Brugt familiebil?
Fra : Henning

Dato : 25-07-07 17:04

Haves: 3 små børn og 150.000,-
Ønskes: Fornuftig familiebil, hvor der er mere vægt på sikkerhed og
brugsværdi end prestige og skønhed

Hvad kan anbefales? Der skal selvsagt være plads på bagsædet til 3
barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?
Kørselsbehov ~15.000,- om året.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 18:02

Vi har ca samme behov som jer, men dog ingen børn endnu, jeg kigger meget på
en Skoda fabia, turbodiesel 1,4 .. De skriver mange steder det er en skøn
bil, små udgifter mm ... se for.eks denne som er en benzin dog
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=99925&source=2

Her i diesel
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=124098&source=2

Mht børnesæder, tjaa, ta selv ud og se den an .. Mvh Lasse

Fra : Kent

Dato : 25-07-07 20:07

"Lasse" <h> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=124098&source=2
>
> Mht børnesæder, tjaa, ta selv ud og se den an .. Mvh Lasse

Vi har en Fabia Combi 1,9 TDI, og det er en utrolig dejlig bil med
rigelig plads og kraftoverskud til os! Men ligefrem plads til 3 barnestole
på bagsædet tror jeg ikke, der er plads til. To er der plads til, men ikke
3.

Men ellers kan den på alle måder anbefales.

Kent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-07 18:41

Henning skriver:

> [...]
> barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
> o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?

Postmand Per bil/Flûtecontainer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-07 20:18

>Hvad kan anbefales? Der skal selvsagt være plads på bagsædet til 3
>barnestole.

Du er ude i noget som ikke er umuligt, men bestemt heller ikke nemt...

Er det ikke muligt, at undvære den ene barnstol? Jeg tænker her på, at
udskyde et køb til den ene purk bliver så gammel, at barnestolen er
overflødig :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-07-07 20:36

> [...]
> barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
> o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?

Der er mange muligheder, stor bil = ældre, mindre bil = nyere når
budgettet hedder 150000.

Mest vægt på sikkerhed leder i retning af vores eget bilvalg, som blev
en Volvo V70, hvis ikke der er brug for bagagepladsen er S70 billigere
end V70. I kan også kigge på 850 den fås dog ikke nyere end 1997.

Vi har selv 3 barnestole på bagsædet.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Andersen

Dato : 26-07-07 15:14

> [...]
> en Volvo V70, hvis ikke der er brug for bagagepladsen er S70 billigere
> end V70. I kan også kigge på 850 den fås dog ikke nyere end 1997.

Eller en ældre 945. Den er, svjh, større i lastrummet og en anelse bredere.
Det samme med den gamle 745, har selv en sådan, føles som en traktor, men
med det begrænsede km-behov, bliver det intet problem. Billig i reservedele,
samt brændstof ( her i Sverige tanker jeg bare E85 på den ). Det eneste jeg
har gjort, er at stille tændingen, og vips, sparer jeg både miljø og penge.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-07-07 21:35

Henning wrote:

> [...]
> barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
> o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?

Renault Laguna st. car - jeg har eksempelvis én til salg, men det vil
jeg ikke gå nærmere ind på her

Glem Fabia osv. - 3 autostole på bagsædet, så snakker vi biler i denne
størrelse. Det går heller ikke i en Octavia eller Passat eksempelvis.
Mondeo, ny Vectra, Laguna II, de store Volvoer...det var vidst det,
hvis ikke det skal være minibus/MPV. Og hvis sikkerheden spiller en
rolle (som du skriver) så glem Mondeo.

Mvh
Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-07 23:06

Steen Schmidt skriver:

> Glem Fabia osv. - 3 autostole på bagsædet, så snakker vi biler i denne
> størrelse. Det går heller ikke i en Octavia eller Passat eksempelvis.

Øøøøh, nåh, en af mine kollegaer kører i en passat med 3 barnestole bagi
- det går fint.....

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-07-07 17:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Øøøøh, nåh, en af mine kollegaer kører i en passat med 3 barnestole
> bagi - det går fint.....

Ok. Jeg har godtnok kun set det an i en '03'er, men faceliftet i'05
mente jeg ikke berørte kabinen? Det må forholde sig anderledes - jeg
undskylder i så tilfælde.

Mvh
Steen

Fra : Torben

Dato : 26-07-07 12:49

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> Og hvis sikkerheden spiller en
> rolle (som du skriver) så glem Mondeo.

Kan du uddybe ovenstående en smule?

mvh
Torben

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-07-07 17:24

Torben wrote:

> Kan du uddybe ovenstående en smule?

3 stjerner ifølge Euro-Ncap med den ene streget over før '02, dog 4
stjerner herefter. Det samme gælder i øvrigt Vectra kan jeg se nu.
Laguna og den ny Passat (fra '05) har 5 stjerner.

Mvh
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 21:44

On Wed, 25 Jul 2007 18:03:46 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
>o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?

Den er ikke nem - formodentlig en lidt ældre bil, hvorfor noget af
kapitalen bør holdes som reserve til uforudsete reparationer.
Måske Mondeo fra før seneste modeloplag - omkring årg. 2000 var det en
ganske fornuftig bil, men rust og Ford har det med at følges ad,
desværre. Ellers var en Mondeo stc. 2,0 måske en mulighed? Den kan
faktisk gå 12-13 km/l ved fornuftig kørsel - og det halve, hvis man
skal nå fra Jylland til Sjælland før policen
C5 tør jeg næsten ikke foreslå - men de findes derude rimeligt billigt
- og hvis du stopper ved 125000 eller deromkring har du lidt i reserve
- de er dog temmelig tørstige i benzinversioner.....og ikke ligefrem
hurtige. Det er en stor tung flyder kort og godt Men mange
mennesker er utroligt glade for C5.
Carina/Avensis (aner ikke om der kan være 3 barnestole), men en
mulighed. Måske en af de bedre selv om brugtpriserne er pebrede.
Måske en Berlingo/Partner.....mulighederne er der........selv om det
ikke ligefrem bliver nye biler.
Renault Megane måske........men tvivler lidt på de tre barnestole.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-07-07 17:26

Ivan Madsen wrote:

> Måske Mondeo fra før seneste modeloplag - omkring årg. 2000 var det en
> ganske fornuftig bil,

Ikke sikkerhedsmæssigt. 3 stjerner med den ene overstreget grundet
livsfarlig kvæstelse. I realiteten kun 2 stjerner.

Mvh
Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-07 17:28

Steen Schmidt skriver:

> Ikke sikkerhedsmæssigt. 3 stjerner med den ene overstreget grundet
> livsfarlig kvæstelse. I realiteten kun 2 stjerner.

En Chrysler Voyager klarer sig betydeligt bedre.....

Fra : Henning

Dato : 25-07-07 22:12

wrote:

> [...]
>
>Hvad kan anbefales? Der skal selvsagt være plads på bagsædet til 3
>barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service

Ok, jeg er så blevet korrekset i mellemtiden... Bilen er ikke til mig
selv, og derfor kender jeg ikke til begreb som "barnesæder". Der er
tre børn, en nyfødt, en på fire og en på 8. Dvs. det er ikke længere
børnestole som sådan, men nærmere selepuder(?) for de to børns
vedkommende. Kravet er, at der skal være tre "rigtige" seler på
bagsædet, ikke noget med hofteseler.
De er blevet foreslået Citroen Xantia, som fåes til fornuftige priser.
Den nuværende bil er en 12 år gammel Mondeo, så alt er vel bedre
Men de har det som så mange andre - franske biler, puha...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-07 23:08

Henning skriver:

> De er blevet foreslået Citroen Xantia, som fåes til fornuftige priser.
> Den nuværende bil er en 12 år gammel Mondeo, så alt er vel bedre
> Men de har det som så mange andre - franske biler, puha...

Hvad med en "forlæns og baglæns" (Citroen Xsara Picasso) ?

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-07-07 18:53

Henning wrote:

> [...]
> tre børn, en nyfødt, en på fire og en på 8. Dvs. det er ikke længere
> børnestole som sådan, men nærmere selepuder(?) for de to børns

Man bruger da autostol til en 4-årig samt selepude med ryg til en
8-årig. Alt i alt fylder det næsten det samme som 3 almindelige
autostole. Det er dog nemmere at komme til selelåsene på den måde, end
hvis det havde været 3 skalstole ved siden af hinanden.

> Kravet er, at der skal være tre "rigtige" seler på
> bagsædet, ikke noget med hofteseler.

Det giver sig selv. Hvad med ISOFIX?

> Men de har det som så mange andre - franske biler, puha...

Ja, det gælder så kun i Danmark. Det er en skam at mange har det sådan
her...

Mvh
Steen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-07 08:44

> [...]
> barnestole. Køberen er absolut ikke gør-det-selv, så al service
> o.lign. kommer til at foregå på værksted. Stationcar, sedan...?

Dette kunne være et rigtig godt bud - evt. som Estate (Stationcar):
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=198303947&source=1

Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk