Benzinforbrug
Fra : Birger Jensen

Dato : 17-06-07 16:10

Hej i gruppen.

Kan I fortælle mig hvad et normalt benzinforbrug er ved normalt kørsel på
mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man
normalt hører.

Hilsen bedstefar og mor.

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 17-06-07 16:29

> Kan I fortælle mig hvad et normalt benzinforbrug er ved normalt kørsel på
> mc.
"normalt" kan man nok ikke snakke om i den sammenhæng.

> Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger på
> et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man normalt
> hører.

Min benzinøkonomi de første 2 år på en cb500 lå på 20-22 km/liter. De sidste
to år på samme mc lå nok nærmere på 19 km/l. Forskellen skal findes i mere
vrid i håndtaget ;) Jo mere jeg havde kørt, jo oftere var rullen helt i
bund, så jeg fik så meget acceleration som muligt - fx i overhalinger mm.

Nu har jeg præsteret 3 tankninger på min cbr1100, og der ligger snittet pt.
på ca 12 km/l.

/Sjang

Fra : Ulvir

Dato : 17-06-07 16:34

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Min lille Rebel kører godt 30 i snit. Uanset køremåde..

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-07 17:48

> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Ja meget pænt

Aerodynamikken på en mc med fører er næsten som en ladeport, så forbruget
stiger voldsomt med hastigheden. Dernæst reguleres forbruget meget med højre
hånd. Fuld gas og mange omdrejninger bruger væsentligt mere end rolig
gasgivning.

Min XTZ750 ligger på 17km/l med sidetasker, topboks, mine 0,1ton godt opppe
i vinden og relativt frisk kørsel, men uden at risikere klip i kørekortet

XT600Z'en ligger på knapt 17-20km/l ved relativt rolig kørsel (stadig med
sidetaske og mig oppe i vinden) - men modvind og hjenve kan hurtigt få
forbruget op. Jeg har været nede på 15-16km/l

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 17-06-07 17:48

Birger Jensen <fam-jensen@mail.dk> wrote:

> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Det er meget fornuftigt... Min FZ1 ligger normalt på 16/17 km/l, højest
20 km/l, men det er så også ved 'frisk' kørsel...

--
http://www.dfmc.dk/?id=672
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14646

Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 17-06-07 20:19

>Kan I fortælle mig hvad et normalt
> [...]

Hvis i også kører rigtig pænt, som 'man' jo gør, når man er
bedsteforældre, så lyder det vist ganske rigtigt.
Min Suzuki VS800 kører ved lidt frisk kørsel mell. 17 og 19 km/l.
Uanset forbruget; husk og nyd det..!!
Hilsen
Jørgen Alex

--
Efter 25 år på 'behagelige' 4 hjul,
nu også lidt/meget sjovere på 2 hjul, med Zuki VS800 !!

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 17-06-07 21:18

CBR600F2 - ligger på 15-17km/l ved frisk kørsel og nogle gange med passager.

Fra : Armand

Dato : 18-06-07 15:03

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> CBR600F2 - ligger på 15-17km/l ved frisk kørsel og nogle gange med
> passager.

Og min ditto: Generelt 20km/l og sjældent under 18!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-06-07 17:08

> Og min ditto: Generelt 20km/l og sjældent under 18!

Det står lidt kontra til FZ6'en.. På den sidste tankfuld kørte jeg lige
under 15 km/l. Mon det er katalysatoren der giver så ringe benzinøkonomi? Nu
har jeg så heller ikke haft den længe nok til at få et ordentligt billede af
det, men på motorvej ser det ud til at være nærmere på 17 km/l, hvilket er
lidt bedre, men heller ikke specielt godt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 18:48

On Mon, 18 Jun 2007 18:08:24 +0200, Martin Sørensen wrote:

> Det står lidt kontra til FZ6'en.. På den sidste tankfuld kørte jeg lige
> under 15 km/l. Mon det er katalysatoren der giver så ringe benzinøkonomi?

Nix, rystepudseren går 18-19 Km./l. Og den har katalysator. "fie" gik 14-16
Km/l. uden katalysator.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-07 06:42

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> det, men på motorvej ser det ud til at være nærmere på 17 km/l, hvilket er
> lidt bedre, men heller ikke specielt godt.

18-20km/l på TDM'en (med kat). 17-19 på FJ'eren (med morfar).

--
vh
Torben

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 18-06-07 12:42

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Det er vel okay, set ud fra motorydelse og måske også jeres kørestil..

Jeg kører på en Kawasaki zx9r og kan få alt fra 14-20km literen, lige
afhængig af hvor meget jeg drejer på rullen..
Har endnu ikke prøvet høj-hastighed-touring, men det kan sikkert give lidt
højere forbrug..

mvh anders

Fra : Studo

Dato : 18-06-07 13:05

Birger Jensen wrote:

> [...]

> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Nææ, ikke så unormalt.

Jeg holder omkring 22 km/l ved normal stille kørsel, meget by, på en
CX650E.

Ryger den på motorvejen, og bare følger med, samt lidt by så omkring 20.
Dog uden alt for meget håndtag.

Hvis det er ren landevej i tøffestil, så kan den klemmes højere op, men
har ikke en måling endnu.

Fra : Niels Munk

Dato : 18-06-07 18:55

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> wrote in message

> Kan I fortælle mig hvad et normalt benzinforbrug er ved normalt kørsel på
> mc.

På min RF 900 ligger jeg mellem 14-20km/L. alt efter kørestil.
I snit ligger jeg på små 16km/L. vil jeg tro. Nyd endelig jeres fine
benzinøkonomi! :)

/Niels Munk

Fra : Birger Jensen

Dato : 18-06-07 19:44

Tak for de mange gode besvarelser. Det er dejligt at høre at at det ikke er
helt så usædvanelig et forbrug. Det ser ud til at det har meget med
kørestilen at gøre.

Til alle i gruppen - God sommer.

Hilsen Birger.

Fra : Preuthun

Dato : 18-06-07 20:27

> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Hejsa.
Det ser fint ud i forhold til den 3 cylindrede totakter jeg ejede for små 15
år siden.
For at holde den ordentligt smurt, og fri for koks i motoren mm. skulle den
helst køres friskt hele tiden.
Den gik 12-13 km/l, hvilket var ganske godt for den slags. (GT380)

I øvrigt havde jeg en uforglemmelig oplevelse med den en morgen ude på Ring
3, tæt på Lyngby.
Jeg havde undervurderet reservetankens kapacitet og var kørt tør.!
Jeg ville ikke efterlade motorcyklen i nødsporet, og begyndte at trække den
afsted mod første afkørsel.
Efter ganske få minutter kørte der en bil ind foran mig. Ud af den kom en
sød ung kvinde, og spurgte om jeg havde problemer, og om hun kunne hjælpe.
Selvfølgelig havde hun benzin i reservedunken, og hun ville ikke nøjes med
at give mig en sjat, så jeg kunne klare mig frem til næste tankstation. Jeg
skulle såmænd have alle 5 liter syntes hun.
Jeg var yderst taknemlig og ville selvfølgelig betale hende derfor. Det
mente hun nu ikke var nødvendigt, og så kørte hun igen. Fantastisk kvinde!
Jeg håber hendes mand og famillie sætter stor pris på hende.

Venlig hilsen
Jan Preuthun
www.veteranknallert.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-06-07 06:44

Preuthun wrote:
> [...]
> mente hun nu ikke var nødvendigt, og så kørte hun igen. Fantastisk kvinde!
> Jeg håber hendes mand og famillie sætter stor pris på hende.

Øv!

Jeg har været ude for det samme i norge. Mit held strakte sig til en
tysk familiefar ;-(

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-06-07 09:17

Er-5 22-25 km/l ved pendling.

/jim

Fra : Morten

Dato : 19-06-07 12:22

Kørsel i norge 26 km/l
kørsel i danmark 10- 16 km/l
kørsel i tyskland 6-12 km/l

Mvh Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-07 15:02

"Birger Jensen" <fam-jensen@mail.dk> writes:

> [...]
> kørsel på mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører
> virago 535. Vi ligger på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg

Min SV'er ligger omkring 14 km/l, min tidligere Fazer 600 lå mellem 17
og 19 km/l (kunne presses fra 10-23 km/l). SV'ens økonomi bliver da
også bedre og bedre for hver tankfuld, og forklaringen ligger nok i
min højre hånd
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-06-07 17:29

Birger Jensen wrote:

> [...]
> mc. Jeg kører selv en kawa vn 800, og min kone kører virago 535. Vi ligger
> på et forbrug på 22 - 24 km/l og det synes jeg er meget efter det man

Min KiloFazer ligger på 17-18 km/liter ved landevejs- og
motorvejskørsel, 14-15 ved bykørsel og 13 km/liter ved kørsel på tyske
motorveje

--
Tony
Chokomint 1000