Golf II 1991, sætter ud/hoster
Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 02-08-07 21:04

Min Golf 1,8 200.000 km er her fornylig begyndt at "hoste", have
ustabil motorgang i tomgang, og indimellem svinge meget voldsomt ml
~100omdrjninger (nærmest gå istå) og 14-1500 omdrejninger. Mest når
motoren er varm, og nok mest når det er fugtigt, men ikke
udelukkende.Til tider mens jeg kører vil den ikke tage gas mere,
selvom jeg speeder op, og den går helt ned i tomgangsomdrejning,
hoster lidt og går evt i stå.
Jeg har prøvet med Karb-sprit og rodet med tændrørene, der ser ok ud,
omend slidte.

Hvad søren kan der være galt?

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 21:48

<thomassloth@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> omend slidte.

> Hvad søren kan der være galt?

Slidte tændrør ? *S*

Fra : Simone

Dato : 02-08-07 21:53

[...]

Det lyder meget bekendt. Jeg havde en Golf fra ´90, som lavede nøjagtigt det
samme.
Jeg fik renset gasspjældspotentiometeret. Det hjalp. Men kun for en periode.
Efter nogle gange på den måde, fik jeg et nyt i. Det gav mig ro nogle
måneder, så var den gal igen. På værkstedet nulstillede de computeren. Så
kørte bilen igen som en drøm. Det sidste halve år jeg havde bilen, foregik
det på den måde. Nulstille og så var jeg kørende igen. Hvad der nøjagtigt
var galt, fandt de vist aldrig ud af. Men jeg gav op til sidst og købte en
ny bil. Har siden læst mig til, at det vist er et stort problem på den
årgang.

/Simone

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-07 22:04

thomassloth@hotmail.com skriver:

> Hvad søren kan der være galt?

Tændrørskabler, tændrør, snavs i stik til følere, eller utæt
pakning/revnede slanger i og omkring indsugning/"kaburator".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 03-08-07 05:33

> Hvad søren kan der være galt?
Her er en gut som har probs med sin polo, som ligner lidt det problem du
har, det var så forkerte tændrør:
http://www.vagcars.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=137067

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-08-07 07:27

Hvad søren kan der være galt?

Prøv evt. at spørge på www.golf2.dk der ved de lidt om alverdens problemer

Stef

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 03-08-07 12:06

Jeg topposter, for den vil åbenbart ikke citere dit indlæg rigtigt

Gasspjældpotmeteret (det giver en meget rullende tomgang)

eller mere sandsynligt - pakningen mellem indsugningsmanifold og
"karburator" (det ligner det, hvis det er en monopoint indsprøjtning). Den
ville jeg gå efter. Lige omkring en hund hos Høyer for en ny Tag evt.
den gamle med derind, det gør det lettere for dem at finde den helt rigtige.

Troels

--
Fjern nødopkaldet ved mail til mig :)