En "billig" V8 ? Utopi ?
Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 17:44

Hej alle i bilnørder !
Kunne godt tænke mig en V8 men hvad skal jeg kigge efter ?
Har 350.000kr i kontanter og mangler en stor sedan med V8 og plads til fem .
Er der noget overhovedet noget V8 at kigge efter til den pris ?
Km på literen er ligegyldig .Jeg kører ikke særlig meget , men elsker lyden
af V8 om morgenen !!

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 17:56

"Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der noget overhovedet noget V8 at kigge efter til den pris ?
> Km på literen er ligegyldig .Jeg kører ikke særlig meget , men elsker

Har lige prøvet "BilBasen", ( tak Willy ) , der er da nogle stykker , men
hvilke er værd at købe ?

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 17:57

Ny eller brugt ??

> Har lige prøvet "BilBasen", ( tak Willy ) , der er da nogle stykker , men
> hvilke er værd at købe ?

Link??

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 18:06

http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/ResultView.aspx?Seller=1&Category=4&Variant=v8&Cartypes=Alle&Fuel=Alle&Doors=0&YearFrom=1977&YearTo=2008&MileageFrom=0&MileageTo=9999999&PriceFrom=0&PriceTo=350000&Charge=1&WithInLast=0&ZipCode=5800

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 18:10

> [...]

> http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/ResultView.aspx?Seller=1&Category=4&Variant=v8&Cartypes=Alle&Fuel=Alle&Doors=0&YearFrom=1977&YearTo=2008&MileageFrom=0&MileageTo=9999999&PriceFrom=0&PriceTo=350000&Charge=1&WithInLast=0&ZipCode=5800
Åh Gud -jeg troede sgu, du mente en rigtig V8'er ikke en europæisk
plagiat af en slags

Jeg ville da helt sikker gerne ha' en BMW 540i, men den er da milevidt
fra min tidligere '98 Camaro Z28 5,7 V8 m/300 hk og 450 Nm
Milevidt - i stil og "larm"

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 18:15

> [...]
>
> Jeg ville da helt sikker gerne ha' en BMW 540i, men den er da milevidt
> fra min tidligere '98 Camaro Z28 5,7 V8 m/300 hk og 450 Nm

Lad mig gætte:
Også milevidt i pris ? LOL
Hvad kostede den fornøjelse af en Camaro så ?

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 20:00

"Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse

> Hvad kostede den fornøjelse af en Camaro så ?

Et par hundrede tusinde...

Fra : Martin Vollert

Dato : 10-07-07 08:48

Mogens skrev:
> "Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse

> Et par hundrede tusinde...

Men så skal han vel også ha 3 stk for at ha plads til 5 personer

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 20:07

> [...]
>
> Jeg ville da helt sikker gerne ha' en BMW 540i, men den er da milevidt
> fra min tidligere '98 Camaro Z28 5,7 V8 m/300 hk og 450 Nm

Sådan en 540i skulle vist være temmelig dyr at reparere på ?

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 20:08

>Børge H." <Bh@iudu.slut> skrev i en meddelelse

> Sådan en 540i skulle vist være temmelig dyr at reparere på ?

Børge, du får ikke noget i den klasse der er billigt.
Hverken at køre i eller reparere på - jég ved det.

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 20:20

> Børge, du får ikke noget i den klasse der er billigt.
> Hverken at køre i eller reparere på - jég ved det.

Dyrt er relativt..Hvad mener du med dyrt ? Forhåbentlig ikke Porche-dyrt !
lol
Går ud fra det er motormæssigt 540i den er svi..dyr... eller
tager jeg bare så meget fejl. !
Kan en ny kobling f.eks klares for 10.000 eller nye bremser på alle fire
hjul for 12.000kr..?
Hvor er vi henne rent prismæssigt ? Koster det en ny Kia at skifte
gearkassen ?
Er det i så fald gældende for alle BMW? Sorry alle de dumme spørgsmål..
Er bare meget usikker på pris-niveuet..

Fra : Mogens

Dato : 09-07-07 20:33

> Dyrt er relativt..Hvad mener du med dyrt ?

Det samme som dig ift. dit spørgsmål.

> Forhåbentlig ikke Porche-dyrt !

Jeg har lige været til 30.000 km eftersyn - pris 3.600 kr

> Går ud fra det er motormæssigt 540i den er svi..dyr... eller
> tager jeg bare så meget fejl. !

En ny motor? - ja den er ikke billig...

> Kan en ny kobling f.eks klares for 10.000 eller nye bremser på alle fire
> hjul for 12.000kr..?

Aner det ikke...

> Hvor er vi henne rent prismæssigt ? Koster det en ny Kia at skifte
> gearkassen ?
> Er det i så fald gældende for alle BMW? Sorry alle de dumme spørgsmål..
> Er bare meget usikker på pris-niveuet..

Nu var min en E39 fra 2003 - og den var rimelig at reparere på...

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 20:58

> [...]
>
> En ny motor? - ja den er ikke billig...

> Aner det ikke...

> Nu var min en E39 fra 2003 - og den var rimelig at reparere på...

Ergo du ved ikke noget om en 540i ? ca årgang 97- 2001
Nogen der har sådan én og vil dele ud af nogle erfaringer ?

