Hvad skal jeg købe i stedet for Honda
Fra : Martin Larsen

Dato : 26-06-07 16:14

Hej Gruppe

Min gode gamle Honda CB750F er for stor og tung til mit behov efter at
vi har fået bil. Ikke at den er tung at køre, tværtimod, men når man
skal bakse rundt med den fx ved parkering, er det lidt af en opgave. Fx
kan jeg ikke bakke med den hvis jeg kommer til at holde med næsen lidt
nedad. Og jeg er ikke tung nok til at få den på centralben Desuden
er den lovligt stor i carporten.

Det med bilen skal forstås på den måde at den nu er vores primære
transportmiddel, så MC'en er bare til hyggeture og et hurtigt smut ind
til byen (København) hvor man jo ikke kan komme af med en bil nu om
stunder. Derfor kunne jeg godt tænke mig en mindre maskine som måske
også er en kende mere moderne. Mindre skal primært forstås i vægt og
størrelse, ikke nødvendigvis i ydelsen. Men det må gerne, fx ville 500
CC være helt i orden til mit behov.

Det ville være dejligt med forslag til cykler som matcher mit behov som
beskrevet ovenfor. Jeg forestiller mig en nyere brugt maskine til max
50.000 kroner.

Jeg har luret lidt på en Burgman da de på en eller anden måder tiltaler
mig, men jeg har aldrig prøvet sådan en svend. Aner derfor ikke om det
bare er en skør ide jeg har, eller om det virkelig er en mulighed. Jeg
skal lige sige at imponeringsfaktoren ikke betyder en snus for mig

Og lige til sidst ... Hvad kan jeg være bekendt at tage for en
velkørende CB750F fra ca. 1985 i rimelig stand?

Hilsen og tak på forhånd.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-07 16:41

> [...]
> bare er en skør ide jeg har, eller om det virkelig er en mulighed. Jeg
> skal lige sige at imponeringsfaktoren ikke betyder en snus for mig

Prøv en - Ågesen plejer at kunne levere en prøvetur (antager at det er
400'eren du har kig på) eller find en brugt til salg

Det er en noget andet oplevelse end en traditionel mc. Er man ikke for høj
sidder man fint (ellers kan den moddes så man kommer til det) og
kilremstrækket gør at den er noget hurtigere end den virker - lidt ligesom
et elastikspring. Man mærker egenligt ikke accerationen den er bare næsten
konstant (og altså noget langsommere end frit fald

Men imho er sædehøjden for lav i bytrafik. Jeg vil helst kunne se over taget
på personbilerne foran mig ... Så når du nu overvejer scootere tag så også
en prøvetur på en aprilia leonardo 250/300 eller en anden scooter hvor du
sidder mere oprejst

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998 [65Mm]

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-06-07 23:35

Anders Majland wrote:

> [...]
> en prøvetur på en aprilia leonardo 250/300 eller en anden scooter hvor du

Tak for denne info. Det var jeg slet ikke klar over.

Hilsen
Martin

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-06-07 17:04

Martin Larsen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Det ville være dejligt med forslag til cykler som matcher mit behov som
> beskrevet ovenfor. Jeg forestiller mig en nyere brugt maskine til max
> 50.000 kroner.

Måske du skulle kigge lidt i retning af en større offroader/enduro
maskine. Den er forholdvis nem at tumle (især sammenlignet med CB750)

Den er også perfekt i byen og på hyggeture..

> Og lige til sidst ... Hvad kan jeg være bekendt at tage for en
> velkørende CB750F fra ca. 1985 i rimelig stand?

hvis du skal sælge den til mig, så virker 1200-1400 kr rimeligt..
Ellers omkring 27.000 kr +/- afhængig af stand m.m. tag f.eks. et kig på
dba.dk og se hvad noget tilsvarende koster..

M.v.h.
Thore

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-06-07 23:36

SmaRTrxxv wrote:

> Ellers omkring 27.000 kr +/- afhængig af stand m.m. tag f.eks. et kig på
> dba.dk og se hvad noget tilsvarende koster..

Ok, jeg havde forestillet mig ca. 25k, så det var jo ikke helt galt
afmarcheret.

Tak...

Martin

Fra : Jim Andersen

Dato : 27-06-07 10:16

Du trænger selvfølgelig til en ER-5.

Den er lettere end din 750, prisen er rigtig, og jeg synes da den er nem at
få på centralben.

Den fylder dog nok ca det samme i carporten. Men det gør en Leonardo vel
også.

/jim (ER-5)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-07 14:29

Martin Larsen <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> writes:

> Det ville være dejligt med forslag til cykler som matcher mit behov
> som beskrevet ovenfor. Jeg forestiller mig en nyere brugt maskine
> til max 50.000 kroner.

Til bykørsel og fornøjelseskørsel på landevejen ville jeg nok vælge
noget a la en Honda Transalp pga. højde og kørestilling, men den er
nok lidt for dyr hvis du skal have en der ikke er alt for
gammel. Suzuki freewind (xf650 hedder den vist) minder en del om
Transalpen, men er en hel del billigere. Honda Dominator (nx650 tror
jeg den hedder) er nok også en mulighed.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R