Hvilken ledning til bilradioen i en Mondeo~
Fra : Kim Eichen

Dato : 12-07-07 21:01

Hej gruppe

Jeg skal montere en boks så jeg kan høre Ipod over bilradioen.
Denne boks skal have strøm, dvs, der er en gul og en sort ledning. Den gule
skal have strøm, og det er fint nok, for en af ledningerne til radion står
der battery på.
Den anden ledning skal have stel, men hvordan finder jeg ud af hvilken af
ledningerne der er stel?

Mvh Kim

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-07-07 06:04

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> wrote in message
> [...]
> står der battery på.
> Den anden ledning skal have stel, men hvordan finder jeg ud af hvilken af

Hvis ikke der er en sort eller brun ledning, som normalt er stel, så finder
du et diagram over radioforbindelser til din bil, evt søg på google, hvis du
ikke kan finde det der, så venter du på at Tom eller en anden Mondeo gut
svarer dig hvilken ledning det er, og hvis du ikke kan vente på det, så
køber du et multimeter i et byggemarked til 70kr, og måler dig frem.

Så har du lidt valgmuligheder :)

Mvh
Jacob

Fra : eichen

Dato : 13-07-07 12:35

On 13 Jul., 07:03, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald_fjernes.dk> wrote:

> [...]
> svarer dig hvilken ledning det er, og hvis du ikke kan vente på det, så
> køber du et multimeter i et byggemarked til 70kr, og måler dig frem.

Tak for tippene.
Jeg har netop løst problemet, jeg ringede til Pioneer

Jeg har et enkelt tillægsspørgsmål: hvordan kobler jeg smartest
ledningerne fra den nye boks på de eksisterende ledninger? (klip
ledningerne over, sno dem sammen og lidt tape udenom er vist ikke en
god løsning)

Mvh Kim

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-07-07 16:56

"eichen" <eichen@ruc.dk> wrote in message

> [...]

>ledningerne fra den nye boks på de eksisterende ledninger? (klip
>ledningerne over, sno dem sammen og lidt tape udenom er vist ikke en

Jeg ville klippe dem over, og lodde den sammen, og bruge noget krympeflex
over lodningen, det er den bedste løsning.

For dine videre autostereo spørgsmål, syntes jeg du skal tage og kigge i
dk.teknik.lyd.autostereo gruppen.

Mvh
Jacob