olie
Fra : KWR

Dato : 21-06-07 15:15

Jeg har tænkt mig at skifte olie på min kawa 650.
Tre og en halv liter.
Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og
en halv liter snavset olie??!

venlige hilsner
KWR

Fra : MKS - 74

Dato : 21-06-07 15:20

On Thu, 21 Jun 2007 16:14:48 +0200, "KWR" <kwedel@pc.dk> wrote:

>Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og
>en halv liter snavset olie??!

Hælder det i kloakken .

Nej - Tilbage på en tom dunk og aflever f.eks på nærmest
miljøstation....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : MKS - 74

Dato : 21-06-07 15:52

I Kbh f.eks - http://www.miljoe.kk.dk/privat/genbrugsstationer#

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-06-07 15:25

KWR wrote:
>Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og
>en halv liter snavset olie??!

Hælder det på den bøtte du lige har tømt ned i motoren,
eller en tilsvarende, og afleverer det på den lokale genbrugsplads.
Nemt og lovligt!

Michael Dahlberg
(BMW K75C)

Fra : Ulvir

Dato : 21-06-07 17:03

"KWR" <kwedel@pc.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har tænkt mig at skifte olie på min kawa 650.
> Tre og en halv liter.
> Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre
> og en halv liter snavset olie??!

Hæld det på Sct. Hans bålet lige inden det skal tændes..

Fra : pwh

Dato : 21-06-07 17:22

KWR, skrev:
> Jeg har tænkt mig at skifte olie på min kawa 650.
> Tre og en halv liter.
> Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med
> tre og en halv liter snavset olie??!

Hvad med en oliesuger på en tankstation ???

/Jens

Fra : Armand

Dato : 21-06-07 21:10

> Hvad med en oliesuger på en tankstation ???

De er vist forlængst demonterede igen :-/

--
Armand.

Fra : pwh

Dato : 22-06-07 07:57

Armand, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> De er vist forlængst demonterede igen :-/

Nå det bruger man ikke mere ?
Kom bare i tanke om dem fra dengang jeg havde gamle Fiat'er

/Jens

Fra : Armand

Dato : 22-06-07 14:20

newsKei.14$J55.7@news.get2net.dk...

> Nå det bruger man ikke mere ?
> Kom bare i tanke om dem fra dengang jeg havde gamle Fiat'er

Jeg tror at der gik miljø-argumenter i sagen. Anyhow de par steder her i
byen der havde sådan en tank, har ikke haft den i lange tider!

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-06-07 20:27

Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og
> en halv liter snavset olie??!

som andre siger, op i dunken (oliedunken....) og så ud på miljøstation

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Erling Christensen

Dato : 22-06-07 11:55

> [...]

>Tre og en halv liter.
>Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og

Har købt en opsamlingsdunk til olien, som gør det lettere og hælde det
tilbage igen, på en tom dunk....

Den jeg har kan indholde 10L, så 2 olieskift og et par tomme 5 liters
dunke til sprinkler væske og man kommer langt...

Der er jo ingen grund til og hælde gammel olie over i den reste af det
nye som er i dunken....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-06-07 12:38

Hvad med gammel bremsevæske? Skal det ned i den samme gamle oliedunk og så
på genbrugspladsen, eller skal det opbevares for sig?

/jim

Fra : Erling Christensen

Dato : 22-06-07 18:25

On Fri, 22 Jun 2007 13:38:07 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>Hvad med gammel bremsevæske? Skal det ned i den samme gamle oliedunk og så
>på genbrugspladsen, eller skal det opbevares for sig?
>
>/jim

Jeg holder det adskildt.... om det er nødvendigt ved jeg faktisk
ikke, men det lader jeg genbrugspladsen om....
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-07 18:34

On Thu, 21 Jun 2007 16:14:48 +0200, KWR wrote:

> Og så tænker jeg: Hvad sytten stiller I andre op med et vandfad med tre og
> en halv liter snavset olie??!

Det ryger i skodamobilet, eller på plæneklipperen

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-06-07 07:53

Orla Wrote:
>Det ryger i skodamobilet, eller på plæneklipperen

Det er da godtnok en stor en du har!
Altså plæneklipperen, løber den ikke over af 3½ liter?

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-07 10:22

On Sat, 23 Jun 2007 08:53:21 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Det er da godtnok en stor en du har!
> Altså plæneklipperen, løber den ikke over af 3½ liter?

Altså! Ikke på en gang, men jeg vil da tro at B&S snupper et par liter om
året Ferrarien bruger ikke olie, så den får nyt olie fra Brugsen

Orla Pedersen, som dog også bidrager til genbrugspladsen med brugt brugt
olie.