/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR 1100 på rullen
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 17-06-07 16:35

Hej folkens,

Jeg havde i går min nye super blackbird på rullen hos Lars MC, som havde
stillet op til Djurs MC's åbent hus arrangement. Jeg har fået følgende
grafer ud af det:
http://www.sjang.dk/billeder/dyno_1.jpg
http://www.sjang.dk/billeder/dyno_2.jpg
http://www.sjang.dk/billeder/dyno_3.jpg

Den burde efter min overbevisning lægge 150-155 HK på baghjulet, og det gør
den jo langt fra. Effekten kunne måske tyde på en tysker-drosling?

Jeg kontaktede forhandleren (Bent hos Probike), og han troede simpelthen
ikke på, at den kun ydede omkring 100 HK. Han snakkede om at grundet Ram-Air
teknologien, krævede min mc jo masser af luft, og det fik den garanteret
ikke med sådan en lille blæser foran Lars' rullefelt.

Uanset hvad, så skal jeg have Bent til at kigge den efter, for jeg har jo
ikke købt en dyr mc der ikke kører optimalt. Men er der nogen herinde der
kan komme med input til hvor meget luft-mangel evt. vil kunne gøre? Er det
noget der vil kunne forklare et fald på 50 HK? Vil jo godt være lidt
forberedt når jeg skal forklare Bent, at jeg bestemt synes han skal smide
den på rullen og selv se efter.

Derudover kan jeg faktisk godt mærke det voldsomme dyk i effekten når jeg
kommer op i de høje omdrejninger, så jeg er helt 100% overbevist om, at der
er et eller andet galt. Ligeledes har jeg heller ikke kunne klemme den over
ca 250 km/t, og fra 220-250 går det altså ikke just stærkt... ikke lige hvad
jeg havde forventet af det man hører om en cbr 1100.

/Sjang



 
 
B & O (17-06-2007)
Kommentar
Fra : B & O


Dato : 17-06-07 16:48

Du må jo huske på at der er et væsentligt effektstab fra motor til baghjul.
Hvor mange hk den har som standard på hjulet ved jeg faktisk ikke, men mon
ikke det er omkring 120-130 hk.
Men det er under alle omstændigheder et mærkeligt dyk i kurven den har.
En Blackbird mister ikke pusten ved 250, den bliver ved uden at man mærker
noget dyk i ydelse.
Nu har jeg selv 180 hk på baghjulet, så det må være en af jer andre som
kører på standard Blackbird som skal bekræfte ovenstående.


--
Hilsen Ove CBR XX



Henrik Davidsen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 17-06-07 17:03

> Du må jo huske på at der er et væsentligt effektstab fra motor til
> baghjul.
> Hvor mange hk den har som standard på hjulet ved jeg faktisk ikke, men mon
> ikke det er omkring 120-130 hk.

Den har jo på papiret 164, så den skulle vel ikke gerne tabe 35-40 hk?? Lars
fra www.lars-mc.dk sagde, at man skulle regne med 6-7 HK i tab. En VFR 750
der var på rullen lige før min, leverede en ganske pæn kurve, og lagde 102
HK på hjulet. Den havde 110 på papiret. Men 120-130 ville jeg da mene er i
underkanten.

/Sjang



Brian Sørup (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 17-06-07 18:32


"Henrik Davidsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:46755b00$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> > Du må jo huske på at der er et væsentligt effektstab fra motor til
> > baghjul.
> > Hvor mange hk den har som standard på hjulet ved jeg faktisk ikke,
men mon
> > ikke det er omkring 120-130 hk.
>
> Den har jo på papiret 164, så den skulle vel ikke gerne tabe 35-40
hk?? Lars
> fra www.lars-mc.dk sagde, at man skulle regne med 6-7 HK i tab. En VFR
750
> der var på rullen lige før min, leverede en ganske pæn kurve, og lagde
102
> HK på hjulet. Den havde 110 på papiret.

