Alu fælge opel vectra
Fra : jowda

Dato : 10-07-07 20:03

Jeg er ved at montere alu fælge på min vectra, til min store undren kan de
ikke være der foran, da der i midten sidder sådan en rund jern kapsel, dvs
fælgen kan godt komme på men den plastik kapsel der sidder i midten af alu
fælgen kan ikke være der. Jeg prøvede at fjerne den der jern kapsel, i håbet
om at det så kunne være der. Desværre sidder der bag jern kapslen sådan et
gevind med en split igennem. Kunne selvfølgelgi begynde at fjerne det, men
vil da gerne vide om det ikke "holder" noget.

Jeg har nogle billeder af det, hvis min forklaring ikke er god nok. Som jeg
kan maile.

På forhånd tak for svar.

/Jeppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-07 20:10

jowda skriver:

> [...]
> gevind med en split igennem. Kunne selvfølgelgi begynde at fjerne det, men
> vil da gerne vide om det ikke "holder" noget.

Du har bare valgt den forkerte fælg....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 20:12

> Du har bare valgt den forkerte fælg....

Hmm måske men det er en opel fælg, der står ikke noget om hvilke modeller
den passer på.

Så ved ikke lige hvordan jeg skulle have kunne undgå det.

/Jeppe

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 20:19

> Du har bare valgt den forkerte fælg....

Mit spørgsmål går også mere på om jeg kan få det til at virke ved at fjerne
kapsel og gevind skruen, eller jeg skal have andre fælge.

/jeppe

Fra : Leonard

Dato : 10-07-07 20:51

On Tue, 10 Jul 2007 21:19:09 +0200, jowda wrote:

> Mit spørgsmål går også mere på om jeg kan få det til at virke ved at fjerne
> kapsel og gevind skruen, eller jeg skal have andre fælge.

Det lyder som om du vil fjerne den møtrik, der holder selve hjulnavet
samlet. Årsagen til at den er sikret med en split er at den er en af de
vigtigste møtrikker (sammen med de 3 andre i de øvrige hjul) uden den
falder hjulet af.
Så den må du ikke fjerne eller ændre på.
--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 20:57

> [...]
> falder hjulet af.
> Så den må du ikke fjerne eller ændre på.

Men det er kun foran det er problemet bagved sidder der ikke sådan en møtrik
i vejen.

/Jeppe

Fra : Brian

Dato : 10-07-07 21:08

jowda wrote:

> Men det er kun foran det er problemet bagved sidder der ikke sådan en
> møtrik i vejen.

Men den sidder der sgu nok af en grund

En kollega havde samme problem på hans Vectra C, han sendte bare fælgene
retur til forhandleren.

/Brian

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 21:11

> Men den sidder der sgu nok af en grund
>
> En kollega havde samme problem på hans Vectra C, han sendte bare fælgene
> retur til forhandleren.

Bliver det nok også til, bare underligt når man har sagt hvilken type bil
man har, at de så ikke kender problematikken.

/Jeppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-07-07 21:47

jowda skriver:

> Bliver det nok også til, bare underligt når man har sagt hvilken type bil
> man har, at de så ikke kender problematikken.

Prøv at ryk ud med lidt flere oplysninger:

Bil (alder og nærmere model)

Fælge (størrelse, mærke, indpresning osv)

Butik, hvor du har købt dem.

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 21:00

> [...]
> falder hjulet af.
> Så den må du ikke fjerne eller ændre på.

Og nej det er ikke hjulet den holder, det er efter hjulet er taget af.

Kan sende et par billeder hvis du har en email.

/jeppe

Fra : jowda

Dato : 10-07-07 21:04

> Og nej det er ikke hjulet den holder, det er efter hjulet er taget af.
>
> Kan sende et par billeder hvis du har en email.

Ups du skrev også hjulnav, men igen der er ikke nogen bagved, måske fordi
den trækker på forhjulene, at de ser anderledes ud.

/Jeppe

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 10-07-07 23:09

jowda skrev:
> Kan sende et par billeder hvis du har en email.

Læg billederne op på fx http://www.imageshack.us og skriv linket
herinde, så kan vi andre også se med :)

Vh Rune

Fra : Jowda

Dato : 11-07-07 16:35

> Læg billederne op på fx http://www.imageshack.us og skriv linket
> herinde, så kan vi andre også se med :)

Angående bil model er det en Opel Vectra B 2,0 dti Wagon fra april 2000

Viser den der jern kappe
http://img518.imageshack.us/content.php?page=done&l=img518/3430/img0392dy7.jpg

Viser gevindet bag jernkappen
http://img103.imageshack.us/content.php?page=done&l=img103/729/img0393ea2.jpg

Viser fælgen
http://img125.imageshack.us/content.php?page=done&l=img125/9761/img0394kh1.jpg

Viser fælgen med den der plastik dims i som ikke kan være der
http://img125.imageshack.us/content.php?page=done&l=img125/9674/img0395nb7.jpg

Fra : Leonard

Dato : 11-07-07 16:41

On Wed, 11 Jul 2007 17:34:54 +0200, Jowda wrote:

> Viser gevindet bag jernkappen

Og det er netop som jeg troede, den møtrik holder hjulnavet smalet,
fjerner du den falder det fra hinanden og hjulet hænger ikke fast på
bilen længere.
Du må tilbage til sælgeren og bytte til nogle andre fælge, der passer
til din bil.