælmen folkens, stop krigen internt og styrk sammenholdet i stedet

Hvordan er mit indlæg splittende? Jeg er helt enig i pointen om at være
i fælles forbund. Derfor er det vel på sin plads at reklamere lidt for
det forbund der nu engang eksisterer, når nu Søren ikke lader til at
kende det.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-07-07 08:47

Torben Scheel skrev:

> når nu Søren ikke
> lader til at kende det.

Det var os' ham der begyndte, ja!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : WonderDrug

Dato : 04-07-07 09:30

Sys bare ikke der er nogle grund til at svine hianden til, man maa jo gaa ud
fra alle herinde er over 18 =)) saa ingen grund til at kalde hianden navne
og andre ubehageligheder =)

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 15:43

> [...]
> fælles forbund. Derfor er det vel på sin plads at reklamere lidt for det
> forbund der nu engang eksisterer, når nu Søren ikke lader til at kende

Det er da lige meget de _vil_ jo ikke have folks penge alligevel = det er
_meget_ svært at blive meldt ind :-/

--
Mvh.
Dennis Pedersen.( der hilser, en gang i mellem ... )

Fra : Ole

Dato : 04-07-07 17:07

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Det er da lige meget de _vil_ jo ikke have folks penge alligevel = det er
> _meget_ svært at blive meldt ind :-/

Jeg er sikker på at hvis du melder dig som kasser i DMC, så sender
du lige det giro kort jeg venter på

Ole M

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-07-07 06:18

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Det er da lige meget de _vil_ jo ikke have folks penge alligevel = det er
> _meget_ svært at blive meldt ind :-/

Hvilken fælles ånd hjælper _du_ med _dit_ indlæg Dennis?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 15:33

> Hvilken fælles ånd hjælper _du_ med _dit_ indlæg Dennis?
>
> --

Det ved jeg ikke !, så er der nok noget jeg har misforstået !, _skulle_ jeg_
hjælpe_nogen_ ?!, "nogen" bliver ved med at "hive" DMC frem , og hvorfor ?
de kan IMO ikke bruges til en fis, når det er så helvedes svært at blive
meldt ind !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-07-07 16:32

> [...]
> de kan IMO ikke bruges til en fis, når det er så helvedes svært at blive

Det tjener ikke noget formål at du skræmmer folk fra at forsøge. Jeg har
lige modtaget girokortet, så sværere er det jo heller ikke.

Jeg hev DMC frem fordi Søren efterspurgte "et fælles og slagkraftigt
forbund lidt ala FDM". DMC ligger da lige på tungen, ikke? Eller vil du
hellere danne en konkurerende forening?

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 21:00

> Det tjener ikke noget formål at du skræmmer folk fra at forsøge. Jeg har
> lige modtaget girokortet, så sværere er det jo heller ikke.

hemm........ nu er jeg nok ikke i stand til at skræmme ret mange
men det kan faktisk være ret svært, har været medlem da jeg har været både
på Bronze og Guld kursus, men lige pludseligt var jeg ikke medlem mere, og
efterfølgende forsøg ( godt nok flere år siden) har ikke båret frugt .......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-07-07 06:29

> [...]
> efterfølgende forsøg ( godt nok flere år siden) har ikke båret frugt .......

Nej, pisseærgerligt for _dig_. Men dit indlæg gør nok at tilliden til
DMC falder - ikke godt for en "fælles, stærk organisation". Jeg synes
det er synd hvis folk afholder sig fra at forsøge en indmeldelse fordi
"DMC ikke har indflydelse nok" eller fordi "det er alligevel ikke til at
blive medlem".

--
vh
Torben

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-07-07 07:22

Torben Scheel skrev:

> [...]
> det er synd hvis folk afholder sig fra at forsøge en indmeldelse fordi
> "DMC ikke har indflydelse nok" eller fordi "det er alligevel ikke til at

så så - at organisationen er bedste bud på en organisation til politisk
samling af MC'isterne og hvis formål og indsats i fortiden understøtter
dette, gør jo ikke at DMC er hævet over kritik, eller ikke må prygles
for sine mangler.

Hvor er vi henne hvis der er noget der er så "helligt" at vi ikke må
andet end "hylde" det - det tjener ihvertfald ikke DCM på længere sigt
tvært imod.

Jeg husker at vi diskuterede problemet i en tråd for nogle år siden, og
jeg mener endda at kunne huske at Dennis højlydt undrede over at han
ikke hørte noget når han tilskrev DMC....

