Hvad er dette for stik?
Fra : Anders Jensen

Dato : 19-06-07 22:42

Jeg er ved at sætte GPS min bmw r1100s og sådan en skal naturligvis have
noget strøm. Jeg fandt heldigvis et stik der er 12 volt i, og som ikke
bliver brugt til noget, så det har jeg tænkt mig at bruge, Nu er problemet
bare at finde det rigtige hunstik til at tilslutte.
Jeg har fundet ud af at blinklysene også bruger disse stik, så derfor har
jeg kunnet tage billeder af både han og hun:
http://teevee.dk/pics/hun_1.jpg
http://teevee.dk/pics/hun_2.jpg
http://teevee.dk/pics/han_1.jpg
http://teevee.dk/pics/han_2.jpg

Er der nogen der har styr på hvad sådan et stik hedder og hvor jeg vil kunne
få det henne? Håber virkelig ikke det er et eller andet helt specielt
bmw-stik :S

MVH
Anders Jensen

Fra : Stig Brun

Dato : 20-06-07 07:31

"Anders Jensen"

Jeg fandt heldigvis et stik der er 12 volt i, og som ikke
> bliver brugt til noget,

1. Læg mærke til om det er:

Konstant 12V eller afhængigt af om der er tænding på - og om spændingen
forsvinder mens starteren kører.

2. Klip stikket af og sæt en kronemuffe på....

Hvis den ene lednig er brun er den sandsynligvis minus.

Per

Fra : Anders Majland

Dato : 20-06-07 11:06

> 2. Klip stikket af og sæt en kronemuffe på....

Det er imho et dårligt råd - kronemuffer har ikke noget at gøre på en mc ...

Jeg kender ikke stikket og ved ikke hvad der sidder bag. Men jeg ville
- Undersøge hvordan det er forbundet i ledningsnettet og hvilken størrelse
sikring der sidder bag.
- Hvis det virker fornuftigt købe et stik der passer - om nødvendigt til
50-100kr hos bmw.
- Hvis ikke så sætte en ny sikring og relæ til den slags forbrugere. Relæ
for kun at have strøm i stikket når det ønskes. Så man ikk risikerer stor
afladning af batteriet fordi der kommer skidt og vand i stikket
- Kan der ikke fåes et stik der passer så erstatte det med et standard mc
stik - f.eks flade eller runde japaner stik der loddes på ledningen

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=428 eller
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?products_id=427

/A

Fra : Anders Jensen

Dato : 20-06-07 21:11

> [...]
> - Kan der ikke fåes et stik der passer så erstatte det med et standard mc
> stik - f.eks flade eller runde japaner stik der loddes på ledningen

Stikket sidder under sædet og er tomt, så derfor regnede jeg med det ikke
lige umiddelbart blev brugt. Jeg ved ikke om der er eller hvilken sikring
der måtte sidde bag, men den ledning jeg har fået med til min gps (En Zumo
500) er der en 2A sikring på, så jeg mente jeg ikke behøvede bekymre mig så
meget om det.

Ideen med de japanerstik er slet ikke dårlig. Så slipper jeg også for at
skulle klippe bmw-stikket af, hvilket jeg ikke er meget for. Sæt nu det ret
faktisk skal bruges til et eller andet (fremtidigt ekstraudstyr eller
lignende).

//Anders

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 21-06-07 16:13

> [...]
>få det henne? Håber virkelig ikke det er et eller andet helt specielt

Du kan tilslutte med runde 5mm hunstik, f. eks som disse:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=79305

Hvis ledningerne er hhv. brun ( 31 ) og grøn m. sort prikker/ streger
( 15 ), kan det være forberedt til varmehåndtag, det er det på min
1985 K100RS. Der er kun strøm på, når tænding er slået til.
Du kan prøve at gå på biblioteket, for at låne en Haynes service bog,
kan også skaffes ved boghandler, ca. 400 kr. De er normalt på engelsk,
fandt lige denne, som din boghandler nok kan skaffe:
http://www.repairmanual.com/motorcycles/1999/11/0/4329/334
Det kan varmt anbefales, hvis du selv vil rode med cyklen.

Vh.
Klaus

Fra : Anders Jensen

Dato : 21-06-07 20:31

> Du kan tilslutte med runde 5mm hunstik, f. eks som disse:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=79305

Virkelig god ide! Jeg tog forbi Biltema her til aften og købte en æske af
den slags. Dog var de for store til at komme ind i stikket, så jeg skar
isoleringskappen af of fik bøjet metallet til, så det passede. Herefter kom
jeg så en smule isoleringstape på. Jeg synes det er blevet en ganske fin
løsning.

> Hvis ledningerne er hhv. brun ( 31 ) og grøn m. sort prikker/ streger
> ( 15 ), kan det være forberedt til varmehåndtag, det er det på min
> 1985 K100RS. Der er kun strøm på, når tænding er slået til.

Jeg undersøgte det lidt nærmere. Der er en rød ledning med en hvid streg,
som er plus og så en brun som er minus. Jeg tror ikke det er til
varmehåndtag, for det er der på den og stikket var jo tomt. Jeg fandt også
ud af, at stikket sidder på en 10 A sikring og at der er strøm på hele
tiden. Selv uden tændingen på.

> [...]
> http://www.repairmanual.com/motorcycles/1999/11/0/4329/334
> Det kan varmt anbefales, hvis du selv vil rode med cyklen.

Jeg tror jeg må have mig sådan en bog. Det er nu meget rart at vide lidt
mere om hvordan mc'en hænger sammen.

//Anders