Mere nedvejning
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 28-07-07 06:22

Jeg har læst indlægene for nedvejning, og har et par
konkrete spørgmål desangående.
Min bil: Ford Explorer: totalvægt 2525, egenvægt 1925,
Årgang og regisatreret 1ste gang.:1999.
På en vægt kan jeg godt få den under de 2000.
Men, kan den nedvejes, så jeg slipper for noget afgift?

--
Mvh. Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-07 07:57

Kurt Nielsen skriver:

> [...]
> Årgang og regisatreret 1ste gang.:1999.
> På en vægt kan jeg godt få den under de 2000.
> Men, kan den nedvejes, så jeg slipper for noget afgift?

Med en egenvægt på 1925 kg, må du så maksimalt putte 75 kg ind i bilen.
I mit tilfælde vil det svare til at jeg ikke engang måtte køre bilen,
før vøgtgrænsen var overskredet.

Skal i være 3 mand i bilen må i maksimalt veje 37,5 kg hver.

Det bliver sku nok en no-go...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-07-07 09:26

"Kurt Nielsen" <no@emails.thank> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst indlægene for nedvejning, og har et par
> konkrete spørgmål desangående.
> Min bil: Ford Explorer: totalvægt 2525, egenvægt 1925,
> Men, kan den nedvejes, så jeg slipper for noget afgift?

Nej det kan du ikke der er to ting i det, den afgiftmæssige og den
synsmæssige.

Here we go:
Den grænse der før hed 2000 kg mht. reg afg. er flyttet til 2500 kg, dvs,
hvis du går under 2500 kg, skal du henvises til skat.

Derudover er der de tekniske ting, for at bilen kan godkendes med den
nedsatte vægt:
1: Egenvægt gange 1,2 må ikke give mere end det du vil nedveje til. (2310 kg
i dit tilfælde)
2. Maks. akseltryk gange 1,25 må ikke give over det du vil nedveje til.
3. Der må ikke nedvejes med mere end 30%

Sådan er reglerne skruet sammen.

Kent Nielsen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-07-07 10:03

On Sat, 28 Jul 2007 07:22:22 +0200 "Kurt Nielsen" <no@emails.thank> sent
the following smoke signals:

>Min bil: Ford Explorer: totalvægt 2525, egenvægt 1925,

>Men, kan den nedvejes, så jeg slipper for noget afgift?

Nej, for fylder du tanken, som vel er 80 l på sådan et møgdyr, er vægten
allerede oppe på 2005 kg...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : ShutEye

Dato : 28-07-07 14:16

> Nej, for fylder du tanken, som vel er 80 l på sådan et møgdyr, er vægten
> allerede oppe på 2005 kg...

Benzin vejer kun omkring 735 gram per liter ... :)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-07-07 05:32

On Sat, 28 Jul 2007 15:15:49 +0200 "ShutEye" <no@no.no> sent the
following smoke signals:

>Benzin vejer kun omkring 735 gram per liter ... :)

Okay, så tager vi motorolie, sprinklervæske, kølervæske og de andre
væsker med i regnestykket.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : ShutEye

Dato : 29-07-07 12:12

> Okay, så tager vi motorolie, sprinklervæske, kølervæske og de andre
> væsker med i regnestykket.

Heh ... ja nu var det ikke for at skyde dit argument i stykker, skulle bare
lige lege klåge-åge :)

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 28-07-07 21:32

Ja, ja, jeg havde nok en mistanke om at det ikke er min
biltype, der kan slippe lidt billigere.
Med 7 km/l synes jeg ellers at jeg betaler rigeligt til staten.

--
Mvh. Kurt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-07 22:55

Kurt Nielsen skriver:

> Med 7 km/l synes jeg ellers at jeg betaler rigeligt til staten.

Så skift bilen ud...