/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GS450E startvanskeligheder - hjælp!
Fra : Helle & Tonny


Dato : 27-06-07 19:58

Hejsa..
Min Suzuki GS450E fra '84 "klikker" bare, når jeg trykker på
startknappen?!?!
Der er rigelig strøm på batteriet..
Hvad kan være galt?



 
 
Klaus R (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus R


Dato : 27-06-07 20:14

Helle & Tonny sendte dette med sin computer:
> Hejsa..
> Min Suzuki GS450E fra '84 "klikker" bare, når jeg trykker på startknappen?!?!
> Der er rigelig strøm på batteriet..
> Hvad kan være galt?

Jeg har lige haft samme problem med min Suzuki GS450S. kørte 75 km hver
vej til og fra arbejde og løb "svinet" igang morgen og aften, motion er
sundt siger man... masser af lys og alt det hver dag, men kun klik i
starteren... jag var tæt på at dømme den: nye kul i starteren, der var
jo masser af lys i lygten :/
til sidst satte jeg et nyt batteri i og vupti, ingen problemer siden...
batteriet kan, ved jeg fra bilen, "tabe" en celle så den kun har 11
volt eller lign og det er vist ikke nok til starteren..

Klaus R
nu uden motionstur om morgenen



Anette (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 27-06-07 21:15

Hej, det kan være sikringen der er gået, det har jeg været ude for med min.
Hilsen Anette

"Helle & Tonny" <krebsehuset@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4682b3c1$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa..
> Min Suzuki GS450E fra '84 "klikker" bare, når jeg trykker på
> startknappen?!?!
> Der er rigelig strøm på batteriet..
> Hvad kan være galt?
>



Armand (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-06-07 22:07


"Helle & Tonny" <krebsehuset@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4682b3c1$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa..
> Min Suzuki GS450E fra '84 "klikker" bare, når jeg trykker på
> startknappen?!?!
> Der er rigelig strøm på batteriet..
> Hvad kan være galt?
Prøv med startkabler fra familiens/naboens bil og se om dét ændrer positivt
på starter-lysten => 450'erens batteri ér fladt!
Og ifald: Når den nu er startet v.h.a. "navlestreng", så mål efter om
batterispændingen stiger fra ca. 12V til op til 14½V når motoren kommer op
på 3-4000 omdrejninger! Hvis ikke, så skyldes batteriets manglende
kapacitet at generatoren ikke lader !
Hvis der lades med de nævnte op til 14½V og starthjælpekablerne var det der
skulle til, er det batteriet der vitterligt er færdigt :-|

Endelig, hvis alt er perfekt jvf. ovennævnte er der muligheden for at
atarterens kul er nedslidte!
Dén vender vi lige tilbage til efter at du har diagnosticeret på
ladning/batteri!

--
Armand.



Benjamin (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 27-06-07 22:13

On 27 Jun., 20:58, "Helle & Tonny" <krebsehu...@mail.dk> wrote:
> Hejsa..
> Min Suzuki GS450E fra '84 "klikker" bare, når jeg trykker på
> startknappen?!?!
> Der er rigelig strøm på batteriet..
> Hvad kan være galt?

Min GS450E skal ha 1/3 choker (ikke den på håndtaget, men nede ved
kaburatoren eller hvor den nu sidder) når jeg starter, og så venter
jeg altid med at tænde lys til der er liv i den. Ellers sker der
nemlig heller ikk noget. Det er jo nogle gamle damer vi kører rundt
på, så det kræver lidt snilde

Vh Benjamin


Benjamin (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Benjamin


Dato : 27-06-07 22:15

Glemte lige at skrive, at den hverken starter ved for lidt eller for
meget choker - det var det jeg mente med "snilde".


jørgen nielsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 28-06-07 05:46

Hejza

Men næsten 100% sikkerhed startrelæet

Jørgen
"Benjamin" <skateyoung@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1182978886.336038.99700@k79g2000hse.googlegroups.com...
> Glemte lige at skrive, at den hverken starter ved for lidt eller for
> meget choker - det var det jeg mente med "snilde".
>



Martin Larsen (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 28-06-07 11:23

jørgen nielsen wrote:
>
> Men næsten 100% sikkerhed startrelæet

Nope, med næsten 100% batteriet!!!

Min egen Honda CB750F har nøjagtig det samme problem og jeg skal derfor
have et nyt batteri i dag.

Der er simpelthen ikke nok strøm til at trække relæet, men når den får
strøm udefra trækker relæet og maskinen starter fint.

Så det er øvelse nummer 1 til spørgeren: på med et startbatteri!

På min er der også stor forskel på om lyset er tændt eller ej. Er det
det, kommer der ikke engang et enkelt lille klik fra relæer

Hilsen
Martin

Armand (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-06-07 14:56


"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:46838c14$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> jørgen nielsen wrote:
>>
>> Men næsten 100% sikkerhed startrelæet
>
> Nope,
Jeg tilslutter mig!
Det er rent faktisk kun startrelæet der kan afgive den beskrevne klik-lyd.

> Min egen Honda CB750F har nøjagtig det samme problem og jeg skal derfor
> have et nyt batteri i dag.
>
Hottip til aldrende modeller/elkredsløb:
Prøv at måle dig til hvor slidt dit elnet er: Mål spændingen på batteriet
og ved tændspolerne og vurder forskellen, som til enhver tid vil gå fra
tændrørenes effektivitet
Med lidt simpelt el-arbejde kan man forsyne tændspolerne med fuld
batterispænding:
"Fjernbetjen" tændspolerne v.h.a. relæstyret strøm til plus-siden!
Monter et relæ så tæt på spolerne som muligt og lad den hidtidige
forbindelse fungere som styrestrøm dertil - Og træk så nogle ledninger i
solid kvadrat fra sikringsboks eller batteri (i så fald: husk at skyde en
sikring ind undervejs) til fødestrøm til spolerne!

Hvis ovenstående er for uoverskueligt, mener jeg at samme vejledning er
fyldigere beskrevet på Gruby's hjemmeside!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste