Leje af mc. i Italien
Fra : Vagn Johnsen

Dato : 28-06-07 22:25

Jeg skal til Gardasøen i bil og vil gerne leje motorcykel i Garda eller
omegn.
Er der nogen der kan hjælpe med oplysning om adresser
og priser , for jeg er ikke særlig stærk i sproget.

Ps. Er der noget om ,at man skal mindst have kørekort i 2 år, før man kan
leje motorcykel?

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 29-06-07 08:28

On 28 Jun., 23:24, "Vagn Johnsen" <vagn.john...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> og priser , for jeg er ikke særlig stærk i sproget.
>
> Ps. Er der noget om ,at man skal mindst have kørekort i 2 år, før man kan

Hej

Prøv at se på de følgende links og jeg håber, du klarer det engelske i
det mindste....)))

http://www.ridetheworld.com/italymotorcyclerentalandtours.html

http://www.google.dk/search?hl=da&q=motorcycle+rental+italy&meta=

Her er der forskellige muligheder. Jeg tror den med Guzzi er den
nærmeste. Med hensyn til alder tror jeg de fleste ser på fødselsdato
og ikke kørekortalder og så skal man stort set altid have et
kreditkort med en pæn stor dækning. Et dansk "VISUM/Landkort" er ikke
altid nok. Erfaring fra Paris og en "BMTRoubleYou".

God tur

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Emil

Dato : 29-06-07 09:07

On Jun 28, 11:24 pm, "Vagn Johnsen" <vagn.john...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> og priser , for jeg er ikke særlig stærk i sproget.
>
> Ps. Er der noget om ,at man skal mindst have kørekort i 2 år, før man kan

Jeg kan anbefale http://www.mototouring.com/ der ligger i Milano. Jeg
lejede en Ducati Monster af dem, og cyklen var i fin stand og deres
service var ret god. Da jeg væltede på den var der ingen sure miner,
og de satte den i stand for et meget rimeligt beløb.

Jeg havde ikke haft MC kørekort i 2 år da jeg lejede cyklen, så jeg
tror ikke det er et krav.

Så vidt jeg husker, så tilbyder MotoTouring også at levere cyklen
andre steder end Milano, men prøv at skrive til dem.

Mvh.

Emil

P.S. Hvis du tager afsted i august, så check lige hvornår de holder
ferielukket. Stort set hele Italien er lukket i august.