Gulpladenedvejning - et nummer for smart?
Fra : Jacob Pedersen

Dato : 31-07-07 06:27

Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft

http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece

--
Venlig Hilsen
Jacob Pedersen

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 08:09

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece
>
> --
Ja det viser bare igen hvor uvidende han er om sine egne afgifter.

Der står " billig periode på et halvt år i"
og
"Det bliver sådan, at man går tilbage til den oprindelige afgift, man har
betalt. Det vil sige, at dem, der vejer ned nu, får en billig periode, men
så går vi tilbage på den afgift, de har betalt tidligere"

Men vidste han nu hvordan der afregnes burde han jo vide at man på gulplader
faktisk betaler for 1 år ad gangen det gør jeg i hvertfald

Men lad os nu træde vande og se hvor han ender han bestemmer ikke alene.

Hilsen

Johnny

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 08:59

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece
>
> --
Vil det egenligt ikke blot betyde at skattestoppet er død, gulplade
bilisterne har jo fået en skattelettelse som igen tages fra dem

hilsen

Johnny

Fra : SG

Dato : 31-07-07 09:29

"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i news:46aeec45$0$4164$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Vil det egenligt ikke blot betyde at skattestoppet er d›d, gulplade
> bilisterne har jo f†et en skattelettelse som igen tages fra dem

I så fald er det vel egentlig bare en opretholdelse af skattestoppet...

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 09:38

"SG" <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i news:46aeec45$0$4164$ba624c82
> @nntp02.dk.telia.net:

> I så fald er det vel egentlig bare en opretholdelse af skattestoppet...

tror måske vi skal tage den del i dk.politik, men er skattestoppet ikke
bygget op så det er ok at lette beskatningen (som man har gjort her) men
forbudt at give en ekstra skat (som han vil gøre).

Ellers vil det jo også betyde at de andre skattelettelser der ellers er
kommet under skattestoppet netop kan genindføres.

Hilsen

Johnny

Fra : SG

Dato : 31-07-07 09:54

> [...]
>
> Ellers vil det jo også betyde at de andre skattelettelser der ellers
> er kommet under skattestoppet netop kan genindføres.

Joh, men når der er tale om en åbenlys fejl i deres lovgivning, er det
vel ok, at politikerne retter op på den igen?

Så jeg vil ikke kalde det en skattelettelse...

Al kommunikation vedr. lovforslaget taler jo netop om, at det skal blive
dyrere at have en privat gulpladebil. Det vil i min verden være komplet
uansvarligt at lade nedvejningsfejlen i lovgivningen ligge, når man har
meldt ud, at lovændringen skulle have modsatte effekt.

-SG

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 10:57

> [...]
> uansvarligt at lade nedvejningsfejlen i lovgivningen ligge, når man har
> meldt ud, at lovændringen skulle have modsatte effekt.

Det har du så nok helt ret i, men stadigvæk er det jo bare sur røv at man
har lavet hullet og endda været klar over det uden at lappe det før det
bliver udnyttet, det bedste er vel at sætte en dato og fra den dato skal man
ikke regne med nedvejningen hjælper såfremt lovændring vedtages.

Men at lave lovændringen med tilbagevirkende virker helt forkert for mig, så
efter min mening har man dummet sig ligesom et supermarked af og til kan
komme til f.eks. hvis en vare ved en fejl sælges for billigt i kassen, her
ved folk måske også der på skiltet stod 399,- men at den gik ind i kassen
til 199,-, hvilket egenligt er værre da man bevidst snyder, i det tilfælde
med nedvejningen handler bilejere jo i god tro nedvejer deres bil for at
spare penge, og efter min mening bør alle der har gjort det inden hullet
bliver lukket have det de i følge nuværende lovgivning har krav på.

hilsen

Johnny

Fra : SG

Dato : 31-07-07 12:44

> [...]
> mening bør alle der har gjort det inden hullet bliver lukket have det
> de i følge nuværende lovgivning har krav på.

Som jeg ser det handler bilejerne ikke i god tro, når de nedvejer deres
biler. De ved udmærket godt, at den "feature" ikke var hensigten med den
seneste afgiftsændring.

Og især efter at det er blevet meldt ud, at loven bliver lavet om, når
folketinget er arbejdsdygtigt igen, kan alle der nedvejer deres bil fra nu
af jo kun være i ond tro.

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 12:58

> [...]
>
> Og især efter at det er blevet meldt ud, at loven bliver lavet om, når
> folketinget er arbejdsdygtigt igen, kan alle der nedvejer deres bil fra nu

Ja fra nu af fik min nedvejet i går kl 8,10 og papirerne aflevet 10,00 på
motorkontoret og på det tidspunkt var det eneste at holde sig til fra en
konservativ der ville have lukket huller pr. 1-8-07 og som han sagde alle
dem der havde nået og få det lavet inden, kom til at være i den nye
vægtafgiftsklasse.

Men regner ikke selv med at det holder mere en det år der kommer en
opkrævning på nu her, men skulle alligevel til syn så det kostede ikke at
spare det års afgift.

Det eneste jeg håber er at der kommer folk i folketinget der ved lidt om
hvad der skal til for at lovegive korrekt første gang, og kan ikke sige
andet end at det er bevist at "hastværk er lastværk"

Hilsen

Johnny

Hilsen

Johnny

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 31-07-07 16:51

On 31 Jul 2007 11:43:36 GMT, SG <ssamsonice-fjerndette@hotmail.com>
wrote:

>Som jeg ser det handler bilejerne ikke i god tro, når de nedvejer deres
>biler. De ved udmærket godt, at den "feature" ikke var hensigten med den
>seneste afgiftsændring.

Det er jeg nu ikke enig i - i en artikel fra maj måned bifalder
Kristian Jensen netop nedvejning af bilerne:
http://epn.dk/erhverv_samfund/article925623.ece

Og i en artikel fra i går citeres han for, at det var en
problemstilling de havde tage stilling til, men som ikke var med i det
endelige lovforslag:
http://epn.dk/erhverv_samfund/article1025825.ece

De har jo åbnet for muligheden undervejs i behandlingen af
lovforslaget og det må så være udtryk for et elendigt stykke arbejde
fra deres side, hvis dette alligevel ikke har været meningen.

Så jeg synes egentlig godt man kan argumentere for, at folk ikke
nødvendigvis har været i ond tro.

/Jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-07 12:23

On 31 Jul., 07:26, "Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk>
wrote:
> Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece

Jeg er enig med FDM i at det er for ringe at man hele tiden ændrer
reglerne.
Så tag skridtet fuldt ud og gør som det oprindeligt var tiltænkt, så
at det kun er momsreg. firmaer som må stå som ejere af gulpladebiler.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Joke

Dato : 31-07-07 12:40

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse Jeg er enig
[...]

Kan jeg også tilslutte mig, men man er jo nok nød til at tage hensyn til dem
der allerede har en gulpladet bil, hvilket vel må sige at man fra en givet
dato ikke længere kan indregistrere/omregistrere en gulplade bil som privat.

Det har så nok den uheldige virkning at brugte gulpladebiler bliver mere end
svære at sælge.

Men en ting kan vi blive enige om at hele denne afgift politik i år har vist
at det ikke er optimalt at haste lovgive.

hilsen

Johnny

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-07-07 13:39

Joke wrote:

> [...]
> gulplade bil som privat.
>
> Det har så nok den uheldige virkning at brugte gulpladebiler bliver

Så kan man jo lade dem blive "køre fri" lige som taxaerne.

Feks, hvis bilen har kørt mere end 300.000km eller er blevet over 8 år
gammel.

Og så sætte hvide plader på dem til den tid.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-07 16:57

"Joke" <nono@nonono.dkwei> wrote in

> Det har så nok den uheldige virkning at brugte gulpladebiler bliver
> mere end svære at sælge.

Lidt ligesom en hel del af de biler der blev dyrere ved ændringen af
afgiften, de bliver også sværere at sælge.

Fra : Bruno

Dato : 31-07-07 17:17

Jacob Pedersen wrote:
> Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece

Kun fornuftigt de retter fejlen. Hvis det nu havde vendt den anden vej
rundt, så havde der ikke været noget som beklagede sig.

Mvh
Bruno

Fra : S.L

Dato : 31-07-07 19:46

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i en meddelelse
> Så bliver der lukket med tilbagevirkende kraft
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1026121.ece

Ikke tilbagevirkende - men med næsten øjeblikkelig virkning.

Knud

Fra : Frede Pedersen

Dato : 01-08-07 08:34

"S.L" <sll@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Ikke tilbagevirkende - men med næsten øjeblikkelig virkning.
>
> Knud

Som jeg ser det, er der ingen af dem der allerede har nedvejet deres bil,
der får en varig reduktion af vægtafgift + misundelsesafgift ud af det.
Ministeren siger at det kun vil gælde i denne periode, og at næste gang der
skal betales, vil det være med samme beregningsgrundlag som før
nedvejningen.

Jacob Pedersen