Nedvejning af bil på gule plader til under~
Fra : Tue Jensen

Dato : 27-07-07 14:41

Jeg har en Seat Altea Van fra 2006 med en totalvægt på 2025 kg. Den er købt
med 30 % afgift og jeg betaler årligt en ekstra afgift på ca. 5000 kr.
fordi bilen har en egenvægt på over 2000 kg.
Jeg har ladet mig fortælle, at efter de nye afgiftsregler fra
foråret/sommeren 2007 så er det muligt at nedveje sin brugte bil,
eksempelvis en Seat Altea Van, til under 2000 kg for derved at slippe for
en ekstra årlige afgift på ca. 5000 kr. Uden at det koster mig andet end en
nedvejning, og at jeg må have 25 kg mindre i bilen.
Er der nogle der ved om ovennævnte er rigtigt?

Hvordan nedvejer jeg bilen?
--
Venlig hilsen
Tue

--
Venlig hilsen
Tue

Fra : Tue Jensen

Dato : 27-07-07 14:45

On Fri, 27 Jul 2007 15:41:19 +0200, Tue Jensen wrote:

> [...]
> nedvejning, og at jeg må have 25 kg mindre i bilen.
> Er der nogle der ved om ovennævnte er rigtigt?

Jeg har ikke været i nyhedsgruppen i 14 dage og kan se at der er en
lignende tråd fra d. 24. Undskyld.
--
Venlig hilsen
Tue

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-07-07 15:23

On Fri, 27 Jul 2007 15:41:19 +0200 Tue Jensen <tuesjensen@gmail.com>
sent the following smoke signals:

> [...]
>nedvejning, og at jeg må have 25 kg mindre i bilen.
>Er der nogle der ved om ovennævnte er rigtigt?

Mjah, du slipper ikke helt for misundelsesafgiften på 900 kr., men 4100
kr er da også en slags penge.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : tom jensen

Dato : 28-07-07 01:24

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Mjah, du slipper ikke helt for misundelsesafgiften på 900 kr., men 4100
> kr er da også en slags penge.
>
> --
> Thomas

hej
det kan ikke helt gøre det med 4100 kr i forskel for den falder jo fra 9070
til 3420 kr når den kommer et tak ned på vægtskalaen.
så en besparelse på 5650 kr , det er da noget der vil noget
hvis det havde været en benzin havde det været fra 8180 til 2710 , en
besparelse på 5470 kr
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-07-07 09:52

On Sat, 28 Jul 2007 02:24:00 +0200 "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged>
> [...]

>så en besparelse på 5650 kr , det er da noget der vil noget
>hvis det havde været en benzin havde det været fra 8180 til 2710 , en

Damn, måske skulle man overveje at købe bil igen.
Nej, spøg til side, der bliver ikke købt bil foreløbigt, men igen, det
_er_ jo lørdag i dag.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 16:55

wrote:

> [...]
>nedvejning, og at jeg må have 25 kg mindre i bilen.
>Er der nogle der ved om ovennævnte er rigtigt?

---------------------
Kik her :
http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Varebiler/2007/Gulpladerabat.htm

Jeg ordnede det hele på min Suzuki Grand Vitara igår - på 2 timer
havde den været til registreringssyn og på motorkontoret - nemt og
hurtigt. Så nu venter jeg bare på den ny registreringsattest + 10 mdr.
afgift retur
Se bare at komme igang

Mogens

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-07-07 19:31

mogens.amd64@gmail.com wrote:

> [...]
> havde den været til registreringssyn og på motorkontoret - nemt og
> hurtigt. Så nu venter jeg bare på den ny registreringsattest + 10 mdr.

Hvad koster det så på motorkontoret? Det samme som en omregistrering eller?

Thore Jensen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-07-07 21:08

Det nummer kan vel ikke laves med en Pajero sport van fra 2003 med en
totalvægt på 2500 kg ??

