Prøveplader i Tyskland...
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 13:23

Hejsa.

Kan det passe at man i Tyskland kun kan købe dem for 5 dage? De koster så
vidt jeg ved lidt over 100 euro = næsten 1000 dkk

Syntes godt nok det er en vild pris for plader jeg skal bruge i 2-3 timer.

Anyone?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-07 13:34

> [...]
> vidt jeg ved lidt over 100 euro = næsten 1000 dkk
>
> Syntes godt nok det er en vild pris for plader jeg skal bruge i 2-3 timer.

Der er et alternativ, og det er at bilen beholder de tyske plader på, og du
så sender dem retur til sælger.
Så er køreturen gratis til den dnaske grænse.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 13:48

> Der er et alternativ, og det er at bilen beholder de tyske plader på, og
> du så sender dem retur til sælger.
> Så er køreturen gratis til den dnaske grænse.

Bilen er afmeldt, så den mulighed findes ikke.

Men bortset fra det, så har jeg een gang beholdt de tyske plader og kørt
hjem på dem. Problemet var så at sælger ikke kunne afmelde dem i Tyskland
uden den originale registreringsattes. Denne var jeg således nødt til at
sende til ham. I princippet kunne han så have solgt bilen igen til en anden.
Han virkede dog så reel at jeg tog chancen (bilen var ikke ret dyr, og havde
jo nærmest ikke andet valg).

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Carsten H

Dato : 18-07-07 13:51

Problemet er at der i prøvepladeprisen er indretnet forsikring.
Kan du få en kopi af fartzeug brief og fartzeugScheine tilsendt, kan du få
dit eget forsikringsselskab til at forsikre bilen. Derved sparer du en masse
penge. Prøvepladen er så med gul markering.
Men du må stadig kun bruge de tyske prøveplader i Tyskland
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 14:02

> Problemet er at der i prøvepladeprisen er indretnet forsikring.
> Kan du få en kopi af fartzeug brief og fartzeugScheine tilsendt, kan du få

Jeg har fået en kopi af fartzeug brief - men hvad er fartzeug scheine (min
ordborg siger "proformaægteskab")?

> dit eget forsikringsselskab til at forsikre bilen. Derved sparer du en
> masse penge. Prøvepladen er så med gul markering.

Mon alle forsikringselskaber kan finde ud af det?

Ved du hvad prisen er for plader uden forsikring/med gul markering?

> Men du må stadig kun bruge de tyske prøveplader i Tyskland

Natürlich.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Carsten H

Dato : 18-07-07 14:03

Jeg har desværrer ikke nogen anelse og jeg damper på ferie idag så jeg har
ikke mulighed for at køre derned og spørge - desværrer - Måske en anden her
i gruppen er mere oplyst

Carsten

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-07-07 14:32

Rune Nicolajsen wrote:

> Jeg har fået en kopi af fartzeug brief - men hvad er fartzeug scheine (min
> ordborg siger "proformaægteskab")?

Fahrzeugbrief er ejerdokumentet på bilen. Den person, som holder dette
dokument i hænderne, anses som ejeren af bilen.

Fahrzeugschein er en form for kopi af dette og skal altid medføres i
bilen. Schein kan man rolig lade være i bilen, da det ikke kan bruges
til noget uden Brief.

Proformaægteskab er et Schein-ehe- - ordbøger er nogle lumske størrelser

Fly

Fra : Kell Petersen

Dato : 20-07-07 12:53

Man ser da også hos danske ophuggere som har opkøbt tyske biler , at de har
de tyske plader på ,, når de ankommer til pladsen ,,
Jeg ved at Milan i Frederiksværk havde en masse engang..

Men selvf... reglerne er nok ændret ..