gule plader på 45-scootere?
Fra : Sven

Dato : 27-07-07 20:50

Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem med
de gule plader bare et stort bagagebærer? :)

Sven

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-07 20:57

On Fri, 27 Jul 2007 21:50:05 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader

Det har de heller ikke.

Derimod har knallert-30/25 gule plader

>mens andre har hvide?

De hvide er forbeholdt knallert-45 ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 27-07-07 22:47

Martin Johansen [6000] skrev:

> Derimod har knallert-30/25 gule plader

What!!!
Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
knallerter - og har heller aldrig set det!
Hvor nyt er det?

--
Mvh. John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-07 22:55

Jeg skrev, at det var 30'erne :)

>Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
>knallerter - og har heller aldrig set det!

Jeg ser flere med end uden efterhånden faktisk.

>Hvor nyt er det?

Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 28-07-07 08:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg skrev, at det var 30'erne :)

Det er vel også en lille knallert, eller?
Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
Puch 3-gears.
Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde

> Husker jeg rigtigt er det i år fra januar men husker det ej præcist.
Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
plader på knægtenes cykler

--
Mvh. John

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-07-07 09:59

On Sat, 28 Jul 2007 09:19:17 +0200 -= JF =- <null@null.null> sent the
following smoke signals:

>Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
>plader på knægtenes cykler

Det kommer nok førend vi tror ligesom miljøafgifter på alle former for
motion.
Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.

Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere
prutter du. Prutter = drivhusgasser.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : -= JF =-

Dato : 28-07-07 10:05

Hr. Jensen skrev:

> [...]
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
>
> Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere

Lige præcis afgift på prutter kan godt komme til at ruinere visse jeg
kender

--
Mvh. John

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-07 12:39

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.
>
> Grøntsager bliver det næste. Jo mere fiber/protein du spiser, jo mere

Hvad så med landmændene.
De bliver da ruinerede, hvis de skal betale for det køerne slipper ud.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Bruno

Dato : 28-07-07 13:03

Hr. Jensen wrote:
> [...]
> Årsag: Jo mere man laver, jo hurtigere trækker man vejret. Jo hurtigere
> man trækker vejret, jo mere kulilte lukker man ud i atmosfæren.

Forskellen til bilerne er bare at det man lukker ud kort forinden er
blevet optaget fra atmosfæren, altså er man neutral i modsætning til
forbrænding af olie som frigør CO2 der har været oplageret i årtusinder.

Altså den der med at mennesker og dyr er værre end biler er noget vås.

Mvh
Bruno

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-07-07 14:03

On Sat, 28 Jul 2007 14:03:25 +0200 Bruno <dont.use@this.address.ever>
> [...]

>blevet optaget fra atmosfæren, altså er man neutral i modsætning til
>forbrænding af olie som frigør CO2 der har været oplageret i årtusinder.

Muligt, men når man i dag skal betale CO2-afgifter for strøm fra
vandkraft i udlandet og vindmøller, hvorfor skulle de griske
skatteopkrævere så ikke også møve sig ind på dette lukrative område?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-07-07 11:28

>Min erfaring med knallerter stammer fra dengang rigtigt "mænd" kørte
>Puch 3-gears.
>Boret hakket, gearet og planet - og plomben havde man i sin halskæde

Næmli ja!! Det var tider :)

>Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
>plader på knægtenes cykler

Det skal du ikk med mindre de køber nye :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : -= JF =-

Dato : 28-07-07 12:06

Martin Johansen [6000] skrev:

> Næmli ja!! Det var tider :)

Og kaburatoren skruet fast med en vingemøtrikker så man lige kunne dreje
den til side, og så et stykke bøjet svejsetråd så man kunne pille
plomben ud

> Det skal du ikk med mindre de køber nye :)

Jamen, det skal såmænd nok komme en dag!

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 18:23

On Sat, 28 Jul 2007 13:06:03 +0200, -= JF =- <null@null.null> wrote:

>Og kaburatoren skruet fast med en vingemøtrikker så man lige kunne dreje
>den til side, og så et stykke bøjet svejsetråd så man kunne pille
>plomben ud

Hmm......og en indsugning, så man måtte løbe lortet i gang fordi
kickstarteren ikke kunne bruges og det bageste tandhjul mindre end
det forreste (næsten da .....overstørrelse cylinder....osv......og
så kom ham på Hondaen alligevel flyvende forbi.....*suk*.....men
heldigvis var dem med blå blink også mest interesseret i ham ) Og
besøg på tanken meget tit, fordi benzinen nærmest fossede
igennem.......det var tider. De ikke ret mange km før skidtet crashede
var sjove.........)

>Jamen, det skal såmænd nok komme en dag!

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Verner

Dato : 29-07-07 08:19

On Sat, 28 Jul 2007 12:27:32 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Næmli ja!! Det var tider :)

Hov hov - Glem nu ikke Bing 22mm karburatoren!

Verner

Fra : Bruno

Dato : 28-07-07 13:06

-= JF =- wrote:

> Så nu går jeg bare og venter på hvornår jeg skal ud og klaske et par
> plader på knægtenes cykler

Det vare nok lidt, der er heller ikke det samme problem med cykelister
der kører 80+ på cykelstien som der er med knalerter. De to-hjulede som
kun burde kunne køre 30 fylder rigtig meget i statistikkerne over uheld.

Mvh
Bruno

Fra : Allan Kristensen

Dato : 28-07-07 14:12

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> What!!!
> Jeg var sgu ikke klar over at der nu også skulle nummerplader på de små
> knallerter - og har heller aldrig set det!
> Hvor nyt er det?

Naboen købte ny knallert i September sidste år, og den har da en gul plade,
mener det blev indført 15 august 2006

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-07-07 20:57

> Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem
> med
> de gule plader bare et stort bagagebærer? :)

Mener at dem med guleplader er knallert 30'er

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-07-07 23:09

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> writes:

> Mener at dem med guleplader er knallert 30'er

Jeps, men det er sjovere at påstå at det er van-modeller med afkortet
sæde for at få plads til en større mælkekasse.

(Frit efter en onanym bidragsyder fra et par mdr siden.)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-07-07 22:25

Peter Dalgaard skrev:

> Jeps, men det er sjovere at påstå at det er van-modeller med afkortet
> sæde for at få plads til en større mælkekasse.
>
> (Frit efter en onanym bidragsyder fra et par mdr siden.)

Mener nu at huske at Autobang, ham med Rolls-royce, kørte hele møllem
igennem netop for at kunne registrere knallert45 på gule plader. Som en
gimmik.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 22:34

On Fri, 27 Jul 2007 21:50:05 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

>Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem med
>de gule plader bare et stort bagagebærer? :)

Dem på gule plader er nu såkaldt "lille knallert"....altså max 30, men
det får man ikke altid fornemmelsen af. Kom forleden på min "45" med
pænt hvidt skilt og blev i den grad overhalet af et par knallerter -
den ene med gult skilt den anden uden......som både kunne larme som
ind i h.......(mere end en HD)...og køre ret stærkt )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 18:02

> Hvorfor har nogle 45-scootere gule plader mens andre har hvide? Har dem
> med
> de gule plader bare et stort bagagebærer? :)

Alle nye små knallerter fra 1. juli 206 skal have gul plade.

http://www.trafikken.dk/wimpnews.asp?page=document&objno=91951

Hvid er til 45, som altid..

Så mon ikke kursen på Scootere fra foråret 2006 er steget en del... =)

/SWP