Netop når organisationen står svagt medlemsmæssigt, og mangler nye og
gode kræfter til at styrke arbejdet er det bydende nødvendigt at netop
hvervningen og medlemsplejen sættes i fokus alle steder/niveauer i
organisationen.

Jeg ville nu prøve igen Dennis (en sidste gang) Skriv direkte til Rolf,
og fremlæg dit ønske om medlemsskab, samt at det nu er 7. og absolut
sidste gang at du søger medlemsskab.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Hekto

Dato : 06-07-07 12:45

Torben Scheel wrote :
> [...]
> indflydelse nok" eller fordi "det er alligevel ikke til at blive medlem".

Jeg har ihvertfald ikke tillid til at DMC rejser
sig af støvet og bliver en stor og brølende
tiger, der kan sætte politikkerne til vægs!

DMC har vist passeret 'The Point of No Return' i
den retning ... efter min mening, altså.

Jeg ved ikke til hvis skulder vi skal læne vores
små hoveder; men der synes nu heller ikke at være
det stor ønske om i fællessakb at gøre vore
holdninger klart over for politikkerne. Alle
tiltag mødes straks af henvisninger til 2-3-4-
forskellige foreninger og organisationer, som man
mener kan løfte opgave - uden at nogen har hørt
eller set noget til dem forudgående.

Vi må nok bare se i øjnene at organisationen
findes ikke, og der er ikke vilje til at få en op
at stå.

Man kan bare lede tilbage og finde tråden om den
nye lov vedr. børn på MC, FDM og MCTC. Den viste
klart at nogen klamrede sig til håbet, at mange
ikke var interesserede og resten var ligeglade.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Bongo

Dato : 04-07-07 08:31

> Og hvorfor så ikke starte nedefra ved at skabe
> positive relationer hinanden imellem?

Rigtig god idé! Skal vi ikke starte med at respekterer hinandens holdninger
og tale/argumentere i en ordentlig tone. F.eks. at gå efter bolden og undgå
personlige angreb jf. "et kosteskaft oppe i røven".

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 14-08-07 09:09

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

Forårsaget af en oplevelse på motorvejen forleden, puster jeg lige liv i den
seneste "hilse-tråd":

> Jeg er sku' ligeglad med hvem jeg hilser på; Harley, Suzuki, Honda, BSA,
> Ural osv osv. - bare det er en MC.

Når jeg ikke hilser på Harley-kørere på motorvejen, så er det ikke af
uvilje: Når man støder på en eller flere Harleyer på motorvejen, så er man
jo i realiteten midt i en undvigesituation, hvor der ikke er tid til også at
vinke med den ene hånd!

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-08-07 09:44

Armand skrev:

> Når man støder på en eller flere Harleyer på motorvejen, så
> er man jo i realiteten midt i en undvigesituation, hvor der ikke er
> tid til også at vinke med den ene hånd!

Du ka' vel vinke dem bort!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : KentBM

Dato : 29-06-07 22:21

I København og Nordsjælland, hvor jeg kommer mest, er det både så mange
motorcykler og så tæt trafik, at det simpelthen er umuligt at hilse på alle.

Jeg har også altid brugt at hilse, men der opstår simpelthen "hilse
træthed" efter at have hilst på de første 50 motorcykler. Måske også
fordi der ganske rigtigt er mange, som ikke hilser igen. Det kan
selvfølgelig være nogle af de mange nye motorcyklister, som ikke er
blevet rutineret nok endnu til at turde slippe håndtagene.

Jeg kører bybus og der hilser vi også altid på hinanden, men til tider
føles det mere som forbandet pligt end en hilsen inden for et fælles skab.

Og apropos bus. Hvordan tør man smide sin motorcykel ind foran en bybus,
når man burde vide, hvor dårlig en sådan bus stopper. Bare sig fugt og
bremselængden er næsten fordoblet. Og den er i forvejen meget dårligere
end en personbils bremselængde.

--

Kent

Fra : oz9abc

Dato : 29-06-07 22:21

> Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere mellem
> hilsnerne MC'isterne imellem.
Hej.
Da jeg skiftede fra en MC med fuldkåbe til en uden lagde jeg mærke til at
den løftede venstre lod vente på sig. Om det er fordi den ligner en mindre
MC eller en offroader ved jeg ikke.
Måske har påklædning også noget at sige. (om man kører mc til arbejde i
fløjlsbukser og vindjakke eller man har rigtig mc tøj på)

Ofte synes jeg at nybegyndere / unge mennesker på racermaskiner undlader at
hilse.
I byen synes jeg der hilses sjældnere end udenfor.

