/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Når kærlighed gør ondt...
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-07 23:23

Hey gutter,

Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når kærligheden
gør ondt (=koster dyrt!)

Det er efterhånden en lang og trættende affære - jeg synes jeg har taget
alle de forholdsregler jeg fandt nødvendigt - men alligevel brager lortet af
gang på gang... :(

For at gøre en kort historie lang - så har jeg med den store maskine haft
periodiske fejlkoder - mistet signal til bankesensorer... Det havde jeg
egentlig ikke fået gjort noget ved, indtil en dag, jeg ved et voldsomt
gearskifte kom til at strække kablerne til skiftet over (hovsa!) - det viser
sig så, at de _var_ defekte, og var stripset sammen - så tror da pokker. Så
jeg får bilen bugseret i pit - får skiftet begge bankesensorer, og skiftet
til en bosch 4-bars trykregulator - jeg var overbevist om at det var den
trykkede 3 (@4) bars, der voldte mig startproblemer til tider. Efter
operationen gik der hele 5,9km - så sendte den fejlkode igen... Tilbage til
tegnebordet, i kampens hede, var krumtapsføleren stået af... Dén bliver
skiftet... herefter er der konstant lysende motorlampe! Lambda kredsløb 2 -
ingen signal. Finder så et lettere, ehm, defekt stik, og får rettet op på
det. Over de næste 2-3.000km spinder bilen som den skal - herligt! Den får
skiftet tandrem på autoriseret, med alt tilbehør - så skulle den være klar
til 60.000km mere... Men så var det først her det gik galt :(

(Det skal lige indskydes, at med den "store" motor, menes en V6 motor, der
var lettere trimmet - havde i omegnen af 240hk, hvor 170hk er standard)

10/6 kørte en veninde min bil tilbage til Brønderslev - efter bryllup 9/6.
Den nåede aldrig tilbage, hun ringede, jeg holder 4km fra Brønderslev.. og
din bil ryger! FUCK! Kommer ud og konstaterer at kølevandet er pist væk på
bilen.

Igen - bilen bliver bugseret væk, og dagen efter får jeg konstateret at
Falck har rykket fronten i stykker på bilen :/ Ydermere, er der tydelige
stempelgang at høre på bilen når den startes op - så en hurtig beslutning -
da jeg er afhængig af bil, er at smide min reservemotor i - og så siden hen
fejlsøge på den store.

Så gjort, ny tandrem, vandpumpe, olie og tændrør og en forlænget weekend på
værksted senere... Reservemaskinen spinder - den går rigtig godt.. Indtil
1350km senere... Lavt flyvende igennem store vildmose, gennem en kurve,
lyder der et 'hu!' - og trækkraften forsvinder - jeg kobler ud, og lader
lortet rulle til nærmeste vejskilt, så jeg vidste hvor jeg var. Åbner
motorhjelmen - og konstaterer at mit tandremsdæksel ikke længere er intakt.
Eneste lyspunkt, var at jeg havde en kasse øl stående i bilen, så havde jeg
da noget at hygge mig med indtil hjælpen ankom.

Endnu en bugsering...

Bilen fik lov til at stå i over en uge - jeg gad ikke! Desuden havde jeg
ferie, så jeg var sur og lå på min sofa.

I sidste uge blev hun så åbnet... Bolten til remstrammeren var
knækket...Tilsyneladende er jeg sluppet heldigt... kun 12 bukkede ventiler,
ingen stempelhakker, og ingen styr... jeg har brokket mig på livet løs til
Opel over deres dårlige stumper - alle dele jeg har brugt har været
originale...

I søndags, åbnede vi så den store - for at besigtige den - den har ristet
kanaler, og har ridset cylindervæggene godt og grundigt - til gengæld er
topstykkerne intakte! De blev sendt til planslibning i mandags, så med lidt
held er jeg kørende igen i løbet af denne uge...

Selvom jeg har overblikket over hvad bilen koster at holde kørende - tror
jeg ikke det er sundt at offentliggøre en kr/km statistik for min bil

I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over :)

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



 
 
BJ (31-07-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 31-07-07 23:34


"Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP .. en masse.
Davs.

> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over
> :)

Huuhhh ... og det var mig, der i sin tid rådede dig til at købe en Subaru
Forester 2.5XT mit der ganze molevitten.

Godt du ikke fulgte mit råd for hvad skulle ellers have fået tiden til at gå
med samt bruge alle dine spareskillinger til..

mvh
Bjørn J.



Ukendt (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-07 23:38


"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46afb8bc$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> KLIP .. en masse.
> Davs.
>
>> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over
>> :)
>
> Huuhhh ... og det var mig, der i sin tid rådede dig til at købe en Subaru
> Forester 2.5XT mit der ganze molevitten.

Kærlighed til første køretur slog ikke ønsket om en sprit ny bil...

> Godt du ikke fulgte mit råd for hvad skulle ellers have fået tiden til at
> gå med samt bruge alle dine spareskillinger til..

Heh, ja - de har massere af ben at gå på for tiden... :(

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



ShutEye (31-07-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 31-07-07 23:58

Surt!

> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Men lidt sjovt at der står "0" under "effekt" i dit link :)
(unskyld!)



Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 00:05


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:f8oeqf$bvh$1@news.datemas.de...
> Surt!
>
>> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>
> Men lidt sjovt at der står "0" under "effekt" i dit link :)
> (unskyld!)

Grin bare - havde jeg ikke kunne klare det, havde jeg ikke skrevet historien


Men effekt på 0hk - er nok meget reelt. Den holder pt i pit, med kun bunden
monteret... Har efterhånden et arsenal af V6-stumper, så fandt i rodet 2
topstykker, der var brugbare - de er blevet planslebet, og bliver monteret
inden for nærmeste fremtid :)

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



ShutEye (01-08-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 01-08-07 00:08

>> Surt!
>>
>>> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
>>
>> Men lidt sjovt at der står "0" under "effekt" i dit link :)
>> (unskyld!)
>
> Grin bare - havde jeg ikke kunne klare det, havde jeg ikke skrevet
> historien

Hehe næh det havde nok været ... dumt :)

> Men effekt på 0hk - er nok meget reelt. Den holder pt i pit, med kun
> bunden monteret... Har efterhånden et arsenal af V6-stumper, så fandt i
> rodet 2 topstykker, der var brugbare - de er blevet planslebet, og bliver
> monteret inden for nærmeste fremtid :)

Jaja i det mindste har du en V6'er - jeg nøjes med 1396ccm på 4 cylindre ;)



Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 00:15


"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:f8ofbf$ddo$1@news.datemas.de...

>> Men effekt på 0hk - er nok meget reelt. Den holder pt i pit, med kun
>> bunden monteret... Har efterhånden et arsenal af V6-stumper, så fandt i
>> rodet 2 topstykker, der var brugbare - de er blevet planslebet, og bliver
>> monteret inden for nærmeste fremtid :)
>
> Jaja i det mindste har du en V6'er - jeg nøjes med 1396ccm på 4 cylindre
> ;)

Og? ;) Din kan køre ;)

Jeg har haft V6 de sidste 120.000km jeg har kørt - svarende til 3½ år. Jeg
er ikke sikker på at jeg skal i en 4-cylindret igen - med mindre der er tryk
på.

De gamles Avensis med 150hk finder jeg sløv... :)

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Roberto (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Roberto


Dato : 01-08-07 08:30


Hej Bjørn, det lyder ikke så sjovt, hvis man mekker mere end man kører
er man gået for langt ud over kanten (den teknologiske)!

Bjørn wrote:

> Jeg har haft V6 de sidste 120.000km jeg har kørt - svarende til 3½ år. Jeg
> er ikke sikker på at jeg skal i en 4-cylindret igen - med mindre der er tryk
> på.

Det er jo ikke det samme lissom olie med tryk ikke når benzin m. tryk
til sokkerne. Hvis ikke jeg var så nærrig med benzinforbruget havde jeg
da nok osse en v6'er. Måske hvis Carianen bare ville lægge sig til at dø.


> De gamles Avensis med 150hk finder jeg sløv... :)

Ja ja men den sk*der heller ikke på sig selv hele tiden ...
Det koster at være på teknologisk forkant.
Bortset fra det, er det ikke dig selv der mekker den? Så ved du jo hvor
du skal henvende dig for at komme af med frustrationerne ;)

Roberto

>
> --
> Mvh Bjørn
> Opel Vectra V6 Sport '99
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1

Bjørn (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 01-08-07 08:38


"Roberto" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:f8pcpo$nih$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Hej Bjørn, det lyder ikke så sjovt, hvis man mekker mere end man kører er
> man gået for langt ud over kanten (den teknologiske)!
>
> Bjørn wrote:
>
>> Jeg har haft V6 de sidste 120.000km jeg har kørt - svarende til 3½ år.
>> Jeg er ikke sikker på at jeg skal i en 4-cylindret igen - med mindre der
>> er tryk på.
>
> Det er jo ikke det samme lissom olie med tryk ikke når benzin m. tryk til
> sokkerne. Hvis ikke jeg var så nærrig med benzinforbruget havde jeg da nok
> osse en v6'er. Måske hvis Carianen bare ville lægge sig til at dø.

Du kan låne mig Carinaen - jeg har åbenbart talent for at få lortet til at
gå i stykker

Jeg må indrømme at benzinforbruget aldrig har været noget jeg har tænkt
over - den store maskine gik 8-9 km/l, og så på oktan 98.

>> De gamles Avensis med 150hk finder jeg sløv... :)
>
> Ja ja men den sk*der heller ikke på sig selv hele tiden ...

Som du dog kan sige det

> Det koster at være på teknologisk forkant.
> Bortset fra det, er det ikke dig selv der mekker den? Så ved du jo hvor du
> skal henvende dig for at komme af med frustrationerne ;)

Det er meget begrænset hvad jeg har rørt i denne omgang - det meste er
foregået på timeløn...

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Roberto (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Roberto


Dato : 01-08-07 09:59

Bjørn wrote:
> "Roberto" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:f8pcpo$nih$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Hej Bjørn, det lyder ikke så sjovt, hvis man mekker mere end man kører er
>>man gået for langt ud over kanten (den teknologiske)!
>>
>>Bjørn wrote:
>>
>>
>>>Jeg har haft V6 de sidste 120.000km jeg har kørt - svarende til 3½ år.
>>>Jeg er ikke sikker på at jeg skal i en 4-cylindret igen - med mindre der
>>>er tryk på.
>>
>>Det er jo ikke det samme lissom olie med tryk ikke når benzin m. tryk til
>>sokkerne. Hvis ikke jeg var så nærrig med benzinforbruget havde jeg da nok
>>osse en v6'er. Måske hvis Carianen bare ville lægge sig til at dø.
>
>
> Du kan låne mig Carinaen - jeg har åbenbart talent for at få lortet til at
> gå i stykker

Heh, den er nok meget for morfar-agtig til dig.
Nu er et eller andet imellem topstykket og kat-en ved at futte af, for
den lyder som en gl vw Käfer.
Så sent som slut dec brugte jeg 6000 på en ny udstødning, men selvf ikke
manifold eller forrør.

> Jeg må indrømme at benzinforbruget aldrig har været noget jeg har tænkt
> over - den store maskine gik 8-9 km/l, og så på oktan 98.
1.5 gang en langsom Carina.

>>>De gamles Avensis med 150hk finder jeg sløv... :)
>>Ja ja men den sk*der heller ikke på sig selv hele tiden ...
Den har iøvrigt osse kun 146.5hk og vejer ganske meget sådan en Avensis.

> Som du dog kan sige det

Jeg har ikke tid til at pakke det ind ;)

>>Det koster at være på teknologisk forkant.
>>Bortset fra det, er det ikke dig selv der mekker den? Så ved du jo hvor du
>>skal henvende dig for at komme af med frustrationerne ;)
>
> Det er meget begrænset hvad jeg har rørt i denne omgang - det meste er
> foregået på timeløn...

Ævs! Tja du har det lissom mig så, enten har man tid eller osse har man
penge, aldrig begge dele!

Jeg håber da du får den til at virke igen.

/Roberto

Bjørn (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 01-08-07 10:29


"Roberto" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:f8pi17$obv$1@news.net.uni-c.dk...
> Bjørn wrote:
>> "Roberto" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:f8pcpo$nih$1@news.net.uni-c.dk...

>> Du kan låne mig Carinaen - jeg har åbenbart talent for at få lortet til
>> at gå i stykker
>
> Heh, den er nok meget for morfar-agtig til dig.
> Nu er et eller andet imellem topstykket og kat-en ved at futte af, for den
> lyder som en gl vw Käfer.
> Så sent som slut dec brugte jeg 6000 på en ny udstødning, men selvf ikke
> manifold eller forrør.

Forrør incl. katalysator koster 5500+moms til min... originalt...

Og gæt hvad min blev kasseret på til syn, i løbet af de 14 dage, den kørte
med standard maskinen :(

>> Jeg må indrømme at benzinforbruget aldrig har været noget jeg har tænkt
>> over - den store maskine gik 8-9 km/l, og så på oktan 98.
> 1.5 gang en langsom Carina.
>
>>>>De gamles Avensis med 150hk finder jeg sløv... :)
>>>Ja ja men den sk*der heller ikke på sig selv hele tiden ...
> Den har iøvrigt osse kun 146.5hk og vejer ganske meget sådan en Avensis.

