/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
drosling af suzuki gs 400 -450
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 23-06-07 05:39

Hej i gruppen jeg prøver igen
da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
overvejer jeg at købe en tysk cykel
men disse er droslet
er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
eller sider det andre steder
hilsen jørgen



 
 
jørgen nielsen (23-06-2007)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 23-06-07 09:10

Hejza

Hvor gammel er den?? jeg har tank sidedæksler, samt anderøv og 2 forskærme
til en GS450 fra 81 til 85 tror jeg, du kan se modellem her www.hjejlevej.dk

du kan evt mail til jorgen@(og så min webadresse)


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467ca3e3$0$69137$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej i gruppen jeg prøver igen
> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
> overvejer jeg at købe en tysk cykel
> men disse er droslet
> er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
> eller sider det andre steder
> hilsen jørgen
>



Armand (23-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-06-07 10:09


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467ca3e3$0$69137$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej i gruppen jeg prøver igen
> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
> overvejer jeg at købe en tysk cykel
> men disse er droslet
> er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
> eller sider det andre steder
>
Hej Jørgen.
Måske at Jørgen har løst dit problem; men for lige at besvare dit spørgsmål
så du ikke går til i frustration over at gruppen ikke altid(!) har
svarfrekvens som en helpline, så vil jeg lige give dig mit beste bud:
De tyske importører har benyttet snart alle forekommende muligheder for
drosling i deres bestræbelser på at få visse modeller nedklasseret i
forsikring.
Een af metoderne er at benytte andre svagt udlagte knastaksler, men eftersom
at den metode er dyr, og derfor også upopulær blandt kunder der forudser at
skulle opgradere på et tidspunkt, så er dét en af de sjældent sete
droslinger.
Simpel begrænsning á stop af karburatorens virkeområde (såvel indvendigt,
som udvendigt monteret) og plomber á simple skiver i enten indsugnings-stuts
eller udstødningsrøret er derfor de oftetst sete metoder!
Nu er det tilsyneladende ikke primært motoren at du har brug for, så
problemet vil blive sekundært og eftersom at droslingsmetoden til enhver tid
vil fremstå i køretøjets tyske papirer er det ikke værre end at du roligt
kan vente med at finde ud af subj. til den tyske motorcykel står i garagen,
og så tage afdroslingen derfra.
Og uanset hvordan den er droslet hár du jo allerede de fornødne sager (á
knaster; karburatorer og udstødning hængende på din motorcykel til
påmontering på den tyske motor :-|

--
Armand.



Jørgen Sørensen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 24-06-07 06:34

Hej
jeg skal bruge topstykket og selvfølgelig kan jeg jo bare tage stumper
derfra
jeg kender dog ikke standen på knasten i motoren
har et 4 ventillet topstykke adskilt men der er knasterne væk og går ud fra
at disse er så dyre at det bedre kunne svare sig at købe en tysk donor cykel
hvis den altså ikke er droslet i knasterne
tak for svarene
det er min søn cykel der skal laves til efteråret
det er en 84 model (den med kantana look)
så det du har er nok forkert model
men lader min søn kigge på det når han kommer her
hilsen jørgen
"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:467ce19b$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:467ca3e3$0$69137$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hej i gruppen jeg prøver igen
>> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
>> overvejer jeg at købe en tysk cykel
>> men disse er droslet
>> er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
>> eller sider det andre steder
>>
> Hej Jørgen.
> Måske at Jørgen har løst dit problem; men for lige at besvare dit
> spørgsmål så du ikke går til i frustration over at gruppen ikke altid(!)
> har svarfrekvens som en helpline, så vil jeg lige give dig mit beste bud:
> De tyske importører har benyttet snart alle forekommende muligheder for
> drosling i deres bestræbelser på at få visse modeller nedklasseret i
> forsikring.
> Een af metoderne er at benytte andre svagt udlagte knastaksler, men
> eftersom at den metode er dyr, og derfor også upopulær blandt kunder der
> forudser at skulle opgradere på et tidspunkt, så er dét en af de sjældent
> sete droslinger.
> Simpel begrænsning á stop af karburatorens virkeområde (såvel indvendigt,
> som udvendigt monteret) og plomber á simple skiver i enten
> indsugnings-stuts eller udstødningsrøret er derfor de oftetst sete
> metoder!
> Nu er det tilsyneladende ikke primært motoren at du har brug for, så
> problemet vil blive sekundært og eftersom at droslingsmetoden til enhver
> tid vil fremstå i køretøjets tyske papirer er det ikke værre end at du
> roligt kan vente med at finde ud af subj. til den tyske motorcykel står i
> garagen, og så tage afdroslingen derfra.
> Og uanset hvordan den er droslet hár du jo allerede de fornødne sager (á
> knaster; karburatorer og udstødning hængende på din motorcykel til
> påmontering på den tyske motor :-|
>
> --
> Armand.
>
>