Men ellers vil jeg sige 90% af dem jeg passerer hilser.
mvh
Jan
www.mcoplevelser.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-06-07 23:10

oz9abc skrev:

> I byen synes jeg der hilses sjældnere end udenfor.

Sådan har det "altid" været
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Max Andersen

Dato : 29-06-07 23:18

oz9abc wrote:
> [...]

Enig :(

> [...]
> den løftede venstre lod vente på sig. Om det er fordi den ligner en mindre

Jeg hilser på alle, men indrømmer at der ofte i byerne ikke hilses, og
jeg og jeg tror at trafikmængden gør at man ikke bliver set. Jeg overser
ihvertfald ofte MC'ere i byen, da alting går lidt stærkere.

> Måske har påklædning også noget at sige. (om man kører mc til arbejde i
> fløjlsbukser og vindjakke eller man har rigtig mc tøj på)

Jeg kører (desværre) meget blandet. Både i fuld kostume og med
fløjlsbukser, afhængig af vejret og temperament. Jeg har ikkelagt mærke
til forskel den vej.

> Ofte synes jeg at nybegyndere / unge mennesker på racermaskiner undlader at
> hilse.

Ja, men de er nok mere usikre. Jeg synes ofte at folk med
megetbillige/mgeet dyre mc'ere ike hilser, og det er nok mangel på
fælleskabsfølelse. Det generer mig ikke. Jeg har det godt med at hilse,
og hvis de ikke orker, så er det deres fejl. Jeg har gjort mit for at
skabe en god oplevelse

> I byen synes jeg der hilses sjældnere end udenfor.

Ja, lige netop

> Men ellers vil jeg sige 90% af dem jeg passerer hilser.

Jeg har ikke lige procenterne med mig, men jeg føler faktisk et større
nærvær efter jeg hilser på MC'ere, og efter jeg har fået MC, så har jeg
faktisk hjulpet 2 bilister med punkteringer og reservehjul.

Så jeg kan prale af at være blevet en bedre trafikant grundet
motorcyklen. Det er også p.g.a. hilsenen. Netop fordi man føler at der
sidder mennesker og ikke modtrafikanter i andre køretøjer. Også selvom
jeg har været tæt på at blive offer for uregelmæssige vognbaneskift 3-4
gange med motorvejshastigheder ..... Jeg er ikke blevet sur eller noget.
Bare sagt ok, shit happens og så lige vinket til bilistens med røde ører :)

Max

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 29-06-07 23:25

On Fri, 29 Jun 2007 20:30:34 +0200, Søren Normann Rasmussen wrote:

> Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere mellem
> hilsnerne MC'isterne imellem.

Hmm, jeg synes da egenligt, de fleste hilser - ihvertfald i Århusområdet.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-06-07 00:11

Sonny T. Larsen skrev:

> Hmm, jeg synes da egenligt, de fleste hilser - ihvertfald i Århusområdet.

Det er sku nok fordi folk kender hinanden

Jeg må indrømme at jeg ikke altid lige får hilst på folk på de større
veje inde i byen, ringaden og andre i samme størrelse er ikke er helt
nemme altid at overskue og vinke til andre på, som andre veje.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 30-06-07 02:41

> Hmm, jeg synes da egenligt, de fleste hilser - ihvertfald i Århusområdet.

Ja det synes jeg nu også... Jeg kører dagligt nogle km på århus-syd
motorvejen, og hvis jeg møder nogle modkørende mc'ister der, så er det
sjældent der hilses - men ellers synes jeg at 95% af dem jeg møder hilser.
Hvis ikke, så synes jeg faktisk altid det kan forklares med tæt trafik eller
lignende - og der er det jo helt i orden at man lige prioriterer sin
opmærksomhed lidt anderledes :)

/Sjang
Der altid hilser, hvis han da ellers når at opdage den modkørende inden det
er for sent.

Fra : WonderDrug

Dato : 03-07-07 11:03

Jeg er nok en af dem der ikke lige ser hilsner fra modkørende motorcykler på
motorvejen, jeg ligger enten ikke mærke til de kommer forbi pga. jeg holde
øje med de 4 hjulede psykopater der mener jeg godt kan blive overhalet inden
om med 150km/t i overhalings banen.... eller os saa naar jeg simpelt hen
ikke se dem. Dem jeg ser hilser jeg selvfølgelig på jo.

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 30-06-07 10:27

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, jeg synes da egenligt, de fleste hilser - ihvertfald i Århusområdet.

Det er sguda også fordi du er så hammer lækker!...................

Jeg hilser på alt og alle derude på vejen, også knallerter hvis de hilser
først :)

Mvh AndersH

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 30-06-07 11:03

On Sat, 30 Jun 2007 11:27:15 +0200, Flerbrugerkonto wrote:

> Det er sguda også fordi du er så hammer lækker!...................

Jeg ved det - det er et tungt kors at bære

> Jeg hilser på alt og alle derude på vejen, også knallerter hvis de hilser
> først :)

Ditto.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 30-06-07 00:14

> [...]
>
> Jo stærkere fællesskab vi har, skaber og vedligeholder, desto stærkere
> står vi overfor alle de slemme uhyrer som venter på os, derude hvor "vejen

Jeg oplever også at hilsnerne er blevet færre, specielt når jeg kører på
Yamahaen, Triumphen giver af en eller anden grund flere hilsner, tøjet
er det samme (sort læder) så det er ikke det, men måske er det larmen
fra Triumphen der vækker flere

Jeg hilser konsekvent på alt på 2 hjul der ikke kryber langs med
rabatten, og skulle der smutte en 45'er med så skidt.

--
Keld
Triumph Trident T160 1975

Fra : Armand

Dato : 30-06-07 00:34

"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg oplever også at hilsnerne er blevet færre, specielt når jeg kører på
> Yamahaen............ Jeg hilser konsekvent på alt på 2 hjul der ikke
> kryber langs med rabatten, og skulle der smutte en 45'er med så skidt.

Jup!
"For den rene er alting rent" - Og holder man sin ryg fri ved at hilse så
vidt muligt, kan man også tillade sig at undskylde andre for: Ikke at have
tid dertil; for at have overset dig, for at hilse meget let - Ja selv at
undskylde sig selv for ikke at have set ordentligt efter!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 09:51

Tja, nu har jeg "sofa mc-scooter" og for mig er det lidt op og ned om folk
hilser.
Er det en chopper eller ligende der kommer mod mig, ja så er sandsynligheden
for en hilsen størst.
Men er den en eller anden sportsmaskine, ja så bliver der som regl ikke
hilst.

Men uanset hvad, så forsøger jeg altid at hilse, uanset om det bliver
gengældt :) på trods af mit køretøj ;)

Mvh

Thomas

Fra : 2

Dato : 01-07-07 09:30

> [...]
>
>Jeg hilser konsekvent på alt på 2 hjul der ikke kryber langs med
>rabatten, og skulle der smutte en 45'er med så skidt.

I mit område hilser ca 90-95%
Jeg kørte MC hele vinteren, og der var ikke mange at hilse på, mødte
kun en anden MC ca hver 2.måned. Så når I andre ville ud i den friske
forårs luft, skulle jeg også lige væne mig til at nu var der andre MC
førere at hilsen på.

Jeg hilser også til ca 95 % andre, undtaget når trafikken ikke
tillader det i fx lyskryds, sving og meget trafik.

Og har taget fejl 1 gang ved ikke at hilsen på en MC en lav kåbe MC,
for forfra lignende den en THansen gejl scooter (tør ikke sige det til
ham)

Omvendt har jeg blevet hilst på ved en MC ca 50 m væk kører forbi på
vejen, kører rundt om boligblokken, og kommer helt hen og hilser,
fordi han ikke havde set sådan en MC før, en Honda MVX250 F

Og når jeg kører i Ellert hilsen næsten alle folk, og de sure som
normalt ikke hilser, men næsten ingen MC hilser så, måske pga 3 hjul
selvom Ellert også kører efter regler som MC.

Torben

Fra : Stephan G

Dato : 30-06-07 09:01

> Da jeg skiftede fra en MC med fuldkåbe til en uden lagde jeg mærke til at
> den løftede venstre lod vente på sig. Om det er fordi den ligner en mindre
> MC eller en offroader ved jeg ikke.

Er der nogen, der ikke vil hilse på offroadere? Og hvorfor hvis ja?
Jeg har hørt folk sige, at de ikke vil hilse på en MZ'er. Det er da
noget fis. For det første er det latterligt snobberi, for det andet
kan man jo ikke vide, hvad der måtte stå hjemme i garagen eller på
værksted...

Mvh Stephan
MZ 251
BMW 650 GS

Fra : Dr. Enduro

Dato : 30-06-07 09:25

Stephan G skrev:

> [...]
> noget fis. For det første er det latterligt snobberi, for det andet
> kan man jo ikke vide, hvad der måtte stå hjemme i garagen eller på

Helt enig, men indrømmet, det kan være meget svært at se forskel på en
XT600 og en offroad-knallert 45 forfra (siger jeg der selv har haft både
en XT og en DR).

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Michael Olsen

Dato : 30-06-07 09:53

> Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere mellem
> hilsnerne MC'isterne imellem.
Det mener jeg ikke, faktisk alle på MC jeg møder
hilser, og dem der ikke hilser den ene dag gør det gerne
en anden dag, kan jo være de havde fokus på noget andet.

> Jeg vil gerne slå et slag for:
> hils på hinanden
> hjælp dem som er kørt istykker
Sidste måned kørte der en MC op ved siden ad mig
da jeg holdt i et lyskryds, han fortalte at jeg lige skulle
passe på lidt længere fremme da der var spildt olie
på vejen dagen før. Der var dog ingen olie på vejen
mere men bare det at blive advaret mod en evt fare var top.

--
Hilsen
Michael

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-07-07 09:02

Søren Normann Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Min oplevelse den senere tid er, at der bliver længere og længere
> mellem hilsnerne MC'isterne imellem.

Min oplevelse er at flere og flere opretter tråde med samme emne hvert halve
år.

Men velkommen i gruppen !

/jim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-07-07 15:06

Jim Andersen skrev den 02 jul 2007 i

> Min oplevelse er at flere og flere opretter tråde med samme emne hvert
> halve år.

Yepper, når man har fulgt med et stykke tid, måske år, opdager man
gengangerne: hilse på hinanden, hvor langt på et kædekit, decibel på
udstødning, syn af MC, tilføj selv resten.

Emnerne ville for manges vedkommende være oplagte OSS-emner, og nogen er da
osse dækket ind.

Men samtidigt er der da osse lidt hygge ved det, jeg mener: Så kan man øse af
sin viden fra tidligere tråde, og snakke lidt med (det gør jeg)

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Jim: Check lige din "citationsteknik", gider du?

Fra : Dr. Enduro

Dato : 02-07-07 16:17

Jeg ved ikke hvad OSS-emner er for noget, men hvis det er en slags FAQ
synes jeg det er en meget god ide.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : MKS - 74

Dato : 02-07-07 16:25

On Mon, 02 Jul 2007 17:16:33 +0200, "Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk>
wrote:

>Jeg ved ikke hvad OSS-emner er for noget, men hvis det er en slags FAQ
>synes jeg det er en meget god ide.

OSS = Ofte Stillede Spørgsmål = Frequently Asked Questions = FAQ.

--
-Michael

Fra : WonderDrug

Dato : 03-07-07 11:08

Nu bruger jeg selv outlook express til at læse det her forum og den har
desvære den ulæmpe at den kun viser de første 5000-6000 emner naar der
kommer flere end dem saa sletter den automatisk bagfra, saa det er altsaa
ikke helt let at finde ud af om der er blevet skrevet om emnet ½ -1 år bagud
=)))

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-07-07 11:58

WonderDrug wrote:
> [...]
> naar der kommer flere end dem saa sletter den automatisk bagfra, saa
> det er altsaa ikke helt let at finde ud af om der er blevet skrevet

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?group=dk.fritid.motorcykel&q=hilse

Og så bagefter
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/search?group=dk.fritid.motorcykel&q=citatteknik

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 16:10

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> Det er da lige meget de _vil_ jo ikke have folks penge alligevel

Når først man er inde sender de troligt et girokort hvert år - mit er
netop ankommet idag ...og det er en af de eneste regninger jeg
betaler med glæde, selvom organisationen har lidt administrative
problemer. Undertiden har jeg også selv tænkt mig at blive aktiv, men
jeg har udskudt det indtil videre.

> = det er _meget_ svært at blive meldt ind :-/

Ja, og det er frygteligt ærgerligt, men DMC har jo ret begrænsede
muligheder for at gøre noget ved det fordi de baserer sig på
frivilligt arbejde :-/
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 16:13

"Dr. Enduro" <gætselv@mail.dk> writes:

> Helt enig, men indrømmet, det kan være meget svært at se forskel på en
> XT600 og en offroad-knallert 45 forfra (siger jeg der selv har haft
> både en XT og en DR).

Af samme grund har jeg også hilst på en del knallertkørere, og de
hilser da også oftest igen når de er kommet sig over overraskelsen
...men derudover afslører placeringen på vejen jo en hel del.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R