|
| Små gulplade biler Fra : Flottenheimer |
Dato : 11-07-07 07:00 |
|
Er lidt i tvivl om hvordan afgift-udgift er.
De små gulpladebiler skulle vist blive billigere, men hvad koster det at
have dem.
Skal man betale vægtafgift og de 5040 kr. I kalder misundelsesafgift , eller
hvordan.
Det er de årlige faste omkostninger til staten jeg tænker på
Mvh
| |
Hr. Jensen (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 11-07-07 07:51 |
|
On Wed, 11 Jul 2007 08:00:01 +0200 "Flottenheimer"
<maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> sent the following smoke signals:
>Er lidt i tvivl om hvordan afgift-udgift er.
>
>De små gulpladebiler skulle vist blive billigere, men hvad koster det at
>have dem.
>
>Skal man betale vægtafgift og de 5040 kr. I kalder misundelsesafgift , eller
>hvordan.
Jeps, tidligere betalte man 95% registreringsafgift og 900 kr./år plus
vægtafgift.
Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Mogens Haugaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens Haugaard |
Dato : 11-07-07 11:55 |
|
>
> Jeps, tidligere betalte man 95% registreringsafgift og 900 kr./år plus
> vægtafgift.
> Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.
>
> --
> Thomas
Jf. http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html er straffen
mindre for varevogne med en totalvægt under 2 tons.
mvh
Mogens
| |
Peter Dalgaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 11-07-07 12:45 |
|
"Mogens Haugaard" <mogenshaugaard@hotmail.com> writes:
>>
>> Jeps, tidligere betalte man 95% registreringsafgift og 900 kr./år plus
>> vægtafgift.
>> Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.
>>
>> --
>> Thomas
>
> Jf. http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html er straffen
> mindre for varevogne med en totalvægt under 2 tons.
> mvh
> Mogens
Nej. (Bemærk datoen!)
>
>
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Peter Dalgaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 11-07-07 12:58 |
|
Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:
> "Mogens Haugaard" <mogenshaugaard@hotmail.com> writes:
>
>>>
>>> Jeps, tidligere betalte man 95% registreringsafgift og 900 kr./år plus
>>> vægtafgift.
>>> Nu er det 50% reg.afg. og 5040 kr./år plus vægtafgift.
>>>
>>> --
>>> Thomas
>>
>> Jf. http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html er straffen
>> mindre for varevogne med en totalvægt under 2 tons.
>> mvh
>> Mogens
>
> Nej. (Bemærk datoen!)
Det rigtige sted at kikke er her:
http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/20061/lovforslag/L217/index.htm
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Mogens Haugaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Mogens Haugaard |
Dato : 11-07-07 13:34 |
| | |
Flottenheimer (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Flottenheimer |
Dato : 11-07-07 15:18 |
|
"Mogens Haugaard" <mogenshaugaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4694ce41$0$2074$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>>>
>>> Nej. (Bemærk datoen!)
>>
>> Det rigtige sted at kikke er her:
>>
>> http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/20061/lovforslag/L217/index.htm
>>
>
> Undskyld, du har ret, den side jeg referede til er ikke opdateret, for
> biler reg. 1. gang efter april 2007 er afgiften for privatkørsel kr. 5040.
>
> mvh
> Mogens
>
Det kan vel så godt svare sig at se på en lille gulplade bil når man
alligevel altid kun er maks to i bilen.
Men jeg synes ikke forhandlerne har særlig mange til salg.
Er det et område de ikke har opdaget. Hvad mon en ignis koster på gule
plader ?
mvh
| |
Hr. Jensen (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 11-07-07 15:53 |
|
On Wed, 11 Jul 2007 16:18:09 +0200 "Flottenheimer"
<maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> sent the following smoke signals:
>Det kan vel så godt svare sig at se på en lille gulplade bil når man
>alligevel altid kun er maks to i bilen.
>
>Men jeg synes ikke forhandlerne har særlig mange til salg.
Renault sælger Clio II som van startende ved ca. 82.000 kr. inkl. moms.
Kia c'eed findes også som van.
Toyota har i hvert fald planer om at sælge det meste af deres
personbilsprogram på guleplader.
Så mon ikke at vi snart ser en opblomstring på dette felt, og dog for
med den høje misundelsesafgift, så går der ikke mange år før besparelsen
er ædt op.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Peter Dalgaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 11-07-07 16:42 |
|
Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> writes:
> On Wed, 11 Jul 2007 16:18:09 +0200 "Flottenheimer"
> <maxtothelimit@maxpowerdrome.dk> sent the following smoke signals:
>
>>Det kan vel så godt svare sig at se på en lille gulplade bil når man
>>alligevel altid kun er maks to i bilen.
>>
>>Men jeg synes ikke forhandlerne har særlig mange til salg.
>
> Renault sælger Clio II som van startende ved ca. 82.000 kr. inkl. moms.
> Kia c'eed findes også som van.
> Toyota har i hvert fald planer om at sælge det meste af deres
> personbilsprogram på guleplader.
>
> Så mon ikke at vi snart ser en opblomstring på dette felt, og dog for
> med den høje misundelsesafgift, så går der ikke mange år før besparelsen
> er ædt op.
Det ser nu ikke helt håbløst ud for fx. Yaris diesel. Den bliver så
vidt jeg kan regne 48000 billigere som gulplade van end som 3d
personbil (129000 vs. 177000). Til gengæld skal man af med de
5040+vægtafgift i stedet for de normale 2600 kr i ejerafgift.
Vægtafgiften bliver så vidt jeg kan se 2520 kr/år. Summa summarum,
besparelse ædt på ca. 9 år. Det kan vel godt gå an, men det bliver
kønnere hvis der også er en erhvervsmæssig anvendelse.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Tom (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 11-07-07 17:24 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x28x9nuev2.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> Det ser nu ikke helt håbløst ud for fx. Yaris diesel. Den bliver så
> vidt jeg kan regne 48000 billigere som gulplade van end som 3d
> personbil (129000 vs. 177000). Til gengæld skal man af med de
> 5040+vægtafgift i stedet for de normale 2600 kr i ejerafgift.
>
> Vægtafgiften bliver så vidt jeg kan se 2520 kr/år. Summa summarum,
> besparelse ædt på ca. 9 år. Det kan vel godt gå an,
Hvordan kommer du frem til at det kan gå an?
En yaris burde da holde længere end 9 år og så er det da det rene tilsats at
have den på gule plader og en omreg. til hvide plader efter 9 år er da
heller ikke billig, for slet ikke at tale om montering/køb af bagsæder osv.
--
Tom
| |
Peter Dalgaard (11-07-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 11-07-07 18:30 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:
> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> news:x28x9nuev2.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>
>> Det ser nu ikke helt håbløst ud for fx. Yaris diesel. Den bliver så
>> vidt jeg kan regne 48000 billigere som gulplade van end som 3d
>> personbil (129000 vs. 177000). Til gengæld skal man af med de
>> 5040+vægtafgift i stedet for de normale 2600 kr i ejerafgift.
>>
>> Vægtafgiften bliver så vidt jeg kan se 2520 kr/år. Summa summarum,
>> besparelse ædt på ca. 9 år. Det kan vel godt gå an,
>
> Hvordan kommer du frem til at det kan gå an?
> En yaris burde da holde længere end 9 år og så er det da det rene tilsats at
> have den på gule plader og en omreg. til hvide plader efter 9 år er da
> heller ikke billig, for slet ikke at tale om montering/køb af bagsæder osv.
Hm, ja. Hvad nu hvis man køber ny bil efter 4-5 år? (Men hvem køber
den brugte?)
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
claus b.p. (12-07-2007)
| Kommentar Fra : claus b.p. |
Dato : 12-07-07 15:24 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2sl7u6e7k.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> writes:
>
>> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
>> news:x28x9nuev2.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
>> Hvordan kommer du frem til at det kan gå an?
>> En yaris burde da holde længere end 9 år og så er det da det rene tilsats
>> at
>> have den på gule plader og en omreg. til hvide plader efter 9 år er da
>> heller ikke billig, for slet ikke at tale om montering/køb af bagsæder
>> osv.
>
> Hm, ja. Hvad nu hvis man køber ny bil efter 4-5 år? (Men hvem køber
> den brugte?)
>
Der har du netop fat i noget, hvem vil købe en brugt bil på gule plader? Den
bliver umulig at komme af med til en fornuftig pris. Så hvis du vil spare
penge: FLYT til Sverige. Der har de både billigere biler og boliger. Men
der er selvfølgelig problemet med de mange svenskere...
/Claus
| |
Tom (12-07-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 12-07-07 16:17 |
|
"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46963995$0$44988$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Der har du netop fat i noget, hvem vil købe en brugt bil på gule plader?
> Den bliver umulig at komme af med til en fornuftig pris. Så hvis du vil
> spare penge: FLYT til Sverige. Der har de både billigere biler og
> boliger. Men der er selvfølgelig problemet med de mange svenskere...
Der er vel også vigtigere ting i livet end en bil.
(selv om jeg ikke lige kan komme på hvad det skulle være
--
Tom
| |
|
|