"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:467e4813$0$72868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:467e1fab$0$92971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> ........ tilgengæld er din modelbetegnelse forkert din søn er ikke en GS
>> hvis den ligner en Katana men en GSX
>>
> I forhold til GS450/GSX400's kampvognsdesign kan en GS 400's design godt
> ligne Katana'ens :-/
> Men netop at blande GS400 og -450 sammen er forvirrende eftersom at det
> kun er GSX(!) 400 der har samme design som GS450 (*)
> Jeg har lige kontrol-kigget - Hvis man søger på Google-images/billeder
> v.h.a ovennævnte betegnelser (incl. "suzuki") dukker der tydeligt
> beskrivende billeder op allerede blandt de første hit's. så kig evt. efter
> for nøjere designering!
>
> (*)
> Forøvrigt en måske forvirrende anderledes historie omkring de nævnte
> modeller:
> - Først var den to-ventilede GS400 (á klassisk design - dog med datidens
> nye detalje: "anderøven" bag bagsædet)!
> - Så kom den fireventilede GSX400 (á det polske kampvognsdesign); men af
> flere årsager, hvoraf især problemer med flækkede topstykker og måske også
> andetstedsnævnte nedslidte knaster fravalgte man den fireventilede motor
> og lancerede:
> - GS450, som havde den gamle toventilede motor og hvis mer-volumen skulle
> borgre for den mer-ydelse (á GSX'ens 43HK) som man regnede for nødvendigt
> for at fastholde kunderne.
Der findes også en GS 450 GA. Det er en to ventilet med semiautomatic
transmition og kardan. Den blev solgt i USA fra 1982 til 1985.
Måske lidt OT, men synes det er lidt specielt, med så lille en "japaner"
med kardan.
http://www.suzukicycles.org/photos/GS/GS450GA-brochures/1982_GS450GA_US-sales2_812.jpg
http://www.suzukicycles.org/photos/GS/GS450GA-brochures/1982_GS450GA_US-sales1_800.jpg
mvh Jens
Sydals
> - Sidenhen fik tyskerne en 450'er i det katana-design, som var meget
> populært derved at det er en tysk designer der har kreeret det!
>
> --
> Armand.
>
>