Returnering af afgift.
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 25-06-07 07:42

Hej

Jeg købte en ny suzuki i maj.
Så vidt jeg ved, er jeg berettiget til en afgift refundering.

Men hvordan virker det ?
Noget jeg skal sætte i værk eller ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Morten Pedersen

Dato : 25-06-07 15:25

Forhandleren får afgiften udbetalt af SKAT. Og det er sket på nuværende
tidspunkt - det ved jeg, for jeg har selv fået noget tilbage.
Jeg gjorde krav på det som en del af handlen, men hvis du ikke har gjort
det, ved jeg faktisk ikke hvordan du er stillet - jeg ville nok kontakte
forhandleren og som det naturligste i verden spørge til refundering af
afgift...

mvh
/Morten

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 26-06-07 15:15

After serious thinking Morten Pedersen wrote :
> [...]
> Jeg gjorde krav på det som en del af handlen, men hvis du ikke har gjort det, ved jeg faktisk ikke hvordan du er stillet - jeg ville nok kontakte forhandleren og som det naturligste i verden spørge

Har kontaktet forhandleren.
Han siger, at de arbejder på det.
De afventer nogle forespørgsler / sagsbehandlinger ved SKAT - Derefter vi de kontakte mig.
Dog kender jeg forhandleren godt nok, til at vide, at jeg bør kontakte ham igen inden længe.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Armand

Dato : 26-06-07 16:33

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:mn.d3cf7d76f5ab0c5b.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...

> [...]
> de kontakte > mig. Dog kender jeg forhandleren godt nok, til at vide, at

Det gør sikkert også ondt!
Hvis ikke at firmaet har en længereløbende moms-kredit, så ér afgiften
indbetalt til SKAT ved indregistreringen, og Skat regulerer sikkert
tilbagebetalingen á kreditnota'er (som så går fra ved senere
registrerings-indbetalinger) - Og nu vil du så have kolde kontanter op af
kasseapparatet

--
Armand.
(de spændt afventer de mange ballader der indenfor især bilbranchen vil

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 27-06-07 07:12

on 26-06-2007, Armand supposed :

> [...]
> senere registrerings-indbetalinger) - Og nu vil du så have kolde kontanter op af kasseapparatet

Kan da godt være - Jeg er ligeglad med, hvordan forhandleren står i forhold til SKAT.
Jeg ved bare, at jeg er berettiget til penge. Hvem der skal give mig dem er ligegyldigt - Og det behøver ikke være i morgen. Jeg kan godt vente til mandag ;)

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Armand

Dato : 25-06-07 15:33

meddelelse news:mn.ca0a7d76bf947275.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...
> Hej
>
> Jeg købte en ny suzuki i maj.
> Så vidt jeg ved, er jeg berettiget til en afgift refundering.
>
> Men hvordan virker det ?
> Noget jeg skal sætte i værk eller ?

Øhh?!
Loven er stadig kun fremsat og ikke vedtaget, og indtil da bliver man nødt
til at klappe hesten!

--
Armand.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 25-06-07 15:28

Loven blev da vedtaget 15. juni og er i effekt nu....

mvh
/Morten

Fra : Armand

Dato : 25-06-07 16:38

"Morten Pedersen" <morten@stargates.dk> skrev i en meddelelse
> Loven blev da vedtaget 15. juni og er i effekt nu....

OK, så!

--
Armand.