Ny farve på bil
Fra : Jacob

Dato : 30-07-07 14:40

Skal man indberette det til motorkontoret, hvis ens bil bliver omlakeret i
en ny farve?

Fra : Ole Axelsen

Dato : 30-07-07 14:54

Jacob wrote:
> Skal man indberette det til motorkontoret, hvis ens bil bliver
> omlakeret i en ny farve?

Nej.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-07 14:55

Hej!

Jacob wrote:

> Skal man indberette det til motorkontoret, hvis ens bil bliver omlakeret i
> en ny farve?

Ja. Og hvis farven findes i en model med større motor skal du betale ny
registreringsafgift under reglen om konstruktive ændringer

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-07 15:08

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i meddelelsen

> Skal man indberette det til motorkontoret, hvis ens bil bliver omlakeret i
> en ny farve?

Motorkontoret - og dermed politiet - kan ikke se farven på din bil på
skærmen ...

--
Per

Fra : Jacob

Dato : 30-07-07 15:25

> "Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i meddelelsen

> Motorkontoret - og dermed politiet - kan ikke se farven på din bil på
> skærmen ...

.... men forsikringsselskabet kan..? De spørger i hvert fald efter farven,
når jeg ringer efter Autohjælp.

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 15:29

"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i en meddelelse

> ... men forsikringsselskabet kan..? De spørger i hvert fald efter farven,
> når jeg ringer efter Autohjælp.

He he - det er joke ik'?

Når Autohjælp/Falck spørger efter farven, er det blot for at være
sikre på at yde hjælp til den rette bil...

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-07 15:33

Mogens wrote:
> Når Autohjælp/Falck spørger efter farven, er det blot for at være
> sikre på at yde hjælp til den rette bil...

Ja, det er jo ikke SÅ nemt at kende bilen¨på nummerpladen

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Mogens

Dato : 30-07-07 15:39

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo ikke SÅ nemt at kende bilen¨på nummerpladen

Man skber hurtigere overblikket vha. farven - derfor

Fra : Henning

Dato : 30-07-07 16:09

On Mon, 30 Jul 2007 14:29:28 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i en meddelelse

>He he - det er joke ik'?
>
>Når Autohjælp/Falck spørger efter farven, er det blot for at være
>sikre på at yde hjælp til den rette bil...

Det er nemmere at finde en "rød Ford" på parkeringspladsen end en Ford
med nummerplade xxxxxx...

Fra : Henning

Dato : 30-07-07 15:27

On Mon, 30 Jul 2007 16:07:31 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>"Jacob" <mail@sletdette_jacobwaage.dk> skrev i meddelelsen

>Motorkontoret - og dermed politiet - kan ikke se farven på din bil på
>skærmen ...

Det kunne de i "gamle dage" da vi var på besøg på politistationen med
folkeskolen. Det er ~25 år siden, men jeg tvivler på politiets
it-systemer er blevet opdateret i mellemtiden

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-07-07 16:34

> Det kunne de i "gamle dage" da vi var på besøg på politistationen med
> folkeskolen. Det er ~25 år siden, men jeg tvivler på politiets
> it-systemer er blevet opdateret i mellemtiden

Som ivrig scanner-lytter hører man da tit at de ved opslag på en nummerplade
oplyser køretøjets farve. Men man hører altså også tit at den ikke passer

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 17:02

> Motorkontoret - og dermed politiet - kan ikke se farven på din bil på
> skærmen ...

Da jeg skulle få oplyst hvem en smutter var, da jeg arbejdede på en tank,
spurte betjenten oftest efter farven....

/SWP

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-07 17:49

"Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i meddelelsen

> Da jeg skulle få oplyst hvem en smutter var, da jeg arbejdede på en tank,
> spurte betjenten oftest efter farven....

Betvivler du hvad jeg siger - eller hvad? :)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 18:16

> Betvivler du hvad jeg siger - eller hvad? :)

Ja, det står der jo også ret tydeligt ovenfor.. lige mellem linierne.. =)

/SWP

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-07-07 18:42

> Ja, det står der jo også ret tydeligt ovenfor.. lige mellem linierne.. =)

I så fald skal jeg minde dig om - qua mine mange beretninger om nærkontakt
med politiet i disse spalter i forbindelse med aviskørsel - at jeg nok ved
hvad jeg skriver om hvad det angår ;)

--
Per

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-07 18:44

"Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i en meddelelse news:46ae0b7c$0

> Da jeg skulle få oplyst hvem en smutter var, da jeg arbejdede på en tank,
> spurte betjenten oftest efter farven....

Hvis de kendte farven, spurgte de jo ikke til den? ;). Monstro det ikke var
for at spotte den hurtigere i gadebilledet, sæt betjenten er ny, unge er
gerne lidt nærsynet :)).

Fra : Henning

Dato : 30-07-07 21:00

>Da jeg skulle få oplyst hvem en smutter var, da jeg arbejdede på en tank,
>spurte betjenten oftest efter farven....

På bilen eller personen

Fra : Torben

Dato : 31-07-07 09:09

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> Motorkontoret - og dermed politiet - kan ikke se farven på din bil på
> skærmen ...

Har de ingen farveskærm?

mvh
Torben