Hej Henrik (og endnu en gang tillykke til jer :) og alle jer andre.
Kan se at du atter er 'kommet ud af kridthuset' mht. sidevognssikkerhed,
børn, afgifter og den go'e gamle sag om en som sædvanlig total fraværende
MotorCykelTouringClub i stort set alle vigtige sammenhæng, når det drejer
sig vigtige sager for mc'isterne i DK!
Det er jo ingen nyhed.
Ser man lidt på foreningens vedtægter, kan det ikke andet end undre når der
f.eks står i formålsparagraffen at:
'Foreningens formål er at samle motorcykelinteresserede samt gavne
motorcyklismen og medlemmernes praktiske og økonomiske interesser i
forbindelse hermed.'
(vi lader lige billedet stå et øjeblik....)
Dder er jo sagt, skrevet og råbt nok i 'denne' sag. Faktum er jo altid: der
sker ikke en hujende fis. Sådan skal jo nok så nok være...
Jeg er selv medlem af foreningen, men har for en del år siden afskrevet de
politiske forventninger til klubbens formåen hvad dette angår. Derfor er jeg
idag 'tilfreds med mainstreamen der hersker'. Jeg gider ikke mere at hidse
mig op, men må prøve selv eller sammen med 'alle jer', hvis jeg vil bevæge
noget!)
Politik.
Hvis man ser den seneste tids begivenheder omkring motorcyklismen i DK, og
den (til tider dårlige) opmærksomhed vi har fået, går der ikke lang tid før
at det nok finder politisk interesse i bredere forstand. Det er nemt at
'hænge' en minoritet ud som syndebukke for f.eks. dårlig trafikadfærd,
uheldsrisikomoment eller bare hurtigtkørende bøller på 2 hjul. Nogle
politikere har igennem en årrække faktisk forsøgt at gavne motorcyklisternes
sag igennem et reelt engagement og vilje. Upåagtet af partifarve, holdninger
eller fordomme, har dette jo været al ære værd. Men meget er der jo ikke
kommet ud af det. Nu ser det ud til, at man nemmere kan slippe af sted med
den såkaldte 'regulerende adfærd'. Dvs. hver gang noget kommer til skade
eller dør, ja så er der jo noget 'der har ret', og ser sit snit til at:
regulere. Senest med larmende potter, nu med afgifter, begrænsninger og
endnu flere reguleringer. Jeg tror Tommy R. har ret når han siger, at
MC-livet som vi kender det, kan være på vej til 'afgrunden'. Men måske er
nogle af os bare ved at blive 'for gamle'??
Min holdning er den, at vi skulle 'samle styrken eet sted' og 'danne et
kvalificeret modspil til den truende 'overmagt'. Tidens førende trend
hedder: KOMMUNIKATION, KOMMUNIKATION og atter KOMMUNIKATION hvis man vil
bevæge noget som helst. Det at blive p... sur og sætte sig over i hjørnet og
tude ned i karburatoren i det stille, bringer jo ingen pilot op på cyklen,
klar til dåd!
PÅSTULAT/PROVOKOATION: Hvis du/i virkelig mener, at antallet af 'sager' mod
os motorcyklister er ved at vokse os 'over hovedet', og vi igen hjælp kan
forvente fra dem vi troede var 'DEFENDERS OF OUR FAITH', hvad er der så
tilbage? Tja som en hærchef jeg har læst om ville siger: UNITE, UNITE AND BE
VICTORIOUS!
Spørgsmålet er bare: HVOR?
Måske hvis vi genoplivede en gammel ide med en kæmpe parade til
Christiansborg, hvor 15-20.000 motorcykler kunne 'sætte lidt skub i
sagerne'? Det er jo det andre gør, når de føler sig uretfærdigt behandlede.
Og nogle gange virker det søreme! I andre lande sidder der repræsentanter
for motoriserede interessegrupper i parlamentet......
Hvad siger du?
Med MC'lig hilsen med venstre hånd
Hans Erik
MC-Pilots
www.mcpilots.dk
"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4672ec3d$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg her fuldstændig enig med dig.
>
> "De lever højt på en forsikringsaftale og skraber penge sammen"
>
> Den forsikring synes jeg i øvrigt er ringe. Men det ser ud til at MCTC er
> gift med TopDK. Men det er en helt anden snak.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.
>
>