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 21:37

On Fri, 27 Jul 2007 22:08:18 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Det nummer kan vel ikke laves med en Pajero sport van fra 2003 med en
>totalvægt på 2500 kg ??
Højst sandsynligt - i en synshal kan de give dig nøjagtig besked. Det
er lige netop gulplade biler mellem 2 og 2.5 t, der kan bruge fidusen.
Du kan evt. vente til den skal til almindelig syn, hvis det er tæt, og
så lave det om til et reistreringssyn. Men prøv at ringe til Applus
eller FDM, de kan sige det helt nøjagtigt. Men 500 kgl er godt nok
meget at skulle veje ned - min skulle kun have minus 75kg
Mogens

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 21:46

On Fri, 27 Jul 2007 22:08:18 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Det nummer kan vel ikke laves med en Pajero sport van fra 2003 med en
>totalvægt på 2500 kg ??

-----
Lidt Applus´s side:
De varebiler, der har mulighed for den store besparelse, skal bl.a.
være indregistreret første gang efter 2. juni 1998 og inden d. 25.
april 2007, ligesom de skal have en totalvægt på mellem 2.001 og
2.499 kg. Herudover skal de naturligvis opfylde de øvrige betingelser,
som Færdselsstyrelsen opstiller i Vejledning om syn af køretøjer for
at kunne blive nedvejet til en totalvægt på maks. 2000 kg. Dette kan
umiddelbart synes lidt indviklet. Men henvender man sig til sin lokale
Applus+ Bilsynshal, kan man få et hurtigt og klart svar på, om man kan
nedveje sin bil og hermed spare flere tusinde kroner årligt”.
-------------
så hvis din er rent 2500 så er der måske et problem - da de nævner en
grænse på 2001----2499 kg.
men held og lykke med det.
Mogens

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 21:48

On Fri, 27 Jul 2007 22:08:18 +0200, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

>Det nummer kan vel ikke laves med en Pajero sport van fra 2003 med en
>totalvægt på 2500 kg ??
-----
mere til dig her:
Måske det alligevel er 2500 rent der er grænsen.
kik her:
http://www.applusbilsyn.dk/fileadmin/Webmasterfiler/Nyheder/2007/vaegtafgifter_varebiler.pdf

Mogens

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-07-07 22:52

Lars Bisgaard wrote:
> Det nummer kan vel ikke laves med en Pajero sport van fra 2003 med en
> totalvægt på 2500 kg ??
>
> Mvh
>
> Lars Bisgaard

sikkert ikke...

Din bil vejer ret godt til i forvejen 1800 KG for K9 modellen og lidt
mere for K10, så totalvægten kommer nok over 2 tons i alle tilfælde..

Thore

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 27-07-07 21:33

>Hvad koster det så på motorkontoret? Det samme som en omregistrering eller?

--------------------
Det er utroligt nok fuldstændig gratis - det eneste jeg betalte var
registreringssyn hos Applus Bilsyn til 450,- kr, selom min bil kun er
2½ mdr gammel.
Mogens

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-07-07 22:49

> [...]
> Det er utroligt nok fuldstændig gratis - det eneste jeg betalte var
> registreringssyn hos Applus Bilsyn til 450,- kr, selom min bil kun er

Stort..
Jeg har nu bestilt et syn til mandag morgen 0850, så er jeg klar til når
motorkontoret åbner...

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 20:52

"SmaRTrxxv" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Stort..
> Jeg har nu bestilt et syn til mandag morgen 0850, så er jeg klar til når
> motorkontoret åbner...

Man skal nok også snart til at skynde sig http://jp.dk/arkiv/?id=1023622
:-/ , fik min synet i dag, og smutter forbi motorkontoret på Mandag

--
Mvh.
Dennis.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 28-07-07 21:44

>Man skal nok også snart til at skynde sig http://jp.dk/arkiv/?id=1023622
>:-/ , fik min synet i dag, og smutter forbi motorkontoret på Mandag
-----------

Puha - jeg nåede det lige Torsdag - en af mine bekendte skal igang
Mandag morgen - håber han når det
Der bliver travlhed

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 23:05

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Puha - jeg nåede det lige Torsdag - en af mine bekendte skal igang
> Mandag morgen - håber han når det
> Der bliver travlhed

he-he, jeg, min svoger , og en kollega var hos samme synssted i dag ,inden
for 1½ time , synsmanden sagde også at der havde været travlt, og det var
hovedsagelig gulplade biler der var kørt gennem hallen

--
Mvh.
Dennis.