|
| Hvad er nedvejning? Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 29-07-07 00:47 |
|
Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
i synshallen?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Hr. Jensen (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 29-07-07 05:43 |
|
On Sun, 29 Jul 2007 01:46:53 +0200 "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> sent the following smoke signals:
>Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
>vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
>i synshallen?
Det er, så vidt jeg har forstået det, et rent administrativt indgreb, så
man sænker bilens lasteevne på papiret, men i praksis er det den samme
bil som før.
Men den skal synes med nedvejningen for at blive officiel (og for at
staten som sædvanlig kan få nogle flere af folks surt tjente penge i
kassen).
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Ib Jakobsen (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-07-07 10:04 |
|
Hr. Jensen skrev:
> Men den skal synes med nedvejningen for at blive officiel (og for at
> staten som sædvanlig kan få nogle flere af folks surt tjente penge i
> kassen).
Nu er det ikke ret meget der havner lige der. Som en anden skriver så er
selve omregistreringen gratis. Kommer lige i tanker om en ekstra bonus.
Mange af de biler der før lå over 2000kg total, skulle have dæk med et
større lastindex. Og de var som regel meget dyrere. Dem slipper man også
for.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jørgen L. (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 29-07-07 10:07 |
|
>Nu er det ikke ret meget der havner lige der. Som en anden skriver så er
>selve omregistreringen gratis. Kommer lige i tanker om en ekstra bonus.
>Mange af de biler der før lå over 2000kg total, skulle have dæk med et
>større lastindex. Og de var som regel meget dyrere. Dem slipper man også
>for.
Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som før
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12
| |
Ib Jakobsen (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 29-07-07 20:28 |
|
Jørgen L. skrev:
> Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
> stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som før
Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
Jeg tænker her på F.eks Citroen Berlingo og Peugeot Partner. Som van og
med kunstigt forhøjet totalvægt, for at få den ned i
registreringsafgift, skal begge køre med forstærkede dæk. Den samme bil
på hvide plader kan køre med almindelige dæk. Man har brændt naller og
sat forkerte dæk på vanudgaverne. Det samme er set med flere Toyotaer.
Hyundai Matrix van brændt man også nallerne på. De første havde total på
1875kg og blev for dyre, så man fik sat totalvægten op til magiske
2025kg. Check eventuelt Berlingo van og Partner vans typegodkendelser på
ftyr.dk
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Kent Nielsen (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 30-07-07 09:42 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46acea38$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Jørgen L. skrev:
> Hej Ib, det vil jeg så mene ikke er rigtigt, da dækkene vægt angivelser
> stadig skal passe til maks akseltryk, og det er jo stadig det samme som
> før
>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste akseltryk.
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Ib Jakobsen (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 30-07-07 09:55 |
|
Kent Nielsen skrev:
>
>>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
>
> Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste akseltryk.
>
Ok, det vil sige at det kun er rent økonomisk man nedsætter totalvægten.
Og dermed siger at det er acceptabelt at man kører med det der pludselig
er blevet til overlæs. Set i forhold til registreringsattesten. Se det
sætter tingene lidt på plads.
Men det sjove er at man spørger fabrikkerne om det er kan tolereres at
man sætter totalvægten op, for at der ikke skal betales så meget afgift.
Kravet er så at man sætter C-dæk på. Og beholder kravet når man igen går
under stregen for kravet.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Kent Nielsen (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 30-07-07 11:38 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46ada756$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Kent Nielsen skrev:
>
>>> Hvordan vil du holde samme akseltryk og samtidig nedsætte totalvægten?.
>>
>> Den tekniske tilladte totalvægt bibeholdes, dermed også højeste
>> akseltryk.
>
> Ok, det vil sige at det kun er rent økonomisk man nedsætter totalvægten.
> Og dermed siger at det er acceptabelt at man kører med det der pludselig
> er blevet til overlæs. Set i forhold til registreringsattesten. Se det
> sætter tingene lidt på plads.
> Men det sjove er at man spørger fabrikkerne om det er kan tolereres at man
> sætter totalvægten op, for at der ikke skal betales så meget afgift.
> Kravet er så at man sætter C-dæk på. Og beholder kravet når man igen går
> under stregen for kravet.
Ja, jeg kan godt følge din tankegang
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
Klaus D. Mikkelsen (29-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 29-07-07 07:07 |
|
"Preben Riis Sørensen" skriver:
>
> Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
> vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk foregår
> i synshallen?
De nedvejninger der har været tale om er ikek egenvægt, men mulige
totalvægt. Altså kun rent papirarbejde.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Kent Nielsen (30-07-2007)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 30-07-07 09:40 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:46abd56a$0$5656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Sidder der en klump jern under en 'opvejet' bil, er der støbt cement i
> vangerne som skal bankes ud, eller hvad er det lige der rent fysisk
> foregår
> i synshallen?
>
I synshallen kontrolleres, i et registreringssyn, at følgende ting er i
orden:
1: Egenvægt gange 1,2 må ikke give mere end det du vil nedveje til.
2. Maks. akseltryk gange 1,25 må ikke give over det du vil nedveje til.
3. Der må ikke nedvejes med mere end 30%
4. Der må ikke overskrides en skattegrænse, uden henvisning til skat (Dvs at
det kun er en fidus for biler der ligger på 2001 kg - 2500 kg i totalevægt)
--
Mvh
Kent Nielsen
| |
|
|