En VFR 750 har 105Hk på papiret og smider typisk 92-93 Hk på baghjulet i
std. udførelse, så der er noget der tyder på et lettere optimistisk
rullefelt - det hjælper selvfølgelig ikke dig ret meget.....
Min egen VFR750 gir 96Hk på hjulet med en Laser K1 potte.
Du kan nærmere regne med omkring 10Hk i tab, der er rigtig meget
friktion i de to kæder der er på en MC, derudover er der også en del i
gearkassen.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36




Henrik Nielsen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 17-06-07 22:10

Min ligger 144 hk på hjulet. Men den er uden kat. hvis det evt. skulle have
indflydelse. Men min er også dysset ind.

Den "dårligeste" måling jeg har hørt om til dato og ca. 135HK på hjulet.

Så der må være noget galt...

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.



Ukendt (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-07 16:57

Ja den er droslet 100 %

Der kom en del BB hjem i 2000 som var droslet Sweitzer modeller, men troede
egenligt de var sendt retur da de var for dyre at bygge tilbage :(( sådan
husker jeg historien

Standart ligger de ca 132-140 hk på rullen og hullet du har i momentkurven
har de alle sammen ,men kan justeres væk enten med en Powercommander eller
dyser , men går da ud fra at det er en Indsprøjt model du har

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Henrik Davidsen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 17-06-07 17:01

> Standart ligger de ca 132-140 hk på rullen og hullet du har i momentkurven
> har de alle sammen ,men kan justeres væk enten med en Powercommander eller
> dyser , men går da ud fra at det er en Indsprøjt model du har

Yup, den har indsprøjtning. Det er en 1999 model, der er indregistreret
første gang i 2000.

Jeg glæder mig til at finde ud af hvad forhandleren har at sige. Men hvis
den er droslet, og jeg ikke er blevet oplyst om det (han ved det ikke selv),
så er det vel ikke mit problem? Så må han vel bare fixe det, ik?

/Sjang



Ukendt (18-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-07 00:27


> Yup, den har indsprøjtning. Det er en 1999 model, der er indregistreret
> første gang i 2000.
>
> Jeg glæder mig til at finde ud af hvad forhandleren har at sige. Men hvis
> den er droslet, og jeg ikke er blevet oplyst om det (han ved det ikke
> selv), så er det vel ikke mit problem? Så må han vel bare fixe det, ik?

Jo.. Han har solgt dig en maskine som værende ikke droslet... Så må han også
levere det... Uden at det koster dig noget self. Han kan også give dig
muligheden at lade handlen gå tilbage...


/SWP



Ukendt (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-07 18:37

Du kan være heldig at der bare sidder nogen skiver i spjældhuset

Af med tanken og toppen af luftfilterkassen så kan du hurtig se om den er
åben

Ved at der bliver solgt sådan sæt på Ebay , og at de heller ikke virker ret
godt , ellers er den droslet mange andre steder så som

Sortebox - Knaster - Dyser -

Men det ved Bent alt om


PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK



Henrik Nielsen (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 17-06-07 22:13

"Der kom en del BB hjem i 2000 som var droslet Sweitzer modeller"

Tænker du ikke på dem i 1999. Der skulle bare skiftes tændingsbox og det
betalte Honda DK. De blev alle solgt i DK, jeg fik nemlig en af dem

--
Mvh.
Henrik
Med 144HK på hjulet...

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.



Ukendt (17-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-06-07 22:47



--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4675a3c0$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> "Der kom en del BB hjem i 2000 som var droslet Sweitzer modeller"
>
> Tænker du ikke på dem i 1999. Der skulle bare skiftes tændingsbox og det
> betalte Honda DK. De blev alle solgt i DK, jeg fik nemlig en af dem
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> Med 144HK på hjulet...
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
Dem jeg tængte på var grå importeret , og de var alle Hmmmm grå eller blå
???

Men jeg har da en styrebox til at ligge sammen med en motor , og du må da
gerne prøve at låne denne box og teste din BB

PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste