trafikregler
Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-07-07 10:32

Nogen der kan sige hvordan ansvaret fordeles i denne situation.

Holder for ubetinget vigepligt i et T-kryds. På "hovedvejen" kommer en bil
fra venstre som skal svinge til højre ned ad den vej jeg kommer fra, den
blinker og kører ind i drejebanen. Jeg kigger til højre, fri bane og kører
frem.
Da jeg kører frem kigger jeg til venstre og nu vil den anden bil ikke dreje
mere og er på veje ligeud. Jeg klodser bremsen og får selvfølgelig fingeren.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 10:45

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev :

>Da jeg kører frem kigger jeg til venstre og nu vil den anden bil ikke dreje
>mere og er på veje ligeud. Jeg klodser bremsen og får selvfølgelig fingeren.

kan du bevise han fortsætte ligeud i svingbanen får han skylden,
ellers sidder aben nok desværre på dine skuldre - din vigepligt
ophæves jo ikke, blot han fortryder sin hensigt til at svinge til
højre

mht fingeren, havde jeg nok proppet den et vist sted hen ;)

--
Jan_stevns

Fra : Tonni Madsen

Dato : 14-07-07 11:18

Jeg vil mene du har UBETINGET vigepligt, uanset hvad, så jeg tror du får
skylden, og så selvom det ikke er helt rimeligt...
Havde en bekendt der kom ud for det samme for et par år siden, kvinden på
"hovedvejen" havde stadig blinket tændt da de ramte, men jeg mener han fik
skylden aligevel...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Kate

Dato : 14-07-07 15:03

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> wrote in

> [...]
> kvinden på "hovedvejen" havde stadig blinket tændt da de ramte,
> men jeg mener han fik skylden aligevel...

Ja, så forstår jeg så bedre hvorfor folk er så længe om at køre ud når
man sidder og venter. Jeg kører altid ud i et T-kryds for at komme
videre ud i verden. Ofte sidder jeg og undrer mig over så længe mine
medtrafikanter er til at dreje til venstre i krydset når dem fra vensre
blinker til højre. Nu ved jeg altså hvorfor.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : jenjensen

Dato : 15-07-07 16:49

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> [...]
> højre
>
> mht fingeren, havde jeg nok proppet den et vist sted hen ;)

'
Har prøvet nøgagtig denne situation. Jeg fik skylden. Det at modparten
blinkede til højre er ikke nok. Man skal vente til vedkommende er drejet.

Så ja den der har ubetinget vigepligt får skylden.