Jeg mener da at Avensisen er opgivet til 150hk (2,0 16v fra 2004) - eller er
det Carinaen du tænker på?

>> Som du dog kan sige det
>
> Jeg har ikke tid til at pakke det ind ;)
>
>>
>> Det er meget begrænset hvad jeg har rørt i denne omgang - det meste er
>> foregået på timeløn...
>
> Ævs! Tja du har det lissom mig så, enten har man tid eller osse har man
> penge, aldrig begge dele!

Jeg har vist rigeligt med tid så ;)

> Jeg håber da du får den til at virke igen.

Gør jeg også - den burde som sagt trille igen her i ugen... håber jeg...

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Roberto (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Roberto


Dato : 01-08-07 11:25

Bjørn wrote:

> Forrør incl. katalysator koster 5500+moms til min... originalt...
>
> Og gæt hvad min blev kasseret på til syn, i løbet af de 14 dage, den kørte
> med standard maskinen :(

Bittert.

> Jeg mener da at Avensisen er opgivet til 150hk (2,0 16v fra 2004) - eller er
> det Carinaen du tænker på?

Næh magre 108kw (146/147 ? hk) for en vvti 2L, det er lidt for meget
pral at skrive 150. Den er hverken hurtigere (samme 9.4s) eller mere
beskeden (samme 11.9km/L) end en gl Carina.

>>Jeg håber da du får den til at virke igen.
>
>
> Gør jeg også - den burde som sagt trille igen her i ugen... håber jeg...

Mere tid og penge :)

/Roberto

Bjørn (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 01-08-07 12:52


"Roberto" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:f8pn1h$p7e$1@news.net.uni-c.dk...
> Bjørn wrote:
>
>> Forrør incl. katalysator koster 5500+moms til min... originalt...
>>
>> Og gæt hvad min blev kasseret på til syn, i løbet af de 14 dage, den
>> kørte med standard maskinen :(
>
> Bittert.

Jaeh - men som sagt - jeg har vist massere af tid

>> Jeg mener da at Avensisen er opgivet til 150hk (2,0 16v fra 2004) - eller
>> er det Carinaen du tænker på?
>
> Næh magre 108kw (146/147 ? hk) for en vvti 2L, det er lidt for meget pral
> at skrive 150. Den er hverken hurtigere (samme 9.4s) eller mere beskeden
> (samme 11.9km/L) end en gl Carina.

Den er dælme ikke meget over 10, når jeg kører. Med marchfart på
150-160km/t, er økonomien lige så god/elendig som i Vectraen - selv om
vectraen havde 90hk mere...

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Uffe Ravn (31-07-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 31-07-07 23:59

Bjørn wrote:

> kablerne til skiftet
> begge bankesensorer
> en bosch 4-bars trykregulator
> krumtapsføleren
> defekt stik
> tandrem
> kølevandet
> fronten i stykker

> tandrem
> vandpumpe
> olie
> tændrør
> tandremsdæksel
> en kasse øl
> Bolten til remstrammeren
> 12 bukkede ventiler

> Selvom jeg har overblikket over hvad bilen koster at holde kørende -
> tror jeg ikke det er sundt at offentliggøre en kr/km statistik for
> min bil

Sikke en omgang

> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden
> over :)

Puha, jeg ville alvorligt overveje at skifte til noget med forkæde på, omend
det valg kræver indkøb af svejsetråd.

Tak for historien alligvel.

Mvh.Uffe Ravn




Ukendt (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-07 00:08


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:46afbece$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Bjørn wrote:
>
>> kablerne til skiftet
>> begge bankesensorer
>> en bosch 4-bars trykregulator
>> krumtapsføleren
>> defekt stik
>> tandrem
>> kølevandet
>> fronten i stykker
>
>> tandrem
>> vandpumpe
>> olie
>> tændrør
>> tandremsdæksel
>> en kasse øl
>> Bolten til remstrammeren
>> 12 bukkede ventiler
>
>> Selvom jeg har overblikket over hvad bilen koster at holde kørende -
>> tror jeg ikke det er sundt at offentliggøre en kr/km statistik for
>> min bil
>
> Sikke en omgang

Jep - en bankesensor er 7-800kr, trykregulator er 7-800kr, krumtapsføler er
400kr, kabler er 1000kr, tandremskit er 2400kr, vandpumpe er 1500 - så det
render hurtigt op. 1 ventil koster i omegnen af 300-350kr.