jørgen nielsen (24-06-2007)
Kommentar
Fra : jørgen nielsen


Dato : 24-06-07 08:39

Du har ret så er det den forkerte model, men tilgengæld er din
modelbetegnelse forkert din søn er ikke en GS hvis den ligner en Katana men
en GSX

Jørgen


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467e0226$0$16710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
> jeg skal bruge topstykket og selvfølgelig kan jeg jo bare tage stumper
> derfra
> jeg kender dog ikke standen på knasten i motoren
> har et 4 ventillet topstykke adskilt men der er knasterne væk og går ud
> fra at disse er så dyre at det bedre kunne svare sig at købe en tysk donor
> cykel hvis den altså ikke er droslet i knasterne
> tak for svarene
> det er min søn cykel der skal laves til efteråret
> det er en 84 model (den med kantana look)
> så det du har er nok forkert model
> men lader min søn kigge på det når han kommer her
> hilsen jørgen
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:467ce19b$0$14609$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:467ca3e3$0$69137$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Hej i gruppen jeg prøver igen
>>> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
>>> overvejer jeg at købe en tysk cykel
>>> men disse er droslet
>>> er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
>>> eller sider det andre steder
>>>
>> Hej Jørgen.
>> Måske at Jørgen har løst dit problem; men for lige at besvare dit
>> spørgsmål så du ikke går til i frustration over at gruppen ikke altid(!)
>> har svarfrekvens som en helpline, så vil jeg lige give dig mit beste bud:
>> De tyske importører har benyttet snart alle forekommende muligheder for
>> drosling i deres bestræbelser på at få visse modeller nedklasseret i
>> forsikring.
>> Een af metoderne er at benytte andre svagt udlagte knastaksler, men
>> eftersom at den metode er dyr, og derfor også upopulær blandt kunder der
>> forudser at skulle opgradere på et tidspunkt, så er dét en af de sjældent
>> sete droslinger.
>> Simpel begrænsning á stop af karburatorens virkeområde (såvel indvendigt,
>> som udvendigt monteret) og plomber á simple skiver i enten
>> indsugnings-stuts eller udstødningsrøret er derfor de oftetst sete
>> metoder!
>> Nu er det tilsyneladende ikke primært motoren at du har brug for, så
>> problemet vil blive sekundært og eftersom at droslingsmetoden til enhver
>> tid vil fremstå i køretøjets tyske papirer er det ikke værre end at du
>> roligt kan vente med at finde ud af subj. til den tyske motorcykel står i
>> garagen, og så tage afdroslingen derfra.
>> Og uanset hvordan den er droslet hár du jo allerede de fornødne sager (á
>> knaster; karburatorer og udstødning hængende på din motorcykel til
>> påmontering på den tyske motor :-|
>>
>> --
>> Armand.
>>
>>
>
>



Armand (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-07 11:38


"jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
news:467e1fab$0$92971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> ........ tilgengæld er din modelbetegnelse forkert din søn er ikke en GS
> hvis den ligner en Katana men en GSX
>
I forhold til GS450/GSX400's kampvognsdesign kan en GS 400's design godt
ligne Katana'ens :-/
Men netop at blande GS400 og -450 sammen er forvirrende eftersom at det kun
er GSX(!) 400 der har samme design som GS450 (*)
Jeg har lige kontrol-kigget - Hvis man søger på Google-images/billeder
v.h.a ovennævnte betegnelser (incl. "suzuki") dukker der tydeligt
beskrivende billeder op allerede blandt de første hit's. så kig evt. efter
for nøjere designering!

(*)
Forøvrigt en måske forvirrende anderledes historie omkring de nævnte
modeller:
- Først var den to-ventilede GS400 (á klassisk design - dog med datidens
nye detalje: "anderøven" bag bagsædet)!
- Så kom den fireventilede GSX400 (á det polske kampvognsdesign); men af
flere årsager, hvoraf især problemer med flækkede topstykker og måske også
andetstedsnævnte nedslidte knaster fravalgte man den fireventilede motor og
lancerede:
- GS450, som havde den gamle toventilede motor og hvis mer-volumen skulle
borgre for den mer-ydelse (á GSX'ens 43HK) som man regnede for nødvendigt
for at fastholde kunderne.
- Sidenhen fik tyskerne en 450'er i det katana-design, som var meget
populært derved at det er en tysk designer der har kreeret det!

