Held Voyage
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 17:06

Hey NG

Jeg står og skal til jylland her om en lille måneds tid, og der skal jeg jo
gerne kunne have lidt tøj og sådan med på motorcyklen, så selvfølgelig er
jeg på jagt efter noget pakke værk. Har kigget på diverse sidetasker, og er
blevet enig med mig selv om det skal være løsningen. Meget af det kræver et
"rack" at sætte taskerne fast på, men det er ikke lige mig at have det skidt
skruet på motorcyklen, synes ikke det er synderligt pænt. Er så lige faldet
over Held Voyage sidetasker, de ser ud til at være super smarte, så vil
egentlig bare høre om der er nogen der kender noget til dem.
her er et link til dem http://mcbixen.dk/product.asp?product=67&sub=4&page=1

//Rasmus

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-06-07 19:01

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er så lige faldet over Held Voyage sidetasker, de ser ud til at være super
> smarte, så vil egentlig bare høre om der er nogen der kender noget til

Hej Rasmus

Jeg købte et sæt som dette i foråret,
http://www.louis.de/_1003ca787550cb0508362a70301d81d4cb/index.php?topic=search&searchterm=10025335
de kostede 49,95 ?, kan se de er lidt dyrere i dag.
Har brugt sidetaskerne flere gange, bl.a. en tur til Amsterdam.
Hvis man lige bruger lidt tid på at montere første gang,
kan man derefter få dem til at sidde rigtig godt fast på under to min.
De sidder perfekt også efter en lang tur med høje hastigheder.
Et minus er der dog ved dem, de er ikke regntætte.
Selv med regnhætter er der lidt fugt at spore efter ca. 150 km i regnvejr.
Det var måske min egen skyld da jeg ikke var særlig omhyggelig
med overtrækket.
Har ikke prøvet bagagerullen, da der har været passager på.
Kunne godt forestille mig den skal have et par elastikker.
Denne her fra Hein Gericke påstås vandtæt (lynlåsene)
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/index.php?navurl=http://server01.hein-gericke-store.com/openshop/hg?id=00000000000000dd005b734100000004442ac39c&Global.Storefront.Protocol=http&Article.call_origin=category&head=&Outside.reset=true&InclArtList.currblock=1&InclArtList.sortitem=&InclArtGroup.group_id=6001585&navanchor=2310116

mvh Jens
Sydals

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 22-06-07 20:25

> [...]
> Selv med regnhætter er der lidt fugt at spore efter ca. 150 km i regnvejr.
> Det var måske min egen skyld da jeg ikke var særlig omhyggelig

Jeg kan tilslutte mig ovenstående. Jeg har også sådan et sæt, som jeg havde
med på min ferie til Østrig sidste år. Jeg monterede regnslaget på taskerne
på vej derned, da det var bygevejr den dag jeg skulle afsted - og da jeg
nåede frem 1½ døgn senere, var plastikovertrækket flosset ved den ene
taske - altså smed jeg det ud. Men taskesættet som sådan er super.
Sidetaskerne kan udvides, så man kan have pænt meget i dem, eller man kan
lyne en lynlås rundt, og så fylder de ikke så meget... snedigt, snedigt.

Jeg har også en tanktaske af samme mærke, og det er jeg også rigtig godt
tilfreds med.

/Sjang

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 14:18

"Henrik Davidsen" <none@none.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lyne en lynlås rundt, og så fylder de ikke så meget... snedigt, snedigt.
>
> Jeg har også en tanktaske af samme mærke, og det er jeg også rigtig godt

Super, tak for svaret, er helt sikkert jeg skal have mig sådan et sæt...

//Rasmus

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-06-07 20:54

On Fri, 22 Jun 2007 18:05:53 +0200, "Rasmus T. Houdam"
<VirtuniXmail.dk> wrote:

Hej Rasmus.

> [...]
>over Held Voyage sidetasker, de ser ud til at være super smarte, så vil
>egentlig bare høre om der er nogen der kender noget til dem.

Jeg har et sæt Held Voyage tasker.
Dem er jeg meget glad for.
Det er det eneste der kan komme på en Paso, der som bekendt er smurt
ind i palstic - Altså ingen adgang til stelrammen uden at skære i
kåben, og dermed ikke nogen form for rack.
Samtidig passer den skrå underside med hældningen på potterne, og
taskerne sidder i en afstand på 7-8 cm fra dem.
Jeg har aldrig benyttet de medfølgende "regnslag" udvortes, men har
haft mit grej pakket i dem inde i taskerne.
OK, taskerne tager lidt vand, men indholdet er tørt
Jeg har taskerne liggende over bagsædet, og under taskerne er der en
ring der passer over bagfodhvilerne - De får en kraftig plastic strip
gennem ringen og ned i forhvilerophænget.
På den måde sidder de godt fast.
Det betyder dog, at jeg ikke kan have passagerer på med den montering.
Lige gyldigt hvad jeg gør kan taskerne ikke komme så langt tilbage at
fodhvilerne bliver frie til brug, så det må jeg leve med.
Jeg har aldrig passagerer med, så det er for min part ikke noget
problem
Prisen husker jeg ikke, men det var ikke slemt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 14:17

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> [...]
> problem
> Prisen husker jeg ikke, men det var ikke slemt.

Hey Steen, dejligt at høre om successen, nu er planen at jeg ikke skal have
passagere med når jeg kører med oppakning, så ingen problemer der. Så det
ser ud til at jeg skal have mig sådan et sæt, det er jo pænt og lige til at
have med at gøre uden at skulle ædelægge cyklen med et rack, hehe

Tak for responsen.

//Rasmus

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-07 09:48

> Samtidig passer den skrå underside med hældningen på potterne, og
> taskerne sidder i en afstand på 7-8 cm fra dem.

Og det er vigtigt !!!
http://majland.org/leo/blinker.html

Når en 150'er aprilia's udstødning kan blive varm nok til at sætte ild til
en sidetaske kan enhver mc det nok ...

/A

Fra : CL

Dato : 25-06-07 10:09

Anders Majland wrote:
> [...]
>
> Når en 150'er aprilia's udstødning kan blive varm nok til at sætte
> ild til en sidetaske kan enhver mc det nok ...

Hvis den har kat bliver den væsentligt varmere en en standart potte.
også selvom den kun har 150 ccm.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL