/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad tjener forhandleren egentlig
Fra : CR


Dato : 29-07-07 14:58

Af de penge forhandleren modtager for en ny bil, hvor meget er så ren
fortjeneste?

Som et eksempel, lad os lige købsprisen på en ny bil er 294.500,00. Heraf er
25.000,00 moms og 169,500,00 er registreringsafgift. Forhandleren står nu
tilbage med 100.000,00. Hvor meget mon han betalte fabrikken for sådan en
bil - sådan ca.? Taler vi om 50.000,00? 75.000,00?



 
 
Mogens (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 29-07-07 15:10

"CR" <cr@notreal.dk> skrev i en meddelelse
news:46ac9ce9$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Af de penge forhandleren modtager for en ny bil, hvor meget er så ren
> fortjeneste?

Prøv at læse her -
www.sacleasing.dk/projects/sacleasing/sacweb.nsf/0/RUBN5WPFUR?OpenDocument



CR (29-07-2007)
Kommentar
Fra : CR


Dato : 29-07-07 15:30


> Prøv at læse her -
> www.sacleasing.dk/projects/sacleasing/sacweb.nsf/0/RUBN5WPFUR?OpenDocument

Tak for linket. Jeg synes dog teksten var en lille smule forvirrende mht.
hvor avancen ligger. Som jeg forstår det, så modtager forhandlerne 9% af
bilens pris fratrukket moms og registreringsafgift mens importøren modtager
23%. Resten må derved gå til fabrikken. Dvs. i mit eksempel modtager
forhandleren 9.000,00 mens fabrikken modtager 68.000,00.

De 9.000,00 forhandleren får rækker godt nok ikke langt. Det undrer mig at
de kan overleve.



Andreas M. Hansen (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 29-07-07 16:45

> De 9.000,00 forhandleren får rækker godt nok ikke langt. Det undrer mig at
> de kan overleve.

Han lever af sit værksted som servicerer alle de nye biler han sælger.

mvh

Andreas M. Hansen



Ukendt (29-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-07 17:06


> Tak for linket. Jeg synes dog teksten var en lille smule forvirrende mht.
> hvor avancen ligger. Som jeg forstår det, så modtager forhandlerne 9% af
> bilens pris fratrukket moms og registreringsafgift mens importøren
> modtager 23%. Resten må derved gå til fabrikken. Dvs. i mit eksempel
> modtager forhandleren 9.000,00 mens fabrikken modtager 68.000,00.
>
> De 9.000,00 forhandleren får rækker godt nok ikke langt. Det undrer mig at
> de kan overleve.

Som nævnt bliver kunden tilknyttet værkstedet og der kommer penge
derigennem. Derudover køber man ofte noget ekstraudstyr. Og der sælges
brugte vogne.. Hvor min forståelse er at der tjenes 10-15.000 på en bil i
prisklassen 85.000,-....


/SWP



ERLO (30-07-2007)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 30-07-07 08:14

Søren W skrev:
>> Tak for linket. Jeg synes dog teksten var en lille smule forvirrende mht.
>> hvor avancen ligger. Som jeg forstår det, så modtager forhandlerne 9% af
>> bilens pris fratrukket moms og registreringsafgift mens importøren
>> modtager 23%. Resten må derved gå til fabrikken. Dvs. i mit eksempel
>> modtager forhandleren 9.000,00 mens fabrikken modtager 68.000,00.
>>
>> De 9.000,00 forhandleren får rækker godt nok ikke langt. Det undrer mig at
>> de kan overleve.
>
> Som nævnt bliver kunden tilknyttet værkstedet og der kommer penge
> derigennem. Derudover køber man ofte noget ekstraudstyr. Og der sælges
> brugte vogne.. Hvor min forståelse er at der tjenes 10-15.000 på en bil i
> prisklassen 85.000,-....
>
>
> /SWP
>
>
Hej
I 1982 "tjente" man på en Mitsubishi Colt til 85.000,- kr.: 800,-kr.???
Resten skulle man selv sørge for.
Så kan man sige til sig selv det kan da aldrig gå! Nej - surt show.
Mvh. ERLO

BJ (30-07-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-07-07 08:17


"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:hagri.4$aY1.2@news.get2net.dk...

KLIP

> I 1982 "tjente" man på en Mitsubishi Colt til 85.000,- kr.: 800,-kr.???
> Resten skulle man selv sørge for.
> Så kan man sige til sig selv det kan da aldrig gå! Nej - surt show.

Ja, så hellere kludehandler eller optiker.

Her snakker vi fra 300 til 1.000% i avance.....

mvh
Bjørn J.



Ib Jakobsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-07-07 09:43

BJ skrev:

>> I 1982 "tjente" man på en Mitsubishi Colt til 85.000,- kr.: 800,-kr.???
>> Resten skulle man selv sørge for.
>> Så kan man sige til sig selv det kan da aldrig gå! Nej - surt show.

Det skal nok passe. Jeg kan huske vi solgte cykler og plæneklippere
også. Det tjente vi mere på en at sælge en ny bil. Og der var ikke det
samme bøvl.

> Ja, så hellere kludehandler eller optiker.
>
> Her snakker vi fra 300 til 1.000% i avance.....


Så lige med på skærmen hos thansen. Batteri indkøb:43kr - udsalg:119
plus 49kr for en liter syre. Kan ikke lige huske prisen på en 25l dunk,
men det er ikke noget at snakke om.