Mvh. Børge

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-07-07 08:25

On Mon, 9 Jul 2007 21:57:32 +0200, "Børge H." <Bh@iudu.slut> wrote:

>Ergo du ved ikke noget om en 540i ? ca årgang 97- 2001

Jeg har nu heller ikke en 540i... Men den har i det mindste dobbelt
udstødning og 2 katalysatorer og det gør det en del dyrere at
reparere.

Alm. service er vist en smule dyrere, men kører du her forbi skulle
det være til at overskue:

http://www.jarlsbilservice.com/priser.htm

>Nogen der har sådan én og vil dele ud af nogle erfaringer ?

Men som Mogens også siger... Hvis du skal have rigtig V8 lyd så er du
altså nødt til at kigge på en amerikaner med fornuftig slagvolume.

** Lars

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-07-07 07:30

On Mon, 09 Jul 2007 19:32:37 GMT "Mogens" <no@reply.nu> sent the
following smoke signals:

>Jeg har lige været til 30.000 km eftersyn - pris 3.600 kr

Hvad giver du egentlig i forsikring? For jeg har hørt at det (i hvert
fald herhjemme) bogstaveligt talt koster spidsen af en jetjager af
kaskoforsikre en Porsche.
Men svenskerne er jo mere humane på dette område, spørgsmålet er så:
Hvor meget mere humane?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Mogens

Dato : 10-07-07 17:25

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad giver du egentlig i forsikring?

Forsikringen er grundet pålæggelse af skat (gu' ve' hvor de har
idé'en fra) netop steget til 11.200 DKK om året. Det er inkl.
alverdens ydelse som fri glas osv.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-07-07 08:10

On Tue, 10 Jul 2007 16:25:14 GMT "Mogens" <no@reply.nu> sent the
following smoke signals:

> [...]
>
>Forsikringen er grundet pålæggelse af skat (gu' ve' hvor de har
>idé'en fra) netop steget til 11.200 DKK om året. Det er inkl.

Det må efter danske forhold siges at være billigt. Damn...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Mogens

Dato : 11-07-07 17:44

> Det må efter danske forhold siges at være billigt. Damn...

Da jeg boede i DK, fandt jeg kun een måde at forsikre en Porsche
på. Det var ved at købe den i et Porsche Zentrum DK. Efter at jeg
nu har købt og kommet i den danske klub, viser der sig en mulighed
mere. Ikke gennem klubben, men vha. et klubmedlem, der driver et
forsikringsagentur. Pris = ukendt....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-07-07 08:20

On Mon, 9 Jul 2007 21:20:28 +0200, "Børge H." <Bh@iudu.slut> wrote:

>Kan en ny kobling f.eks klares for 10.000 eller

En 540i skal altså have automatgear.....

** Lars

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 18:07

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

> Ny eller brugt ??

> Link??

Godt brugt ! Link er sendt..

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 18:35

Mogens wrote:
> Ny eller brugt ??

Kan man få en ny bil i DK med V8 motor for 350.000 kr.?

Fra : Tom

Dato : 09-07-07 18:40

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man få en ny bil i DK med V8 motor for 350.000 kr.?

sagtens, hvis man kan leve med at skulle ind på motorkontoret før hver
"prøvekørsel"...ellers ikke

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 22:23

Tom wrote:
> sagtens, hvis man kan leve med at skulle ind på motorkontoret før hver
> "prøvekørsel"...ellers ikke

Nej, jeg synes da også nok.

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 18:20

> [...]
> Er der noget overhovedet noget V8 at kigge efter til den pris ?
> Km på literen er ligegyldig .Jeg kører ikke særlig meget , men elsker

Hvad med sådan en Jaguar S-Type V8 ?
Vedligeholdelse = 1 million ?
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=164500769&source=1

Fra : Søren

Dato : 09-07-07 19:09

Der findes ca. 1 milliard forskellige amerikanske modeller. Selv leder
jeg jeg efter en 1996 Chevrolet Impala SS:

http://www.timallen.com/interests/img/impala.jpg

Med det budget kan du næsten vælge og vrage. Hvis jeg skulle bruge det
beløb, så ville jeg kigge på f.eks. Cadillac Deville:

http://www.powersedan.com/images/1999CadillacDeville.jpg

Kig evt. på www.smallblock.dk for inspriration.

-Søren

Fra : Børge H.

Dato : 09-07-07 20:06

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med det budget kan du næsten vælge og vrage. Hvis jeg skulle bruge det
> beløb, så ville jeg kigge på f.eks. Cadillac Deville:

Godt link !! Tak..

Fra : TL

Dato : 09-07-07 22:23

On Jul 9, 11:08 am, Søren <spamm...@die.young> wrote:
> Der findes ca. 1 milliard forskellige amerikanske modeller. Selv leder
> jeg jeg efter en 1996 Chevrolet Impala SS:

Ah...minderne. For nogle år siden, som underbetalt
universitetsforsker, købte jeg en brugt 1986 Impala, en tidligere
politibil. Ikke den flotteste bil, men med "350" V8 motor (5.7L) havde
den bestemt den rette lyd og kræfter var der også rigeligt af. Dertil
ekstra forstærket undervogn, affjedring, og kølesystem, så den kunne
klare lige meget hvad man udsatte den for. Ikke den mest
benzinøkonomiske bil man kunne få, men bestemt sjov at køre rundt i.
Brølet fra motoren, når man smed speederen i bund var alle pengene
værd.