VW Fox med ESP, Speeder og servo problem
Fra : Allan / Kolding

Dato : 16-07-07 20:14

Hej i gruppen.

Min gamle far har en 1½ år gammel VW Fox, som gør følgende:

1) Servostyring har 1 gang været helt væk, hvor efter det kom efter nogle
sek. igen.

2) ESP lampe begynder pludselig at lyse. Går først ud efter man har slukket
og startet motoren igen.

3) Med mellemrum kan den ikke trække ( Sætter ud ). Hvis man så slipper
speederen helt kommer den igen.
Det kan eks. 3 gange ned af en motorvejstilkørsel.

SMC i Esbjerg står helt blanke.
Når de sætter tester i, viser den ingen fejl.

Har noget hørt / læst om et lign. problem med disse Foxér ?

--
Allan / Kolding

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 17-07-07 21:52

Det er da dejlig let sålænge bilen er under 2 år gammel......

I kører ned til forhandleren og forlanger at fejlen skal udbedres,
forhandleren har at stille en lånebil til rådig, selvfølgelig gratis. I vil
ikke modtage foxen før fejlen er fundet og udbedres. Hvis ikke dette kan
lade sig gøre, synes jeg i skal finde et nyt autoriseret værksted, eller
endnu bedre kontakte importøren.
Din far har købt et nyt produkt, som må forventes at være fejlfri. Det er
ikke Hans/jeres problem at finde fejlen, men derimod forhandleren. Derfor
sku bissen på, det andet når I ikke langt på

Just my 50 cents.
Mvh
Jakob

Fra : Kaas

Dato : 18-07-07 07:55

> forhandleren har at stille en lånebil til rådig, selvfølgelig gratis.

Dette er ikke lovligt, mange gør det, men det bliver det ikke lovligt af
jfn. FO

http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/jura-aarboger/forbrugerjura-2004/markedsforing/

Fra : Kaas

Dato : 18-07-07 07:57