Øllene var faktisk de billigste - men de holdte dæmle heller ikke ret længe
:)

>> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden
>> over :)
>
> Puha, jeg ville alvorligt overveje at skifte til noget med forkæde på,
> omend
> det valg kræver indkøb af svejsetråd.

Aldrig - jeg er stædig hvad sådan noget angår - den SKAL køre igen Omend
jeg dog nok har måtte sande, at den er for dyr at bruge som hverdagsbil
sådan som den opfører sig lige i øjeblikket. Tankerne går på at erhverve en
5-10.000krs bil med god tid til syn - og så have den som backup hvis
vectraen brager igen...

> Tak for historien alligvel.

Så lidt

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Klaus D. Mikkelsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-07 05:30

"Bjørn" skriver:
>
> Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når kærligheden
> gør ondt (=koster dyrt!)

-cut- en lang og trist historie.

> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over :)

Tror du ikke bare du skal gøre som Martin og få dig en lille damebil
(Pug 207)?

Hans bil kan jo heller ikke holde til at blive tunet.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@bygteknik.dk (01-08-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 01-08-07 08:01

"Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev :

>Hey gutter,



Hey Bjørn !


Træls historie ... Du skulle vist have købt dig en SPiril i stedet
for ?

tror det havde været billigere - og fun factoren noget nær den samme


--
Jan_stevns

Bjørn (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 01-08-07 08:24


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:apb0b3lb1pdafk82buf0ntk6m2800a03lf@news.tele.dk...
> Træls historie ... Du skulle vist have købt dig en SPiril i stedet
> for ?
>
> tror det havde været billigere - og fun factoren noget nær den samme

Jeg tvivler - til trods for Vectraen kun har rullet 1350km siden 10/6 i
år... Så har jeg stadig rundet små 33.000km i den - den blev indkøbt ca.
1/9-06

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Uffe Bærentsen (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 01-08-07 09:00


"Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hey gutter,
>
> Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når kærligheden
> gør ondt (=koster dyrt!)
>
> Det er efterhånden en lang og trættende affære - jeg synes jeg har taget
> alle de forholdsregler jeg fandt nødvendigt - men alligevel brager lortet
> af gang på gang... :(
>
> For at gøre en kort historie lang - så har jeg med den store maskine haft
> periodiske fejlkoder - mistet signal til bankesensorer... Det havde jeg
> egentlig ikke fået gjort noget ved, indtil en dag, jeg ved et voldsomt
> gearskifte kom til at strække kablerne til skiftet over (hovsa!) - det
> viser sig så, at de _var_ defekte, og var stripset sammen - så tror da
> pokker. Så jeg får bilen bugseret i pit - får skiftet begge bankesensorer,
> og skiftet til en bosch 4-bars trykregulator - jeg var overbevist om at
> det var den trykkede 3 (@4) bars, der voldte mig startproblemer til tider.
> Efter operationen gik der hele 5,9km - så sendte den fejlkode igen...
> Tilbage til tegnebordet, i kampens hede, var krumtapsføleren stået af...
> Dén bliver skiftet... herefter er der konstant lysende motorlampe! Lambda
> kredsløb 2 - ingen signal. Finder så et lettere, ehm, defekt stik, og får
> rettet op på det. Over de næste 2-3.000km spinder bilen som den skal -
> herligt! Den får skiftet tandrem på autoriseret, med alt tilbehør - så
> skulle den være klar til 60.000km mere... Men så var det først her det gik
> galt :(
>
> (Det skal lige indskydes, at med den "store" motor, menes en V6 motor, der
> var lettere trimmet - havde i omegnen af 240hk, hvor 170hk er standard)
>
> 10/6 kørte en veninde min bil tilbage til Brønderslev - efter bryllup 9/6.
> Den nåede aldrig tilbage, hun ringede, jeg holder 4km fra Brønderslev.. og
> din bil ryger! FUCK! Kommer ud og konstaterer at kølevandet er pist væk på
> bilen.
>
> Igen - bilen bliver bugseret væk, og dagen efter får jeg konstateret at
> Falck har rykket fronten i stykker på bilen :/ Ydermere, er der tydelige
> stempelgang at høre på bilen når den startes op - så en hurtig
> beslutning - da jeg er afhængig af bil, er at smide min reservemotor i -
> og så siden hen fejlsøge på den store.
>
> Så gjort, ny tandrem, vandpumpe, olie og tændrør og en forlænget weekend
> på værksted senere... Reservemaskinen spinder - den går rigtig godt..
> Indtil 1350km senere... Lavt flyvende igennem store vildmose, gennem en
> kurve, lyder der et 'hu!' - og trækkraften forsvinder - jeg kobler ud, og
> lader lortet rulle til nærmeste vejskilt, så jeg vidste hvor jeg var.
> Åbner motorhjelmen - og konstaterer at mit tandremsdæksel ikke længere er
> intakt. Eneste lyspunkt, var at jeg havde en kasse øl stående i bilen, så
> havde jeg da noget at hygge mig med indtil hjælpen ankom.
>
> Endnu en bugsering...
>
> Bilen fik lov til at stå i over en uge - jeg gad ikke! Desuden havde jeg
> ferie, så jeg var sur og lå på min sofa.
>
> I sidste uge blev hun så åbnet... Bolten til remstrammeren var
> knækket...Tilsyneladende er jeg sluppet heldigt... kun 12 bukkede
> ventiler, ingen stempelhakker, og ingen styr... jeg har brokket mig på
> livet løs til Opel over deres dårlige stumper - alle dele jeg har brugt
> har været originale...
>
> I søndags, åbnede vi så den store - for at besigtige den - den har ristet
> kanaler, og har ridset cylindervæggene godt og grundigt - til gengæld er
> topstykkerne intakte! De blev sendt til planslibning i mandags, så med
> lidt held er jeg kørende igen i løbet af denne uge...
>
> Selvom jeg har overblikket over hvad bilen koster at holde kørende - tror
> jeg ikke det er sundt at offentliggøre en kr/km statistik for min bil
>
> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over
> :)
>
> --
> Mvh Bjørn
> Opel Vectra V6 Sport '99
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1


