Ny lille bil til min mor
Fra : Kasper Christensen

Dato : 23-07-07 14:51

Min mor har besluttet at hun vil have bil igen.

Det skal være en ny og den skal være i 100.000 kr's klassen.

Den skal bruges til at futte ned til mig i Århus og en gang i mellem til
KBH.

Krav er:

Langt på literen
Lav grøn afgift
Gerne aircon

Hvad er der af biler ud over C1, og Pug 107 som hun er brændt lidt varm på.

Mvh

Kasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-07 15:16

>Hvad er der af biler ud over C1, og Pug 107 som hun er brændt lidt varm på.

Kia Picanto?

Ford Ka?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-07-07 15:47

On Mon, 23 Jul 2007 15:51:24 +0200 Kasper Christensen
<news_fjerndette@kasperc.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>Gerne aircon
>
>Hvad er der af biler ud over C1, og Pug 107 som hun er brændt lidt varm på.

Ikke rigtigt noget af samme kaliber, det skulle da lige være kusinen fra
Japan, Toyota Aygo, til ca. 106.000 kr.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 23-07-07 17:10

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> <news_fjerndette@kasperc.dk> sent the following smoke signals:

> Ikke rigtigt noget af samme kaliber, det skulle da lige være kusinen fra

Uden at have kigget priser så undrer jeg mig over at man kan få NY bil med
AC for 100.000 Kr.

--
Tom

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-07-07 17:49

> Uden at have kigget priser så undrer jeg mig over at man kan få NY bil med
> AC for 100.000 Kr.

Det kan man heller ikke... Som sædvanlig er det de absolutte skrabede
modeller der annonceres priser på. Med A/C osv. er du oppe omkring 120, så
vidt jeg kan se.

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-07-07 16:18

> Langt på literen
> Lav grøn afgift
> Gerne aircon
>
> Hvad er der af biler ud over C1, og Pug 107 som hun er brændt lidt varm
> på.

Hvis hun vil have en lidt mere "rigtig" bil, har min mor hendes '06
Mitsubishi Colt 1,3 benzin til salg (den er fra maj 2006)
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=125404&source=2

Så får hun alle bekvemmelighederne (sædevarme, aircon, esp, 2 års
restgaranti m. vejhjælp, bedre sikkerhed) til mere eller mindre samme pris
som en C1 ender på med samme udstyr, lak og lev. Samtidig er der plads til
mennesker bagi og ting i baggagerummet, i modsætning til C1, Picanto, Ka
osv. De 17-18 km/l kan sagtens holdes på landevej (min mor har pendlet
århus-silkeborg).

/Kasper Hansen

Fra : Pac-man

Dato : 23-07-07 16:56

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> wrote in message

> [...]
| mennesker bagi og ting i baggagerummet, i modsætning til C1, Picanto, Ka
| osv. De 17-18 km/l kan sagtens holdes på landevej (min mor har pendlet

nu stod der billig, den dyreste Aygo med alt udstyr koster kr 140.000, en
107 kan fås billiger, jeg fik kr 10.000 af listeprisen på en 107'er.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-07-07 17:48

> nu stod der billig, den dyreste Aygo med alt udstyr koster kr 140.000, en
> 107 kan fås billiger, jeg fik kr 10.000 af listeprisen på en 107'er.

Ret beset står der ikke "billig" nogen steder. Der står 100.000 kr.
Men eftersom Aygo/107 samt aircon nævnes, kommer vi ikke under 120.000. Og
nok nærmere 130 inkl. lak, lev. og ESP.
Og så er springet til de ~135 ikke så langt.

/Kasper Hansen

Fra : Pac-man

Dato : 23-07-07 18:44

> [...]
| nok nærmere 130 inkl. lak, lev. og ESP.
| Og så er springet til de ~135 ikke så langt.

jeg fik en 107 trendy, metallak, 5 dørs, med A/C for kr 115.000 incl
levering, dvs metallak og levering var ca kr 7.500 af de kr 115.000, jeg ved
ikke om de kan give rabat på den samme med ESP, de koster et par tusinde
mere nu..

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-07-07 21:13

> jeg fik en 107 trendy, metallak, 5 dørs, med A/C for kr 115.000 incl
> levering, dvs metallak og levering var ca kr 7.500 af de kr 115.000, jeg
> ved

Så er vi altså heller ikke langt fra de 120.000 jeg nævnte.
Iøvrigt ser det ikke ud til at det overhovedet er muligt at få ESP/VSC i
107'eren? Og hvis du også skal have gardinairbags med, koster de jo 2.500.
Men det korte af det lange er sådan set, at man får noget mere bil i en
Colt - den er en klasse større og skal sammenlignes med 207/C2/Yaris.

/Kasper Hansen

Fra : Pac-man

Dato : 23-07-07 21:31

> [...]
| Men det korte af det lange er sådan set, at man får noget mere bil i en
| Colt - den er en klasse større og skal sammenlignes med 207/C2/Yaris.

Alle C1/107/aygo har ESP nu og prisen er røget et par tusinde op, Colt'en er
større en de andre som må siges at være meget små!,man skal kun købe en
sådanne bil hvis man kun lejlighedsvis har folk på bagsædet!!, og meget lidt
bagage!, skal man have en billig bil både mht. pris og drift så er de svære
at komme uden om, jeg har selv en 107'er, og en stationcar begge biler
bruges til forskellige ting, 107'er er bare en pendlerbil, mens den anden er
til transport af familien og derved varetager nogle andre transportbehov som
107'er aldrig kan indfri!.

Iøvrigt fik C1 flere point i alle kollisions test end Colt, Colten vejer
også 160 kg mere, og har derfor mere vægt og energi i bilen, men iøvrigt en
helt fin bil, som er bedre en C1/107/aygo.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-07-07 21:42

> [...]
> en
> helt fin bil, som er bedre en C1/107/aygo.

Jeg vil ikke gøre mig til ekspert ud i ncap testene (for det er jeg ikke) -
men bilerne får point efter deres størrelse, og er derfor ikke
sammenlignelige på tværs af klasser. Både en Renault Clio og en BMW 3'serie
får f.eks. 5 stjerner i testen - men derfor vil jeg stadig godt sætte en
plovmand på at det er sjovere at køre galt i bimmeren.

Men jeg tror ellers at vi er enige. Jeg mener bare at det må være sjovere at
bruge 5-20.000 kr ekstra og så få en bil der kan bruges til andet end
pendling, hvis det er den eneste bil man har. Som nr. 2 bil er der ikke
nødvendigvis en grund...

/Kasper Hansen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-07-07 07:54

On Mon, 23 Jul 2007 18:48:09 +0200 "Kasper Hansen [8270]"
<news@SLETpostmand.com> sent the following smoke signals:

> [...]
>nok nærmere 130 inkl. lak, lev. og ESP.
>Og så er springet til de ~135 ikke så langt.

For det første stod der " i 100.000 kr's klassen", hvilket ikke
nødvendigvis betyder "max. 100.000 kr." men måske nærmere "i omegnen af
100.000 kr."

For det andet stod der "gerne aircondition", hvilket betyder "ikke
strengt nødvendigt".

Ellers er det billigste med aircon vel Citroën C1 og Fiat Panda 1,2 Ciao
til ca. 110.000,-

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 24-07-07 11:01

> [...]
> strengt nødvendigt".
>
> Ellers er det billigste med aircon vel Citroën C1 og Fiat Panda 1,2 Ciao

Med mindre at Fiat har lavet et kvantespring mht. pålideligehed og kvalitet,
så var det nok en bil jeg ville betænke mig at købe. Det burde også vægte en
smule at Fiat i årevis har været total bundscorer i adskillige
brugerundersøgelser.
Er godt klar over at i denne NG vil jeg nu få prygl for at sige sådan noget,
men det er ikke mindre fakta at Fiats biler ikke rangerer særligt højt
sammen med konkurrenterne.

Personligt ville jeg købere en lettere brugt Yaris eller Mazda hvor man får
meget mere bil for pengene og som ikke vil give problemer EFTER bilen er
købt.

--
Tom

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-07-07 11:29

On Tue, 24 Jul 2007 12:00:42 +0200 "Tom" <christensen@bigfoot.com> sent
> [...]

>så var det nok en bil jeg ville betænke mig at købe. Det burde også vægte en
>smule at Fiat i årevis har været total bundscorer i adskillige

Det er vi ikke uenige om, men man kan bare ikke kombinere "ny bil",
"kvalitet", "proppet med udstyr" og "lav pris"...ikke i danmark.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Tom

Dato : 24-07-07 11:43

> [...]
>
> Det er vi ikke uenige om, men man kan bare ikke kombinere "ny bil",
> "kvalitet", "proppet med udstyr" og "lav pris"...ikke i danmark.

Næh også derfor at jeg mere er fortaler for en lettere brugt bil. Hvis man
har tænkt sig at have problemfri bil i mange år, så bør man måske overveje
at slække lidt på en af kravene. Det være sig prisen, alderen eller noget
andet. Det kan mange gange vise sig at være fornuftigt i det lange løb.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-07 17:40

Kasper Christensen skriver:

> Langt på literen
> Lav grøn afgift
> Gerne aircon

Clio på gule plader....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : tom jensen

Dato : 23-07-07 19:15

> Kasper Christensen skriver:

> Clio på gule plader....
>
> Klaus
> --

hej
den passer jo så ikke med "lav grøn afgift".
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-07-07 07:29

On Mon, 23 Jul 2007 20:14:34 +0200 "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged>
sent the following smoke signals:

>hej
>den passer jo så ikke med "lav grøn afgift".

Misundelsesafgiften har intet med miljø at gøre (det har den grønne
afgift næppe heller).

Men det er da en klar fordyrelse især i den prisklasse, vi taler om her.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : hamselv

Dato : 24-07-07 10:37

Hej med jer

Jamen har i da glemt Fiat panda 1,2 som lige nu kan erhverves for kun kr.
101.000,-
Har selv en som jeg er glad for (selv om nogle herinde ikke mener at en
sådan lille potte er en rigtig bil).
Min går 17-19km på literen og der ud over er den (meget) billig i kasko og
grøn afgift

venligst
henrik

Fra : Kasper Christensen

Dato : 24-07-07 12:29

Tak for alle jeres svar og diskussioner.

Jeg er nu blevet bekræftiget i, at det nok er en 107 hun skal gå efter
og måske få lidt rabat.

Har lige været på ferie i Østrig. Gud hvor er biler billige der

Mvh

Kasper