--
Armand.



Jens Meldgaard (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 24-06-07 15:37


"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:467e4813$0$72868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:467e1fab$0$92971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> ........ tilgengæld er din modelbetegnelse forkert din søn er ikke en GS
>> hvis den ligner en Katana men en GSX
>>
> I forhold til GS450/GSX400's kampvognsdesign kan en GS 400's design godt
> ligne Katana'ens :-/
> Men netop at blande GS400 og -450 sammen er forvirrende eftersom at det
> kun er GSX(!) 400 der har samme design som GS450 (*)
> Jeg har lige kontrol-kigget - Hvis man søger på Google-images/billeder
> v.h.a ovennævnte betegnelser (incl. "suzuki") dukker der tydeligt
> beskrivende billeder op allerede blandt de første hit's. så kig evt. efter
> for nøjere designering!
>
> (*)
> Forøvrigt en måske forvirrende anderledes historie omkring de nævnte
> modeller:
> - Først var den to-ventilede GS400 (á klassisk design - dog med datidens
> nye detalje: "anderøven" bag bagsædet)!
> - Så kom den fireventilede GSX400 (á det polske kampvognsdesign); men af
> flere årsager, hvoraf især problemer med flækkede topstykker og måske også
> andetstedsnævnte nedslidte knaster fravalgte man den fireventilede motor
> og lancerede:
> - GS450, som havde den gamle toventilede motor og hvis mer-volumen skulle
> borgre for den mer-ydelse (á GSX'ens 43HK) som man regnede for nødvendigt
> for at fastholde kunderne.

Der findes også en GS 450 GA. Det er en to ventilet med semiautomatic
transmition og kardan. Den blev solgt i USA fra 1982 til 1985.
Måske lidt OT, men synes det er lidt specielt, med så lille en "japaner"
med kardan.
http://www.suzukicycles.org/photos/GS/GS450GA-brochures/1982_GS450GA_US-sales2_812.jpg
http://www.suzukicycles.org/photos/GS/GS450GA-brochures/1982_GS450GA_US-sales1_800.jpg

mvh Jens
Sydals

> - Sidenhen fik tyskerne en 450'er i det katana-design, som var meget
> populært derved at det er en tysk designer der har kreeret det!
>
> --
> Armand.
>
>



Armand (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-07 16:43


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:467e81a9$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:467e4813$0$72868$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> I forhold til GS450/GSX400's kampvognsdesign kan en GS 400's design godt
>> ligne Katana'ens ............................ Men netop at blande GS400
>> og -450 sammen er forvirrende eftersom at det kun er GSX(!) 400 der har
>> samme
>> design som GS450 Forøvrigt en måske forvirrende anderledes historie
>> omkring de nævnte modeller:.................... fravalgte man den
>> fireventilede motor og lancerede: GS450, som havde den gamle toventilede
>> motor og hvis mer-volumen skulle borgre for den mer-ydelse (á GSX'ens
>> 43HK) som man regnede for nødvendigt for at fastholde kunderne.
>
Glemte lige pointen: Derfor bærer GS450 GSX'erens design, fremfor
GS400'erens!

> Der findes også en GS 450 GA. Det er en to ventilet med semiautomatic
> transmition og kardan. Den blev solgt i USA fra 1982 til 1985.
>
Altid spændende at høre om eksotiske versioner!
Nu snakken gik på design, så skriger en US-model á chopper-style som den
også herhjemme solgte GS400L - Hvilket en hurtig Goog'ling også bekræfter!

> ..........men synes det er lidt specielt, med så lille en "japaner" med
> kardan.
>
Måske at dét lå lidt i tidens trend :-/
Omkring motorstørrelsen, så har Honda tidligt lavet en automatic-version af
den treventilede 400'er twin der fremkom i '77 - Dog uden kardan!
Moto Guzzi Convert er svjh fra midt i 70'erne.

--
Armand.



Jens Meldgaard (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 24-06-07 16:24


"jørgen nielsen" <jorgen@naanet.dk> skrev i en meddelelse
news:467e1fab$0$92971$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Du har ret så er det den forkerte model, men tilgengæld er din
> modelbetegnelse forkert din søn er ikke en GS hvis den ligner en Katana
> men en GSX
>
> Jørgen

Det er ikke helt korrekt. Skal det være en GSX 400 med
Katana look er det en GSX 400 F, det er en fire cyl.
http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX400F/1981_GSX400FX_black_800.jpg
Skal det være en GS 400 med Katana look er det en
GS 400 S, det er en to cyl.
http://www.suzukicycles.org/photos/Canada/1985_Canada-full-line/pg10_900.jpg
Og hvad er så det her for en?? Ja det siger sig selv i linket,
den kendte jeg godt nok ikke.
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1991/1991_GS400E_450.jpg


mvh Jens
Sydals



Armand (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-07 16:55


"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:467e8ca3$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Og hvad er så det her for en?? Ja det siger sig selv i linket,
> den kendte jeg godt nok ikke.
> http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1991/1991_GS400E_450.jpg
>
Mellem-trin til GS500, som er samme design :-/ Kan selvf. også være en
(forsikrings)teknisk downsize af 500'eren :-/

--
Armand.



Armand (24-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-06-07 11:21


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467e0226$0$16710$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> jeg skal bruge topstykket og selvfølgelig kan jeg jo bare tage stumper
> derfra jeg kender dog ikke standen på knasten i motoren
> har et 4 ventillet topstykke adskilt men der er knasterne væk
Jeg har også oplevet medslidte knaster på en GSX400 (á hvor vippearmens
"trædepuder" ligefrem har efterladt en forhøjning midt på knasten!?), men
derimod ikke på GS-motorerne.
På GSX'en var nedslidningen tilsyneladende ikke gennem knastens hærdelag
hvorved at videre brug ikke ville medføre andet problem end det effekt-tab
som ejeren ikke havde bemærket hidtil, og dét må også gælde knasterne på
GS-motorerne: hvis man ikke med det blotte øje kan se nogen
materialeforskel er knasten ikke kritisk nedslidt!

> og går ud fra at disse er så dyre at det bedre kunne svare sig at købe
> en tysk donor cykel hvis den altså ikke er droslet i knasterne
>
OK!
Kig på knasterne inden du stresser videre omkring dét punkt!

> det er en 84 model (den med kantana look)
> så det du har er nok forkert model
>
Lucky him! For den oprindelige er nok det nærmeste man kan komme polsk
kampvognsdesign.
Teknisk er de dog ganske identiske hvorved at ophug/brug af stumper på
tværs af modellerne er ganske muligt!

--
Armand.



Jørgen Sørensen (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 25-06-07 13:31

Hej alle
efter hvad jeg kan se i mcrevyen årgang 1984
er det en gs 450 ed
og så kan jeg jo ligesom se at det 4 ventilet topstykke jeg har ligende også
burde passe så det må prøves
hilsen Jørgen
tak for svarene

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467ca3e3$0$69137$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej i gruppen jeg prøver igen
> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
> overvejer jeg at købe en tysk cykel
> men disse er droslet
> er der nogen der ved om det generelt er knastakslen
> eller sider det andre steder
> hilsen jørgen
>



Armand (25-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-06-07 16:09


"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:467fb56a$0$69262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej alle
> efter hvad jeg kan se i mcrevyen årgang 1984
> er det en gs 450 ed
>
OK!
Altså á "Katana-style"!

> og så kan jeg jo ligesom se at det 4 ventilet topstykke jeg har ligende
> også burde passe så det må prøves
>
Det er enkelt at prøve; men jeg mener ikke at de matcher i
stagbolt-afstandene
Motortosserne rodede for år tilbage med at få 500ccm (til en low-budget
speedway sidevognscykel) på en mindre GS'er (GS500 var for ny til det
pågældende klassement). Og de endte med noget så drastisk som at save de
yderste cylindre af en 1000'er blok for at få noget der matchede sammen -
ikke mindst omkring afstanden mellem stagboltene. Og jeg mener at huske at
de af samme grund ikke kunne bruge blok hhv. topstykke fra en GSX400 :-/

>> da jeg skal bruge sidedæksler tank og topstykke til en sådan
>> overvejer jeg at købe en tysk cykel
>>
Det er nok også i Tyskland der er det bedste marked for netop dén model!
Eller også kan den også være dyrere end de øvrige GS/GSX 400-modeller
p.g.a. den tyske national-kærlighed til Herr Muth's design :-/

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste