Hvad er der sket med prisen på billige bil~
Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-07-07 22:41

Hvad er der sket med prisen på billige bilbatterier?

Jeg synes altid det har været muligt at finde billige bilbatterier i
eksempelvis Jem og Nyborg, og i Bilka, i prislaget omkring 200-250kr for en
60Ah akkumulator.

Men nu skal man jo nærmest op over 350kr.for et noname, og 700-800kr. for
mærkevaren, er det feriepriser der spiller ind elle hur?

Og ja, alle de noname batterier jeg har haft fingrene i, har holdt mindst
5år uden problemer.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-07-07 01:34

> Hvad er der sket med prisen på billige bilbatterier?

Det er meget simpelt: Afgifter og priser på bly, og de andre bestanddele et
batteri måtte bestå af, er fløjet helt sindssygt i vejret.

Troels

Fra : JBH

Dato : 21-07-07 03:07

"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:46a15479$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det er meget simpelt: Afgifter og priser på bly, og de andre bestanddele
> et batteri måtte bestå af, er fløjet helt sindssygt i vejret.

Det ser ud til at bly er steget omkring 8kr/kg på halvlanden måned. Mon ikke
det er omkring "en hund" på en std. 6oAh akku.

mvh
JBH

Fra : Sidse

Dato : 21-07-07 22:21

> [...]
> mærkevaren, er det feriepriser der spiller ind elle hur?
>

> Og ja, alle de noname batterier jeg har haft fingrene i, har holdt mindst

Købte en 60Ah akkumulator hos Haraldnyborg for 268kr lørdag i sidste uge

Henrik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-07-07 22:45

Sidse wrote:

> Købte en 60Ah akkumulator hos Haraldnyborg for 268kr lørdag i sidste
> uge

Ok, hvilken HaraldNyborg?

I Slagelse var der støvsuget for de billige.

Endte med et Banner Batteri på 80Ah med 700ccA til en rund 800kr.

Ok det var også pænt stort, og det kunne lige klemmes i med et skohorn.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Sidse

Dato : 22-07-07 14:42

> [...]
>
> Endte med et Banner Batteri på 80Ah med 700ccA til en rund 800kr.
>
> Ok det var også pænt stort, og det kunne lige klemmes i med et skohorn.

Det var i Næstved

Henrik