|
| Åh nej - aircon-kompressor stået af Fra : Per Tolbøll |
Dato : 18-07-07 07:52 |
|
Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
forringelse).
Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve aircon-kompressoren
er kaput).
Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
belåne friværdi eller hur ?.
- og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
konstruktion der aldrig gik i stykker...
På forhånd tak
/Per
| |
Ukendt (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-07 08:06 |
|
"Per Tolbøll" skrev:
Har nogen en
> fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
> belåne friværdi eller hur ?.
>
> - og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
> konstruktion der aldrig gik i stykker...
>
> På forhånd tak
/Per
_________________________
Hej per...
det samme er sket i min mondeo fra 1997 har fundet en brugt kompressor til
600Kr. sætte den selv på....
Anders
| |
Peter Frost (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 18-07-07 08:48 |
|
Per Tolbøll skrev
>Har nogen en fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg
>hen at belåne friværdi eller hur ?.
Mener en org. Volvo kompressor koster omkring 3000 kr i USA :)
-Peter
| |
mogens.amd64@gmail.c~ (18-07-2007)
| Kommentar Fra : mogens.amd64@gmail.c~ |
Dato : 18-07-07 10:37 |
|
>Per Tolbøll skrev
>>Har nogen en fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg
>>hen at belåne friværdi eller hur ?.
En bekendt fik det lavet på sin Carina - det kom op på 12.000 kr og
det er nu 2 år siden, så det er en dyr reperation. Det var på aut.
værksted
Held og lykke
Mogens
| |
Tågehornet (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Tågehornet |
Dato : 18-07-07 11:35 |
|
"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message
news:469db888$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
| Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
| forringelse).
|
| Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
| pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve aircon-kompressoren
| er kaput).
|
| Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
| at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
| fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
| belåne friværdi eller hur ?.
|
| - og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
| konstruktion der aldrig gik i stykker...
|
| På forhånd tak
| /Per
jeg ville lige tage den ned til http://www.klimasystem.dk i Roskilde, check
deres katalog...
| |
Per Tolbøll (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Tolbøll |
Dato : 18-07-07 12:43 |
|
Tågehornet skrev:
> "Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in message
> news:469db888$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> | Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
> | forringelse).
> |
> | Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
> | pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve aircon-kompressoren
> | er kaput).
> |
> | Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
> | at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
> | fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
> | belåne friværdi eller hur ?.
> |
> | - og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
> | konstruktion der aldrig gik i stykker...
> |
> | På forhånd tak
> | /Per
>
>
> jeg ville lige tage den ned til http://www.klimasystem.dk i Roskilde, check
> deres katalog...
>
>
>
- Ser ellers interessant ud, kommer desværre ikke så ofte på de kanter
| |
Henrik Stidsen (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 18-07-07 16:28 |
|
Per Tolbøll <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in
news:469dfcef$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:
>> jeg ville lige tage den ned til http://www.klimasystem.dk i Roskilde,
>> check deres katalog...
> - Ser ellers interessant ud, kommer desværre ikke så ofte på de kanter
>
Hvis besparelsen er stor nok kan det jo betale sig at køre til Roskilde...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
| |
Ukendt (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-07-07 12:55 |
|
Per Tolbøll wrote:
> Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
> forringelse).
>
> Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
> pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve
> aircon-kompressoren er kaput).
>
> Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville
> prøve at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har
> nogen en fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal
> jeg hen at belåne friværdi eller hur ?.
>
> - og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
> konstruktion der aldrig gik i stykker...
>
> På forhånd tak
> /Per
... På min Audi 100, holdt kompressoren op med at virke, lige fra det ene
øjeblik til det andet.... det var så heldigvis bare det relæ som styrer
magnetkoblingen, som var stået af, og jeg fik et nyt relæ for 58 dask....
Det ville da være trist at skifte det hele, også finde ud af at det kunne
være meget billigere..
| |
Hans (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 20-07-07 13:05 |
|
On 2007-07-18 13:55:22 +0200, "DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> said:
> .. På min Audi 100, holdt kompressoren op med at virke, lige fra det
> ene øjeblik til det andet.... det var så heldigvis bare det relæ som
> styrer magnetkoblingen, som var stået af, og jeg fik et nyt relæ for 58
> dask....
>
> Det ville da være trist at skifte det hele, også finde ud af at det
> kunne være meget billigere..
Jeg har også prøvet, at det bare var magnetspolen, som var total kortsluttet.
Ny på, og det fungerede igen :)
--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi
| |
Lars Knudsen (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 20-07-07 13:30 |
|
On Fri, 20 Jul 2007 14:05:27 +0200, Hans <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:
>> .. På min Audi 100, holdt kompressoren op med at virke, lige fra det
>> ene øjeblik til det andet.... det var så heldigvis bare det relæ som
>> styrer magnetkoblingen, som var stået af, og jeg fik et nyt relæ for 58
>> dask....
>>
>> Det ville da være trist at skifte det hele, også finde ud af at det
>> kunne være meget billigere..
>
>Jeg har også prøvet, at det bare var magnetspolen, som var total kortsluttet.
>
>Ny på, og det fungerede igen :)
Der var ingen tvivl med min... Når man koblede AirCon til blokerede
svinghjulet på kompressoren så kileremmen var ved at blive flået i
stumper...
** Lars
| |
Peter Anskjær (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Anskjær |
Dato : 18-07-07 18:12 |
|
"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse
news:469db888$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
> at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
> fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
> belåne friværdi eller hur ?.
>
Det kan hurtigt blive dyrt, men min erfaring siger at de autoriserede
værksteder ofte tager godt ved når det kommer til reservedele til
klimaanlæg.
Få en pris fra værkstedet og forhør dig derefter hos Christonik:
http://www.christonik.dk/content.php?id=profile_contact
og høre dem om de kender en i dit område der kan lave, så kan du få en
prissammenligning.
De gange jeg har skiftet kompressor eller kondensator på en bil der først
har været forbi et autoriseret værksted, da har kunden sparet en del penge
på delene.
> - og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
> konstruktion der aldrig gik i stykker...
>
Alting kan jo gå i stykker og kompressorer er bestemt ikke mere robuste end
mange andre ting, men jeg synes generelt de holder til hård behandling.
Mvh
Peter
| |
Dennis Pedersen (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 18-07-07 21:58 |
|
"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse
news:469db888$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
> forringelse).
>
> Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
> pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve aircon-kompressoren er
> kaput).
>
> Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
> at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
> fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
> belåne friværdi eller hur ?.
Da jeg havde kig på Leon faldt jeg over en hvor klimakomp. var kaput. Et
opkald til det lokale værksted hed prisen 6000,- inklusiv moms for
kompressoeren alene(!).
Dertil kommer genfyldning af system,tørfilter og arbejdsløn.
Prøv en Citroen forhandler syd for grænsen evt?
Hvis man ikke selv kan fylde systemet kan det hurtigt være penge ud af
vinduet med en brugt hvis du ikke kender tilstanden på den (udover "den
burde virke")
/Dennis
| |
Tom (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 19-07-07 09:48 |
|
"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:469e7ec3$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Da jeg havde kig på Leon faldt jeg over en hvor klimakomp. var kaput. Et
> opkald til det lokale værksted hed prisen 6000,- inklusiv moms for
> kompressoeren alene(!).
> Dertil kommer genfyldning af system,tørfilter og arbejdsløn.
> Prøv en Citroen forhandler syd for grænsen evt?
Det er ikke billigere at få AC fyldt syd for grænsen.....ellers havde jeg
skam valgt denne løsning
--
Tom
| |
Lars Knudsen (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 20-07-07 11:11 |
|
On Wed, 18 Jul 2007 08:51:35 +0200, Per Tolbøll
<per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:
>Aircon'en på min Picasso 2002 stod af over-nite (altså ingen gradvis
>forringelse).
>
>Efter lang tids fejlsøgning (IKKE manglende kølemiddel, IKKE defekt
>pressostat osv. er værkstedets konklusion, at selve aircon-kompressoren
>er kaput).
>
>Min autoriserede værkfører lød lidt beklemt i telefonen (han ville prøve
>at finde en uoriginal) - det her kan blive "dyrt" - men: Har nogen en
>fornemmelse af, hvad sådan noget ender med at koste - skal jeg hen at
>belåne friværdi eller hur ?.
Da kompressoren gik i min 2002 BMW 530dA sidste sommer fandt jeg et
ikke-mærke værksted til at skifte den - til gengæld lavde han kun
klima-anlæg. Det kostede 7000 sek inkl. dele, arbejdsløn og
genfyldning af anlægget.
>- og jeg troede egentlig, at sådan en kølekompressor var en robust
>konstruktion der aldrig gik i stykker...
Næææh... Den kan godt "sætte sig".
hilsen Lars
| |
Per Tolbøll (20-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Tolbøll |
Dato : 20-07-07 13:35 |
|
Tak for mange interessante svar - min mekaniker (aut. Citroen) endte med
at finde en renoveret ombytnings-kompressor, han mente ikke jeg skulle
flås mere end højest nødvendigt.
Nu kan jeg ihvertfald holde hovedet koldt medens jeg venter på regningen ...
/Per
| |
|
|