Vægt på cedes'er
Fra : Stefan

Dato : 05-07-07 19:32

Hej

Jeg har ledt højt og lavt efter en liste hvor jeg kan se vægten på
Mercedes'er er der nogle der er faldet over sådan en? Det er specielt 190D,
200D, 250D og 300D årgangene omkring 86-92 jeg tænker på, det er for at
regne vægt afgiften ud.

Stef

Fra : Mogens

Dato : 05-07-07 20:22

Du finder det her - www.mercefreaken.com/modellene.htm

Fra : Stefan

Dato : 05-07-07 20:41

> Du finder det her - www.mercefreaken.com/modellene.htm
Kanon takker mange gange, så er det jo bare med at finde en cedes at købe

Stef

Fra : Mogens

Dato : 05-07-07 20:56

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Kanon takker mange gange, så er det jo bare med at finde en cedes at købe

300 turbo diesel st. car med lav km og hele svineriet - i Tyskland.
http://www.tkrath.dk

Fra : Stefan

Dato : 05-07-07 20:58

> 300 turbo diesel st. car med lav km og hele svineriet - i Tyskland.
> http://www.tkrath.dk
Det er vist liiiige lidt over budgettet, men man har jo lov at drømme... det
bliver nok nærmere i str. af en 190 eller 250'er gammel brugt spand med højt
km antal og godt slidt Jeg kan bare
ikke helt finde ud af om man skal styre uden om dem med aut. gear.

Stef

Fra : Mogens

Dato : 05-07-07 21:02

> [...]
> med højt km antal og godt slidt Jeg kan bare
> ikke helt finde ud af om man skal styre uden om dem med aut. gear.

Nej da - den skal da ha' aut. !
MB 190 2,5 TD aut

Fra : Stefan

Dato : 05-07-07 21:03

> Nej da - den skal da ha' aut. !
> MB 190 2,5 TD aut
Men holder det?

Stef

Fra : Mogens

Dato : 05-07-07 21:09

> Men holder det?

Ja, men det giver ikke den bedste driftøkonomi...

Fra : Stefan

Dato : 05-07-07 21:20

> Ja, men det giver ikke den bedste driftøkonomi...
snakker vi en 10-12 km/l?

Fra : Kåre

Dato : 05-07-07 22:14

> snakker vi en 10-12 km/l?

Kendte en der kørte 250D (ikke turbo) men med automatgear. Den kørte ca. 13.

Mht. automatgear så er det jo sådan at den ikke er lige så økonomisk som
manuel gear.
Man har man valgt at købe Mercedes, så skal der squ også være automatgear.

Vægtafgiften ligger vel på 7500 årligt. I hvert fald for en 300D.

mvh
Kåre

Fra : Uni Bull

Dato : 07-07-07 11:56

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> Man har man valgt at købe Mercedes, så skal der squ også være automatgear.

Hørt! Og har man først prøvet at køre automatgear, så bliver det et
uomtvisteligt
krav i næste bil - og næste...

--
Uni Bull