En træls historie.
Ikke engang sommervejret har været opmuntrende.

Tror ikke selv et hunkønsvæsen kunne have klaret at drive dig SÅ langt ud


Brummer melodien fra Life of Brian:
'Always look on the bright side of life...........'




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Bjørn (01-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 01-08-07 12:54


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46b03d86$0$25468$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> En træls historie.
> Ikke engang sommervejret har været opmuntrende.

Absolut ikke - ferien er også overstået...

> Tror ikke selv et hunkønsvæsen kunne have klaret at drive dig SÅ langt ud
>

Det tror jeg faktisk du har ret i - det er i hvert fald ikke sket før

> Brummer melodien fra Life of Brian:
> 'Always look on the bright side of life...........'

Hehe - den skal jeg lige huske, til næste gang det går galt

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



preben nielsen (02-08-2007)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 02-08-07 06:26


"Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hey gutter,
>
> Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når
> kærligheden gør ondt (=koster dyrt!)
>
> Det er efterhånden en lang og trættende affære - jeg synes jeg
> har taget alle de forholdsregler jeg fandt nødvendigt - men
> alligevel brager lortet af gang på gang... :(

Køb en Yaris.

-p



Mogens (02-08-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-08-07 08:24

"Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når kærligheden
> gør ondt (=koster dyrt!)
> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over
> :)

Ja, det var træls for dig. Jeg glæder mig til at høre mere om dit NYE
projekt !



Bjørn (03-08-2007)
Kommentar
Fra : Bjørn


Dato : 03-08-07 13:42


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:gEfsi.5368$ZA.2278@newsb.telia.net...
> "Bjørn" <bjorn[a]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> news:46afb637$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Lige en kort historie - for at fortælle, hvad der kan ske, når
>> kærligheden gør ondt (=koster dyrt!)
>> I denne omgang satser jeg da på at den holder i hvert fald weekenden over
>> :)
>
> Ja, det var træls for dig. Jeg glæder mig til at høre mere om dit NYE
> projekt !

Jeg har en del projekter i overvejelserne; men de er så vidt forskellige...

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det ikke bliver en standard 170
hestes motor der ender under hjelmen nu her

En anden ting jeg går og pusler lidt med er trykladning på V6'eren - man kan
få nogle ret fornuftige kompressorkits til dem...

Men begynder vi på voldsom tuning som den første motor i Vectraen, så er jeg
deromkring, hvor den skal degraderes til bil nr 2... 40.000km om året,
8-9km/l og oktan 98 er en dyr fornøjelse.

--
Mvh Bjørn
Opel Vectra V6 Sport '99
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste