|
| Nyt koncept fra Michelin Fra : esben.sorensen@comhe~ |
Dato : 01-08-07 08:40 |
| | |
Ukendt (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-08-07 16:36 |
| | |
-= JF =- (01-08-2007)
| Kommentar Fra : -= JF =- |
Dato : 01-08-07 16:48 |
|
Steen skrev:
> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>
Ja, mon ikke!
Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!
--
Mvh. John
| |
ShutEye (01-08-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 01-08-07 20:13 |
|
>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
> Ja, mon ikke!
> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!
Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
| |
Ukendt (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-08-07 20:16 |
|
On Wed, 1 Aug 2007 21:13:03 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>> Ja, mon ikke!
>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj fart!
>
>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>
Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
designs på markedet
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Karsten Feddersen (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 01-08-07 20:46 |
|
Hej
Ivan Madsen skrev:
> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
> designs på markedet
Eftersom Michelin sendte artiklen på gaden for 2½ år siden, så tror jeg
faktisk, at vi måske snart kommer til at se dem. Først som reservehjul,
hvilket jeg mener allerede er set og så som hele hjul.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
ShutEye (01-08-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 01-08-07 21:14 |
|
>>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>>> Ja, mon ikke!
>>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj
>>> fart!
>>
>>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>>
> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
> designs på markedet
På den anden side er der nogle der kan lige fælge med eger.
Hvorfor så ikke dæk med eger?
Bare sprøjt lidt guldlak på og afsted :)
| |
Ukendt (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-08-07 21:18 |
|
On Wed, 1 Aug 2007 22:14:07 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:
>>>>> Man skal godt nok lige vænne sig til det design!
>>>> Ja, mon ikke!
>>>> Det ligner noget der vil klappe sammen hvis man tager et sving i høj
>>>> fart!
>>>
>>>Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
>>>luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
>>>
>> Når teknologien bliver udviklet lidt kommer der sikkert også andre
>> designs på markedet
>
>På den anden side er der nogle der kan lige fælge med eger.
>Hvorfor så ikke dæk med eger?
>Bare sprøjt lidt guldlak på og afsted :)
>
Yep.......Fiaten ville ligne en million med guldlak (og de tre bjørne,
men det er en anden historie)på fælgene.........not!! )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Klaus G. (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 01-08-07 21:02 |
|
> Tjoo men når man tænker på at vi lige nu kører rundt på gummi, ståltråd og
> luft, så er det nok bare noget man skal vænne sig til :)
Ganske som man skal vænne sig til LongLife service intervaller, hvilket en
del stadig har svært ved :)
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Klaus D. Mikkelsen (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 01-08-07 21:03 |
|
"Klaus G." skriver:
>
> Ganske som man skal vænne sig til LongLife service intervaller, hvilket en
> del stadig har svært ved :)
Jooo - Å skywter mi oli får hwer 150 miil.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Allan F (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 01-08-07 22:49 |
|
<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
news:1185953982.482304.90540@b79g2000hse.googlegroups.com...
http://borsen.dk/nyhed/113634/
>5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>VH Esben
Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
Allan F
| |
Preben Riis Sørensen (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 01-08-07 23:10 |
|
"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
Nå?, jeg læser det da netop som om der kun er en brøkdel rullemodstand. Der
står helt præcist:
"Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der kun var
5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af dæk og
fælge."
At det så antageligt er løwn, kommer nok frem senere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Henrik Stidsen (01-08-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 01-08-07 23:18 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in
news:46b104ce$0$72435$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
> "Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der
> kun var 5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af
> dæk og fælge."
> At det så antageligt er løwn, kommer nok frem senere.
Løgn er det nok ikke - men hvilken kombi af dæk og fælg har de brugt? nok
ikke den optimale...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
Allan F (02-08-2007)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 02-08-07 11:55 |
|
> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev
>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
>
> Nå?, jeg læser det da netop som om der kun er en brøkdel rullemodstand.
> Der
> står helt præcist:
>
> "Et Tweel-dæk blev monteret på en Audi A4 og forsøget viste, at der kun
> var
> 5 pct. rullemodstand sammenlignet med en normal kombination af dæk og
> fælge."
>
>
>
>
I Michelin's egen tekst, som ikke er tygget igennem af en forivret
journalist står der:
"The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
Læg mærke til 'within'. Det ord er gået tabt i den danske oversættelse.
Allan F
| |
ShutEye (02-08-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 02-08-07 13:12 |
|
> I Michelin's egen tekst, som ikke er tygget igennem af en forivret
> journalist står der:
>
> "The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent
> of the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
>
> Læg mærke til 'within'. Det ord er gået tabt i den danske oversættelse.
Betyder vel +/- 5 pct fra almindelige dæks rullemodstand så!
Mon det er den samme person der sætter undertekster på film? :)
| |
Finn Guldmann (02-08-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-08-07 00:50 |
|
Allan F skrev:
>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>> VH Esben
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.
At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
formulering i artiklen.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Allan F (02-08-2007)
| Kommentar Fra : Allan F |
Dato : 02-08-07 11:57 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:f8r66i$28mk$2@newsbin.cybercity.dk...
> Allan F skrev:
>>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>>> VH Esben
>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>>
> Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.
>
> At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
> forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
> formulering i artiklen.
>
Jeg læser den oprindelige engelske tekst som om at rullemodstanden ligger i
et interval, der varierer 5% i forhold til et almindeligt dæk. Det vil sige
indenfor 95% - 105% af et almindeligt dæk
"The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
Allan F
| |
Finn Guldmann (02-08-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 02-08-07 13:47 |
|
Allan F skrev:
>>>> 5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>>>> VH Esben
>>> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
>>> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>> Sådan som det står skrevet er der forsvundet 95% af rullemodstanden.
>> At det så lyder mere sandsynligt at det er 5% af rullemodstanden der er
>> forsvundet, sådan som du vist mener det, kan jo være en forkert
>> formulering i artiklen.
> Jeg læser den oprindelige engelske tekst som om at rullemodstanden ligger i
> et interval, der varierer 5% i forhold til et almindeligt dæk. Det vil sige
> indenfor 95% - 105% af et almindeligt dæk
> "The Tweel prototype, demonstrated on the Audi A4, is within five percent of
> the rolling resistance and mass levels of current pneumatic tires."
>
Se, det lyder jo også mere troværdigt end som det stod i den danske artikel.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
Esben Juul Sørensen (03-08-2007)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 03-08-07 18:01 |
|
> >5% af nuværende rullemodstand. Det må give en hel del flere km/L...
>
> >VH Esben
>
>
> Det er ikke det der står. Der står at rullemodstanden er indenfor 5% af
> nuværende dæk. Det vil sige maksimum 5% forskellig fra almindelige dæk.
>
> Allan F
Jeg tror altid på det jeg læser i Børsen. Det er jeg blevet meget rig på :)
VH Esben
| |
|
|