Maling
Fra : Kell Petersen

Dato : 19-07-07 09:07

Er der noget specielt ved autolak...?

Når man maler sin bil med lidt spraymaling, kan man tage det af med enten
acetone eller fortynder , efter et år ,,
mens den rigtige maling stadig sidder fast.

Er der noget speciel hærder i almindelig maling.
Som gør den mere robust en spray..

mvh

Kell

Fra : alexbo

Dato : 19-07-07 09:24

"Kell Petersen" skrev

> Er der noget speciel hærder i almindelig maling.

Ja autolak bliver blandet med hærder lige før sprøjtningen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Tom

Dato : 19-07-07 09:54

"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> acetone eller fortynder , efter et år ,,
> mens den rigtige maling stadig sidder fast.
>
> Er der noget speciel hærder i almindelig maling.

Jeg er ikke kemiker og ander derfor ikke hvad man har lavet anderledes, men
det er temmelig klart at Motip's spray til 70 Kr overhovedet ikke nærmer sig
en RIGTIG autolak. De billige spray er total umulige at få enten til at
flyde ordentlig sammen eller også at de ikke "løber". Holdbarheden er også
dårligere og som du nævner så kan de ikke tåle benzin og andre
opløsningsmidler.
Skal du have noget der holder, så bør du købe hos en autolakerer som endda
ved mere om emnet end farvehandleren.

--
Tom

Fra : Kell Petersen

Dato : 20-07-07 01:56

Takker for svarene ,,
Jeg løber op til en af vores lokale autolakere, og får nogle kilo maling og
en brugsanvisning af ham.

Har nemlig en gammel skodkasse , som jeg selv ville lege lidt med.
Det må være muligt at få den pæn ensfarvet ,, om ikke andet så på en
helvedes god afstand

Hvo intet vover.......... intet vinder,,,,,, eller taber alt

Det skal lige prøves inden den skal skrottes...

Fra : alexbo

Dato : 20-07-07 09:36

"Kell Petersen" skrev

> Takker for svarene ,,
> Jeg løber op til en af vores lokale autolakere, og får nogle kilo maling
> og en brugsanvisning af ham.

Du skal lige være klar over at kiloprisen er 4-600 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kell Petersen

Dato : 20-07-07 12:47

Hvor meget skal man bruge til en gammel Honda Accord årg 88
skal bare have sådan en overflade behandling som selvfølgelig skal kunne
holde nogle år ,,

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-07-07 17:19

> Hvor meget skal man bruge til en gammel Honda Accord årg 88
> skal bare have sådan en overflade behandling som selvfølgelig skal kunne
> holde nogle år ,,

En uden erfaring skal vel bruge 3,5-4 liter til en bil på den størrelse.

Hvis det ikke er en metallic-lak kan du med fordel blande klarlak i selve
malingen, det giver en pæn glans og god holdbarhed.

En MED erfaring kan godt strække 2 liter til sådan en øse. :)

Troels