--
MVH

Ib Jakobsen

BJ (30-07-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-07-07 09:46


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46ada492$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
BJ skrev:

>>> I 1982 "tjente" man på en Mitsubishi Colt til 85.000,- kr.: 800,-kr.???
>>> Resten skulle man selv sørge for.
>>> Så kan man sige til sig selv det kan da aldrig gå! Nej - surt show.

>Det skal nok passe. Jeg kan huske vi solgte cykler og plæneklippere også.
>Det tjente vi mere på en at sælge en ny bil. Og der var ikke det samme
>bøvl.

>> Ja, så hellere kludehandler eller optiker.
>>
>> Her snakker vi fra 300 til 1.000% i avance.....


>Så lige med på skærmen hos thansen. Batteri indkøb:43kr - udsalg:119 plus
>49kr for en liter syre. Kan ikke lige huske prisen på en 25l dunk, men det
>er ikke noget at snakke om.

Summasummarum: Der er _stadig_ folk, der tror, registreringsafgiften på de
180% er forhandlerens fortjeneste/avance...også.

mvh
Bjørn J.






--
MVH

Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-07-07 14:31

BJ skrev:

>
> Summasummarum: Der er _stadig_ folk, der tror, registreringsafgiften på de
> 180% er forhandlerens fortjeneste/avance...også.

Ja, og det dælme så træls at skulle forklare dem, at den bil de har
betalt 180.000 reelt kun er 60.000 værd.


--
MVH

Ib Jakobsen

Jens C. Hansen (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 30-07-07 09:48

BJ wrote:
>
> Ja, så hellere kludehandler eller optiker.
> Her snakker vi fra 300 til 1.000% i avance.....

Har optikere efterhånden ret mange kunder? Eller er folk bange for at få rettet syn med laser?

Jeg fik rettet mit syn fra -4.25/-4.5 til i praksis 0/0 med laser i '92.
Det var fandeme lækkert ikke at skulle huske briller eller bøvle med kontaktlinser længere.

Jeg har svjh ikke været hos en optiker siden.

BJ (30-07-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 30-07-07 10:26


"Jens C. Hansen" <175.519_dsl@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
news:46ada5d4$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> Ja, så hellere kludehandler eller optiker.
>> Her snakker vi fra 300 til 1.000% i avance.....
>
> Har optikere efterhånden ret mange kunder? Eller er folk bange for at få
> rettet syn med laser?
>
> Jeg fik rettet mit syn fra -4.25/-4.5 til i praksis 0/0 med laser i '92.
> Det var fandeme lækkert ikke at skulle huske briller eller bøvle med
> kontaktlinser længere.
>
> Jeg har svjh ikke været hos en optiker siden.

Jeg er endnu ikke så "blind", jeg kan få en laseroperation og desuden er det
ikke alle, der få det.

Det afhænger helt af dit syn og er bestem stadig ikke uden en vis risiko..;)

mvh
Bjørn J.



Per Henneberg Kriste~ (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-07-07 13:37


> Har optikere efterhånden ret mange kunder? Eller er folk bange for at få
> rettet syn med laser?
>
> Jeg fik rettet mit syn fra -4.25/-4.5 til i praksis 0/0 med laser i '92.
> Det var fandeme lækkert ikke at skulle huske briller eller bøvle med
> kontaktlinser længere.

Kan man få rettet syn med laser når man er "gammelmandssynet" - altså skal
bruge læsebriller?

--
Per


Ukendt (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-07 16:54


> I 1982 "tjente" man på en Mitsubishi Colt til 85.000,- kr.: 800,-kr.???
> Resten skulle man selv sørge for.
> Så kan man sige til sig selv det kan da aldrig gå! Nej - surt show.

Det lyder jo helt urealistisk. Det vil for mentligt være kombineret med en
fast pris for at have mærket inde. MEN Denne pris motiverer jo virkelig
sælgeren til at få noget ekstra udstyr afsted.
Som det også er nævnt ligger pengene også i værkstedet. Og har folk købt en
bil et sted, bruger de oftest også det værksted.

/SWP



Mogens (30-07-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-07-07 16:58

"Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i en meddelelse
news:46ae098e$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> 800,-kr.

> Det lyder jo helt urealistisk.

Nu var 800 kr i '82 jo noget mere værd end idag. F.eks.
kostede en Opel Ascone 2.0 E Sport (det ypperste)
105.000 kr i 1982 - prøv at overføre dét til nutidskroner...



ERLO (30-07-2007)
Kommentar
Fra : ERLO


Dato : 30-07-07 17:21

Mogens skrev:
> "Søren W" <me [et a] cacba [Plet] dk> skrev i en meddelelse
> news:46ae098e$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> 800,-kr.
>
>> Det lyder jo helt urealistisk.
>
> Nu var 800 kr i '82 jo noget mere værd end idag. F.eks.
> kostede en Opel Ascone 2.0 E Sport (det ypperste)
> 105.000 kr i 1982 - prøv at overføre dét til nutidskroner...
>
>
Hej
Nu var Mitsubishi noget "særligt" på det tidspunkt.
Når man havde det mærke inde steg værkstedet i anseelse.
Det andet mærke vi havde "inde" var LADA.
Regnskabet for en 1200 : udsalgspris 39.800,+lev. fortjeneste 2400,-
(skulle bl.a. bruges 1.gratisservice ved 1000 km., delene blev betalt af
kunden).
Jo, man bliver FED af at være nybilsforhandler
Mvh. ERLO

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste