|
| Peugout Benzinmotor med turbo Fra : F.Larsen |
Dato : 22-07-07 00:15 |
|
Hej
Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger en
model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom på ?
--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/
http://home.cbkn.dk/Spam/
| |
Martin Vollert (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 22-07-07 01:25 |
|
F.Larsen skrev:
> Hej
>
> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger en
> model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom på ?
>
>
En 207 benzin med turbo ?? jeg syntes kun jeg har hørt om at de lavede
en 406(sv) med turbo.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Martin Vollert (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Vollert |
Dato : 22-07-07 01:32 |
|
Martin Vollert skrev:
> F.Larsen skrev:
>> Hej
>>
>> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver
>> speciel vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis
>> man vælger en model med turbolader ? Er der noget man specielt skal
>> være opmærksom på ?
>>
>>
> En 207 benzin med turbo ?? jeg syntes kun jeg har hørt om at de lavede
> en 406(sv) med turbo.
>
Undskyld.
Har nu lige kigget lidt bedre efter og joo der findes sgu en 207 med
turbo, 150hk kvik lille bil.
Motoren skulle være udviklet af PSA og BMW og skulle være den samme som
ligger i den nye MiniCooper med 175hk, den i pegøjen er bare droslet ned.
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk
Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.
| |
Mogens (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-07-07 07:27 |
|
"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
news:46a2a576$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
>>> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger
>>> en model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom
>>> på ?
Det er ganske ukompliceret. Du skal blot tænke på een ting, at
lade være med at slukke bilen lige efter, at du har kørt stærkt.
Turboladeren skal ha lov at blive kølet lidt ned
>> En 207 benzin med turbo ?? jeg syntes kun jeg har hørt om at de lavede en
>> 406(sv) med turbo.
Jow jow, der sker skam noget hele tiden...
> Har nu lige kigget lidt bedre efter og joo der findes sgu en 207 med
> turbo, 150hk kvik lille bil.
Men ingen GTi - læser man denne danske test af Wullf, mener han, at
man bør købe den ægte diesel
www.autobild.dk/Files/Billeder/Nyhedsbrev/Auto%20Bild%2017/Peugeot207HTP.pdf
| |
F.Larsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : F.Larsen |
Dato : 22-07-07 08:55 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message
news:YMCoi.4564$ZA.2059@newsb.telia.net...
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse
> news:46a2a576$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
>>>> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger
>>>> en model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være
>>>> opmærksom på ?
>
> Det er ganske ukompliceret. Du skal blot tænke på een ting, at
> lade være med at slukke bilen lige efter, at du har kørt stærkt.
> Turboladeren skal ha lov at blive kølet lidt ned
Ja, det har jeg hørt ... men er der ikke noget instument der viser om man er
i farezonen eller elektronisk overvågnig - så man ikke smadre turboen.
Hvad men "almindelige ture" (~50 km/t) og man slukker motor når man skal
lukke garagen op
Hvad med vedligeholdelse, kan man forvente at det er som en "normal bil" ...
dvs et smut på værksted en gang om året :=) ???
Vil prøve og finde en forhandler der har en hjemme. Det er især bundtrækket
der tiltrækker ... syntes der manglede lidt i den 207 jeg prøvekørte i
sidste uge :=)
--
Flemming
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-07-07 09:21 |
|
"F.Larsen" skriver:
>
> Ja, det har jeg hørt ... men er der ikke noget instument der viser om man er
> i farezonen eller elektronisk overvågnig - så man ikke smadre turboen.
Næppe
> Hvad men "almindelige ture" (~50 km/t) og man slukker motor når man skal
> lukke garagen op
Intet problem.
> Hvad med vedligeholdelse, kan man forvente at det er som en "normal bil" ...
> dvs et smut på værksted en gang om året :=) ???
Hvorfor ikke ?
Husk på at turboteknologien gennem de sidste mange år har været standard
på utroligt mange dieselbiler og efterhånden en del benzinbiler - m.a.o.
det er ganske "normal" teknologi modnet gennem generationer der nu føres
over i mindre benzinmotorer.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
F.Larsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : F.Larsen |
Dato : 22-07-07 09:35 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:46A31379.642D4218@du.kan.finde.den...
>
> Husk på at turboteknologien gennem de sidste mange år har været standard
> på utroligt mange dieselbiler og efterhånden en del benzinbiler - m.a.o.
> det er ganske "normal" teknologi modnet gennem generationer der nu føres
> over i mindre benzinmotorer.
Det lyder godt Klaus ... det kan du jo have ret, altså i at det er en normal
anvendt teknik.
Udvalget er dog ikke så stort blandt brugte ? er det fordi de fleste
fravælger det - eller der er stor efterspørgsel ?
Hvordan er det at komme af med bilen hvis jeg f.eks. vælger at sælge den om
3 år ?
--
Flemming
| |
Kasper Hansen [8270] (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 22-07-07 09:43 |
|
> Udvalget er dog ikke så stort blandt brugte ? er det fordi de fleste
> fravælger det - eller der er stor efterspørgsel ?
> Hvordan er det at komme af med bilen hvis jeg f.eks. vælger at sælge den
> om 3 år ?
Det er fordi Peugeot først lige har lanceret den... Men måske også fordi
mange vælger diesel når det nu skal være.
/Kasper Hansen
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-07-07 09:58 |
|
"F.Larsen" skriver:
>
> Udvalget er dog ikke så stort blandt brugte ? er det fordi de fleste
> fravælger det - eller der er stor efterspørgsel ?
207 med turbo er stadigvæk nogenlunde nyt. Prøv at se på VAG (VW, Audi,
SEAT, Skoda). Deres 1,8T er meget udbredt.
> Hvordan er det at komme af med bilen hvis jeg f.eks. vælger at sælge den om
> 3 år ?
Det kommer jo an på, hvordan den holder og hvor udbredt "små"
turbobenzinere er til den tid......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 22-07-07 10:02 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46A31C14.D3A162ED@du.kan.finde.den...
> Det kommer jo an på, hvordan den holder og hvor udbredt "små"
> turbobenzinere er til den tid......
Jeg vil tro, den vil være attraktiv - kan sikkert chippes til ukendelighed
og dermed mange kræfter, hvilket vil være interessant for de unge...
Men en voldsom afskrivning uden tvivl - ypris 270.000 plus det løse !!!
| |
Lars Knudsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 22-07-07 09:51 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 06:27:04 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:
>> Har nu lige kigget lidt bedre efter og joo der findes sgu en 207 med
>> turbo, 150hk kvik lille bil.
>
>Men ingen GTi - læser man denne danske test af Wullf, mener han, at
>man bør købe den ægte diesel
> www.autobild.dk/Files/Billeder/Nyhedsbrev/Auto%20Bild%2017/Peugeot207HTP.pdf
Men hvis man vil ha' CC modellen så er det dog nok mest fornøjeligt
med benzin motoren Men det er nok også mere en tøsebil...
** Lars
| |
Lars Knudsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 22-07-07 09:45 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 02:31:46 +0200, Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.invalid> wrote:
>Undskyld.
>Har nu lige kigget lidt bedre efter og joo der findes sgu en 207 med
>turbo, 150hk kvik lille bil.
Yes - det er nemlig rigtigt.
>Motoren skulle være udviklet af PSA og BMW og skulle være den samme som
>ligger i den nye MiniCooper med 175hk, den i pegøjen er bare droslet ned.
Det er den samme motor. Man kan også købe en 207RC den har 174 HK
udgaven af motoren.
** Lars
| |
Tau (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 22-07-07 07:23 |
|
"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:46a29279$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger en
> model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom på ?
>
> --
> Flemming
> http://home.cbkn.dk/Spyware/
> http://home.cbkn.dk/Spam/
Det eneste du skal være opmærksom på er at bilen ikke lige efter start, skal
have alt for mange omdrejninger.
Turboen kan risikere at brænde af, da den ikke har fået smøresystemet igang
ved koldstart.
Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
Kun et godt råd.
Poul
| |
Jens G (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 22-07-07 07:59 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 08:23:10 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
wrote:
>Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
Er det ikke generelt at man ikke skal give fuld gas før motoren er
varm?
--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.
| |
Martin Johansen [600~ (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-07-07 10:20 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 08:59:09 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:
>On Sun, 22 Jul 2007 08:23:10 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
>wrote:
>
>>Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
>
>Er det ikke generelt at man ikke skal give fuld gas før motoren er
>varm?
Jo!
Og det sker ikke på 100m.... 10-20km så er olien ved, at være der...
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Lars Knudsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 22-07-07 10:29 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 11:20:18 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:
>>>Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
>>
>>Er det ikke generelt at man ikke skal give fuld gas før motoren er
>>varm?
>
>Jo!
>
>Og det sker ikke på 100m.... 10-20km så er olien ved, at være der...
Der er endda så vidt jeg husker olietemperatur måler i den lille
Peuegot, så det er lige til at se når den er ved at være driftsvarm.
** Lars
| |
Martin Johansen [600~ (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 22-07-07 11:18 |
|
>Der er endda så vidt jeg husker olietemperatur måler i den lille
>Peuegot, så det er lige til at se når den er ved at være driftsvarm.
Jeps - det er en dejlig ting :)
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
Tau (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Tau |
Dato : 22-07-07 13:24 |
|
"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:46a30001.1767328@dtext.news.tele.dk...
> On Sun, 22 Jul 2007 08:23:10 +0200, "Tau" <bonderøv@rendmig.ass>
> wrote:
>
>>Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
>
> Er det ikke generelt at man ikke skal give fuld gas før motoren er
> varm?
Jo men nu er der mange kloge svar under mit, så vil jeg da gerne olpyse hvad
der stor i en af istruktionsbogen til en af mine biler.
Det kan jo godt være bilen er varm i motorolien selv om den kun har stået i
et par timer, siden den blev slukket, men smøringen i lejerne på turboen kan
godt vær kold da de ikke har direkte kontakt til motor olien.
Derfor skal man vente med at give gas indtil den har kørt et par 100 meter.
Også ved varm motorolie.
Ikke mere herfra.
Poul
| |
Jens C. Hansen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 22-07-07 10:32 |
|
Tau wrote:
> Det eneste du skal være opmærksom på er at bilen ikke lige efter start, skal
> have alt for mange omdrejninger.
> Turboen kan risikere at brænde af, da den ikke har fået smøresystemet igang
> ved koldstart.
> Kør et par 100m inden du giver fuls gas.
For nogle år tilbage læste jeg noget med, at man heller ikke skulle
køre direkte fra motorvejen og stoppe motoren - turboen er ikke kommet
ned i omdrejninger og får ikke noget smøring når motoren står stille.
Der skulle lige gå 4-5 minutter med motoren igang efter man er kommet
fra motorvej.
Har de mon fikset det problem, eller ...?
Ikke så godt, hvis man kører ind på en rasteplads og har skullet på wc
den sidste halve til hele time, og er alene i bilen.
| |
Hr. Jensen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 22-07-07 12:22 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 11:32:26 +0200 "Jens C. Hansen"
<dsl.175519@vip.cybercity.invalid> sent the following smoke signals:
>Ikke så godt, hvis man kører ind på en rasteplads og har skullet på wc
> den sidste halve til hele time, og er alene i bilen.
Der er ingen der siger at man _skal_ køre 110/130 km/t i de sidste
minutter....desuden ligger rastepladserne så tæt i DK, at man ikke
behøver at køre "med vand i øjnene" i 30 minutter.
Ellers kan man jo købe en urinkolbe...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Jens C. Hansen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Jens C. Hansen |
Dato : 22-07-07 12:39 |
|
Hr. Jensen wrote:
> On Sun, 22 Jul 2007 11:32:26 +0200 "Jens C. Hansen"
> <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> sent the following smoke signals:
>
>> Ikke så godt, hvis man kører ind på en rasteplads og har skullet på wc
>> den sidste halve til hele time, og er alene i bilen.
>
> Der er ingen der siger at man _skal_ køre 110/130 km/t i de sidste
> minutter....desuden ligger rastepladserne så tæt i DK, at man ikke
> behøver at køre "med vand i øjnene" i 30 minutter.
Arh, jeg mindes nu et stykke vej ned gennem Jylland, hvor der gik
ubehagelig lang tid imellem - var lige kommet forbi en rasteplads, da
det gik op for mig at jeg skulle..
Det var enten mellem Aalborg og Aarhus, eller efter Aarhus. Jeg var på
vej hjem til Odense med fuldtlastet trailer på.
(stakkels lastbilchauffører som laver samme nummer på det stykke
motorvej).
| |
Klaus D. Mikkelsen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 22-07-07 12:47 |
|
"Jens C. Hansen" skriver:
>
> Det var enten mellem Aalborg og Aarhus, eller efter Aarhus. Jeg var på
> vej hjem til Odense med fuldtlastet trailer på.
>
> (stakkels lastbilchauffører som laver samme nummer på det stykke
> motorvej).
Hmm, Ålborg - Vejle, rastepladser:
Dall, Himmerland, (Haverslev), Stenhøj, Glenshøj, Gudenå, Pedersminde,
Fuglsang, Ejer Bavnehøj, Nørremark og (DTC Vejle).
Gudenå - Pedersminde er nok længeste afstand.
http://motorways-exitlists.com/europe/dk/e45.htm
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Henrik B. (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-07-07 09:15 |
|
"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
news:46a3242a$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> For nogle år tilbage læste jeg noget med, at man heller ikke skulle køre
> direkte fra motorvejen og stoppe motoren - turboen er ikke kommet ned i
> omdrejninger og får ikke noget smøring når motoren står stille.
> Der skulle lige gå 4-5 minutter med motoren igang efter man er kommet fra
> motorvej.
Der går ikke 4 - 5 minutter, inden turboen er nede i fart. Det tager maks.
10 sek. Det som er problemet, er den varmeopbygning som er i en meget varm
turbolader. Det får olien til at kokse. Derfor skal motoren lige have lov at
køle et par minutter, inden den slukkes.
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Hr. Jensen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 22-07-07 07:56 |
|
On Sun, 22 Jul 2007 01:14:53 +0200 "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
sent the following smoke signals:
>Hej
>
>Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
>vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger en
>model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom på ?
Jeg læste på et tidspunkt at BMW og P-gøj udviklede benzinmotorer med
turbolader i fællesskab, men om 1,6'eren så er et produkt af dette
samarbejde, skal jeg ikke kunne sige.
Men hvis det er, så borger det vel for en vis "ikke-fransk charme".
Ellers er der jo det almindelige råd, at hvis man kører den hårdt, så
lad den lige stå i tomgang et par minutter, så turboen kan komme ned i
omdrejninger/køle lidt af.
Eller har nye biler en feature, der gør, at turboen køles med el når
mototren er slukket?
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
claus b. p. (22-07-2007)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 22-07-07 23:36 |
|
"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
news:0fv5a3pagl3vai3vn4p8js09q276kuudqh@4ax.com...
> On Sun, 22 Jul 2007 01:14:53 +0200 "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
>
> Ellers er der jo det almindelige råd, at hvis man kører den hårdt, så
> lad den lige stå i tomgang et par minutter, så turboen kan komme ned i
> omdrejninger/køle lidt af.
> Eller har nye biler en feature, der gør, at turboen køles med el når
> mototren er slukket?
>
Nej, det er kun brugeren der kan afgøre om den er kølet nok ned. 130
konstant på motorvej er ikke en voldsom belastning, men efter lidt vild
kørsel kan man næsten se turbo og manifold gløde, og så er det temmelig
voldsomt at slukke motoren umiddelbart efter. Selv om den elektriske
ventilator kører videre et stykke tid, så er olie og vandgennestrømning jo
lukket af. Måske vil man i fremtiden bruge rumteknik, og lave delene i
keramik, men så længe de stadig er i stål og støbejern, går det ikke at
glemme hjernen i p..... !
IMO det er ikke specielt følsomt eller problematisk med turbobiler idag, men
der er selvfølgelig både større afskrivning, dyrere reservedele, dyrere dæk
og dyrere forsikring end hvis man kører "standard". Jo mere kompliceret en
bil er, jo flere ting er der også der kan gå i stykker. Det er dyrt at ville
have det sjovt. Men man kan vel købe en servicekontrakt, hvis man er urolig
for uforudsete udgifter. Og prisen på sådan en er jo så en indikator for
hvor stor risikoen for dyre reparationer er.
Jeg havde for år tilbage en Mitsubishi Starion 2,0 turbo, den kostede
ekstraordinært et udstødningsmanifold og en motorcomputer. Sidstnævnte fordi
der løb vand ind gennem vinduesrammen i forruden og ned i computerboxen. Det
kan turboen knappest bebrejdes.
/Claus
| |
Tom (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 22-07-07 23:45 |
|
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46a3dbe0$0$93472$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> news:0fv5a3pagl3vai3vn4p8js09q276kuudqh@4ax.com...
>> On Sun, 22 Jul 2007 01:14:53 +0200 "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
>>
>> Ellers er der jo det almindelige råd, at hvis man kører den hårdt, så
>> lad den lige stå i tomgang et par minutter, så turboen kan komme ned i
>> omdrejninger/køle lidt af.
>> Eller har nye biler en feature, der gør, at turboen køles med el når
>> mototren er slukket?
>>
> Nej, det er kun brugeren der kan afgøre om den er kølet nok ned. 130
> konstant på motorvej er ikke en voldsom belastning, men efter lidt vild
> kørsel kan man næsten se turbo og manifold gløde, og så er det temmelig
> voldsomt at slukke motoren umiddelbart efter. Selv om den elektriske
> ventilator kører videre et stykke tid, så er olie og vandgennestrømning jo
> lukket af.
Bl.a. derfor at det er så vigtigt at anvende fuldsyntetisk olie ved
turbo'biler. Den fuldsyntetiske olie skulle jfr. motorpressen ikke være nær
så tilbøjelig til at olien brænder fast som aflejringer i den drønvarme
turbo.
Egentlig utrolig så meget en turbo alt skal kunne holde til.
> Måske vil man i fremtiden bruge rumteknik, og lave delene i keramik, men
> så længe de stadig er i stål og støbejern, går det ikke at glemme hjernen
> i p..... !
Det kunne man vel allerede i dag, men det er nok for dyrt. Med de løsninger
man har i dag, holder det hele også godt nok i de fleste tilfælde.
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-07-07 06:27 |
|
"claus b. p." skriver:
>
> IMO det er ikke specielt følsomt eller problematisk med turbobiler idag, men
> der er selvfølgelig både større afskrivning, dyrere reservedele, dyrere dæk
Hvordan bliver dækkene dyrere ved at der er turbo på bilen ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Tom (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 23-07-07 09:34 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46A43C23.B6D51A58@du.kan.finde.den...
> "claus b. p." skriver:
>>
>> IMO det er ikke specielt følsomt eller problematisk med turbobiler idag,
>> men
>> der er selvfølgelig både større afskrivning, dyrere reservedele, dyrere
>> dæk
>
> Hvordan bliver dækkene dyrere ved at der er turbo på bilen ?
De skal skiftes med kortere intervaller og koster mere fordi bilen køre
hurtigere om man derfor er nød til at gå op i højere kode. Til gengæld så
støjer dækkene så også mere, så noget får man da for pengene
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-07-07 09:43 |
|
Tom skriver:
>
> De skal skiftes med kortere intervaller
Øøøøh, hvorfor ?
> og koster mere fordi bilen køre
> hurtigere om man derfor er nød til at gå op i højere kode.
Det bliver de ikke nødvendigvis dyrere af.....
Til svigermors Omega er dæk med lavere hastighedskode end den hun skal
bruge dyrest.
> Til gengæld så
> støjer dækkene så også mere, så noget får man da for pengene
Det kommer vel an på dækvalget.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Tom (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 23-07-07 10:31 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:46A46A14.34EFDDB2@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> De skal skiftes med kortere intervaller
>
> Øøøøh, hvorfor ?
pga. det øgede moment som trækker mere gummi af dækkene. Normalt kørte jeg
omkring 50.000 Km på bagdæk til sierraen men med turbo holdt de kun 10.000
Km. Når bilen har flere kræfter så sidder foden også lidt løsere
>> og koster mere fordi bilen køre
>> hurtigere om man derfor er nød til at gå op i højere kode.
>
> Det bliver de ikke nødvendigvis dyrere af.....
>
> Til svigermors Omega er dæk med lavere hastighedskode end den hun skal
> bruge dyrest.
Det må være en sjælden undtagelse, man kan roligt regne med at dækket bliver
dyrere når vi skal over 210 Km/t....vil tro at det skyldes at salget af dæk
også er mere begrænset til disse hastigheder.
>> Til gengæld så
>> støjer dækkene så også mere, så noget får man da for pengene
>
> Det kommer vel an på dækvalget.
Nu taler jeg om samme dæk og mønster osv. Vi går kun op i hastighedskode.
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 23-07-07 12:07 |
|
Tom skriver:
>
> pga. det øgede moment som trækker mere gummi af dækkene. Normalt kørte jeg
> omkring 50.000 Km på bagdæk til sierraen men med turbo holdt de kun 10.000
> Km. Når bilen har flere kræfter så sidder foden også lidt løsere
Altså har det intet med turbo at gøre.
Husk på at jeg selv kører turbobil.....
> Nu taler jeg om samme dæk og mønster osv. Vi går kun op i hastighedskode.
Okay.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
F.Larsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : F.Larsen |
Dato : 23-07-07 09:17 |
|
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
news:46a3dbe0$0$93472$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> IMO det er ikke specielt følsomt eller problematisk med turbobiler idag,
> men der er selvfølgelig både større afskrivning, dyrere reservedele,
> dyrere dæk og dyrere forsikring end hvis man kører "standard". Jo mere
> kompliceret en ...
Hvor meget dyere er forsikringen , vi taler jo trods alt 'kun' om 150 HK (vs
120 i non-turbo udgaven)
--
Flemming
| |
Henrik B. (27-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 27-07-07 09:17 |
|
"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46a3dbe0$0$93472$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nej, det er kun brugeren der kan afgøre om den er kølet nok ned. 130
> konstant på motorvej er ikke en voldsom belastning, men efter lidt vild
> kørsel kan man næsten se turbo og manifold gløde, og så er det temmelig
> voldsomt at slukke motoren umiddelbart efter.
Turboladeren gløder rødt, blot ved at køre 100 - 120 km/t på motorvejen.
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Karina Hansen (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Karina Hansen |
Dato : 22-07-07 18:21 |
|
F.Larsen skrev:
> Hej
>
> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger en
> model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være opmærksom på ?
>
Nu er det ik lige svar på dit spørgsmål, men:
Du skal bare være opmærksom på at de har voldsomt travlt på fabrikken og
er bagud med 207 produktionen... Vi bestilte en 207 1,6 HDI for lidt
over en måned siden. Den er ikke bekræftet fra fabrikken endnu.. Så er
da spændt på hvornår den står i indkørslen...
Men sådan er det vel generelt med biler lige for tiden :)
| |
Hans (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 23-07-07 05:39 |
|
On 2007-07-22 01:14:53 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> said:
> Hej
>
> Har kigget på en Pegout 207 med Turbo. Er det noget der kræver speciel
> vedligeholde eller der er specielt mange problemer med hvis man vælger
> en model med turbolader ? Er der noget man specielt skal være
> opmærksom på ?
Den kører godt - minder lidt om en diesel ;)
Det er dog ikke nogen racer i standart trim - dvs. den dør mister
åndedrættet over 4500-5000 rpm.
--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi
| |
F.Larsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : F.Larsen |
Dato : 23-07-07 09:15 |
|
"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message
news:46a430e9$0$45108$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On 2007-07-22 01:14:53 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> said:
>
> Den kører godt - minder lidt om en diesel ;)
Lyder godt !
> Det er dog ikke nogen racer i standart trim - dvs. den dør mister
> åndedrættet over 4500-5000 rpm.
Fint nok, det er mere bundtrækket jeg er interreseret i ...
Har fået arrangeret en prøvetur i dag hos en forhandler ... så må vi se om
den holder 'vand'
Bilen kommer iøvrigt standard med panoramatag ... men jeg ved ikke rigtig om
det er godt eller skidt - har i mine tidligere biler ikke haft så gode
erfaringer med soltag
--
Flemming
| |
Lars Knudsen (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 23-07-07 09:27 |
|
On Mon, 23 Jul 2007 10:14:46 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:
>Har fået arrangeret en prøvetur i dag hos en forhandler ... så må vi se om
>den holder 'vand'
Go' tur!
>Bilen kommer iøvrigt standard med panoramatag ... men jeg ved ikke rigtig om
>det er godt eller skidt - har i mine tidligere biler ikke haft så gode
>erfaringer med soltag
Men man kan vist trække et "indertag" for så man ikke får solen lige i
bøtten mens man kører. Ellers syntes jeg sådan et glastag giver en
dejlig lys kabine.
** Lars
| |
Martin Johansen [600~ (23-07-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 23-07-07 14:05 |
|
>det er godt eller skidt - har i mine tidligere biler ikke haft så gode
>erfaringer med soltag
Har det været uoriginale tag?
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk
| |
|
|